Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przepisy Świateczne > Przepisy Wielkanocne > Jak zrobić króliczka wielkanocnego z ciasta?
Jak zrobić króliczka wielkanocnego z ciasta?

, specjalista Tipy.pl
 4.6/5 (9 ocen)
Oceń 
Pamiętaj, że w czasie Wielkanocy na Twoim stole nie muszą gościć tylko staromodne potrawy i babki. Możesz wykonać ładnego króliczka z mieszanki ciasta marchewkowego i wiórek kokosowych. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak szybko i łatwo wykonać ozdobę na stół wielkanocny.
180 g przesianej mąki, 350 g cukru pudru, 1 łyżeczka proszku do pieczenia, 1 łyżeczka cynamonu, 3 jajka, 220 g startej surowej marchewki, ¼ łyżeczki soli, 300 ml oleju słonecznikowego, Bita śmietana w sprayu, 1 szklanka wiórek kokosowych, Tacka lub kartonik pokryty folią, Biały lukier, Papier na uszy królika, 1 filiżanka zielonych wiórków kokosowych lub zwykłe wiórki kokosowe i zielony barwnik do żywności, Małe okrągłe cukierki żelki
1
Zacznij od wykonania ciasta. Rozgrzej piekarnik do 180º. Tortownicę o średnicy około 25 cm nasmaruj tłuszczem.
2
Połącz ze sobą wszystkie sypkie składniki na ciasto. Do miski przesiej 175 gram mąki, 1 łyżeczkę proszku do pieczenia, 1 łyżeczkę cynamonu i ¼ łyżeczki soli.
3
Olej i cukier wsyp do dużej miski i zmiksuj je ze sobą. Dodaj pojedynczo jajka, a następnie wymieszaj wszystko z suchymi składnikami. Na koniec dodaj startą marchewkę. Całość wymieszaj.
4
Przełóż ciasto do wysmarowanej tłuszczem tortownicy i piecz je przez 45 minut. Następnie zmniejsz nieco temperaturę do 170º i pozostaw ciasto na 20 minut. Gdy ciasto będzie gotowe, wyjmij formę z piekarnika i odstaw całość do przestygnięcia na około 5 minut. Następnie wyjmij ciasto z formy i poczekaj, aż całkowicie ostygnie.
5
Ciasto przekrój wzdłuż na dwie równe połówki. Przygotuj lukier. Jedną połówkę ciasta posmaruj lukrem i na wierzch połóż drugą. Poczekaj, aż obie połówki skleją się ze sobą – w ten sposób utworzymy ciało naszego królika. Połóż ciasto w pozycji pionowej, tak by płaska krawędź znajdowała się na tacy.
Jak zrobić jajka po szkocku?
Jak zrobić czekoladowe jajka w skorupkach?
Jak zrobić dekoracyjne kurczaczki z jajek na twardo?
Jak upiec ciasto w skorupkach jaj?
strona 1 z 2następna >
 4.6/5 (9 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Zolka =] ( Zosia / 1Tosia) - 2011-04-08
Króliczek piękny =]
Mam tylko jedno pytanko... Czy koniecznie trzeba użyć ciasta marchewkowego ? Można zrobić to na przykład z biszkoptu ? ((( Mam 12 lat i 1 raz piekę tego typu ciasto (tort). Rodziców nie będę o to pytać, bo to dla nich niespodzianka))) Proszę o przesłanie mi odpoiedzi na mojego E-maila.... Z góry dziękuję !

-Zosia
Ulubiona pizza może również stać się potrawą wielkanocną. Jest bardzo prosta w przygotowaniu i nie wymaga dużego...
Jak zrobić pizzę wielkanocną?
Ulubiona pizza może również stać się potrawą wielkanocną...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub