Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przepisy Świateczne > Przepisy Wielkanocne > Jak zrobić króliczka wielkanocnego z ciasta?
Jak zrobić króliczka wielkanocnego z ciasta?

, specjalista Tipy.pl
 4.6/5 (9 ocen)
Oceń 
Pamiętaj, że w czasie Wielkanocy na Twoim stole nie muszą gościć tylko staromodne potrawy i babki. Możesz wykonać ładnego króliczka z mieszanki ciasta marchewkowego i wiórek kokosowych. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak szybko i łatwo wykonać ozdobę na stół wielkanocny.
180 g przesianej mąki, 350 g cukru pudru, 1 łyżeczka proszku do pieczenia, 1 łyżeczka cynamonu, 3 jajka, 220 g startej surowej marchewki, ¼ łyżeczki soli, 300 ml oleju słonecznikowego, Bita śmietana w sprayu, 1 szklanka wiórek kokosowych, Tacka lub kartonik pokryty folią, Biały lukier, Papier na uszy królika, 1 filiżanka zielonych wiórków kokosowych lub zwykłe wiórki kokosowe i zielony barwnik do żywności, Małe okrągłe cukierki żelki
1
Zacznij od wykonania ciasta. Rozgrzej piekarnik do 180º. Tortownicę o średnicy około 25 cm nasmaruj tłuszczem.
2
Połącz ze sobą wszystkie sypkie składniki na ciasto. Do miski przesiej 175 gram mąki, 1 łyżeczkę proszku do pieczenia, 1 łyżeczkę cynamonu i ¼ łyżeczki soli.
3
Olej i cukier wsyp do dużej miski i zmiksuj je ze sobą. Dodaj pojedynczo jajka, a następnie wymieszaj wszystko z suchymi składnikami. Na koniec dodaj startą marchewkę. Całość wymieszaj.
4
Przełóż ciasto do wysmarowanej tłuszczem tortownicy i piecz je przez 45 minut. Następnie zmniejsz nieco temperaturę do 170º i pozostaw ciasto na 20 minut. Gdy ciasto będzie gotowe, wyjmij formę z piekarnika i odstaw całość do przestygnięcia na około 5 minut. Następnie wyjmij ciasto z formy i poczekaj, aż całkowicie ostygnie.
5
Ciasto przekrój wzdłuż na dwie równe połówki. Przygotuj lukier. Jedną połówkę ciasta posmaruj lukrem i na wierzch połóż drugą. Poczekaj, aż obie połówki skleją się ze sobą – w ten sposób utworzymy ciało naszego królika. Połóż ciasto w pozycji pionowej, tak by płaska krawędź znajdowała się na tacy.
Jak zrobić jajka z fioletowym białkiem?
Jak upiec ciasto w skorupkach jaj?
Jak zrobić sadzone jajka w bekonie?
Jak zrobić jajka po diabelsku?
strona 1 z 2następna >
 4.6/5 (9 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Zolka =] ( Zosia / 1Tosia) - 2011-04-08
Króliczek piękny =]
Mam tylko jedno pytanko... Czy koniecznie trzeba użyć ciasta marchewkowego ? Można zrobić to na przykład z biszkoptu ? ((( Mam 12 lat i 1 raz piekę tego typu ciasto (tort). Rodziców nie będę o to pytać, bo to dla nich niespodzianka))) Proszę o przesłanie mi odpoiedzi na mojego E-maila.... Z góry dziękuję !

-Zosia
Wielkanoc zbliża się do nas wielkimi krokami, zatem pora zabrać się za świąteczne wypieki. Pyszne drożdżowe ciasto bez...
Jak zrobić ciasto wielkanocne?
Wielkanoc zbliża się do nas wielkimi krokami, zatem...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub