Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Wielkanoc > Dekoracje Wielkanocne > Jak zrobić baranka wielkanocnego z jajka?
Jak zrobić baranka wielkanocnego z jajka?

, specjalista Tipy.pl
 4.6/5 (81 ocen)
Oceń 
Baranek wielkanocny wykonany z jajka stanowi doskonałą propozycję na dekorację świątecznego stołu. Możecie go również włożyć do koszyczka razem z innymi jajkami, choć baranek bez wątpienia wyróżni się w tym kolorowym towarzystwie. Jest bardzo prosty do zrobienia i jeśli zaangażujecie do pracy dzieci będą zachwycone. Żeby wykonać słodkiego baranka wystarczy jedynie trochę chęci, wiele materiałów niezbędnych do jego wykonania na pewno znajdziecie w domu.
Ugotowane białe jajo na twardo, brązowy barwnik do jaj lub brązowy barwnik spożywczy, Nożyczki, Papier kolorowy brązowy, Kłębki waty, Czarny pisak, Klej w pistolecie (do kupienia tutaj), Papierowy ręcznik, Gazety, Druciki kreatywne brązowe i białe (do kupienia tutaj), Kredka woskowa.
1
Rozłóż gazety na stole, do kubka nalej gorącej wody i rozpuść w nim barwnik wg instrukcji na opakowaniu. Jeśli używasz barwinków spożywczych dodaj do kubka 1 łyżeczkę octu i 10-20 kropli barwnika.
2
Na białym jajku namaluj woskową kredką oczy zanim zabarwisz jajo. Zanurz jajo w kubku z barwnikiem. Pozostaw w nim jajo tak długo aż zabarwi się na brązowo. Następnie wyjmij i pozostaw do wyschnięcia na ręczniku papierowym.
3
Wytnij z brązowego papieru uszka, przyklej je to tępej strony jaja (jak na rysunku). Namaluj markerem oczy w miejscach gdzie wcześniej namalowałeś je woskową kredką (miejsca te dzięki pomalowaniu woskową kredką będą nie zabarwione). Weź kłębki białej waty i naklej na pozostałą część jaja.
4
Do wykonania podstawki pod jajo użyj drutu dekoracyjnego w białym kolorze. Zagnij go tworząc obręcz o średnicy nie większej niż brzuch owieczki. Zawiń jeden o drugi a pozostałą część pozostaw na ogon. Następnie weź brązowy przetnij na pół. Z jednej połówki zrób tylne nóżki zawijając go w połowie na białej obręczy a z końców formułując nogi. Tak samo wykonaj przednie nóżki.
5
Ułóż jajo na podstawce i baranek gotowy.
Jak farbować jajka?
Jak naturalnie barwić jajka na pisanki?
Jak zrobić wielkanocne jajka z niespodzianką?
Jak zrobić uszy królika?
 4.6/5 (81 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

niuniaa.;* - 2011-02-11
fajny pomysł., i ładnie wygląda ;))
Leal - 2010-04-02
Bardzo proste w wykonaniu!!! Zrobiłam takiego, tylko ze nóżki z czegoś innego, bo akurat nie miałam w domu wyciorów do fajek. Ale tez wygląda świetnie, oraz dorobiłam buźkę mu i dodałam kokardkę na główkę, i w ten sposób to owieczka..x)
Malwina - 2010-03-22

Druty można zastąpić wyciorami do fajek. Są kolorowe i "puszyste", więc doskonale nadadzą się na nóżki baranka. Podstawkę pod jajko można ewentualnie spróbować zrobić z rozprostowanego i odpowiednio uformowanego spinacza (najlepiej białego).

Sylwia - 2010-03-21
mam takie pytanie , czy mozna zastapic czyms ten drut ?

bo niestety takiego nie posiadam . ; ||
Wielkanocne jajka przypominające buzie lalek sprawią radość Twoim dzieciom jeśli znajdą się w koszyczku Wielkanocnym....
Wielkanocne pisanki - buzie
Wielkanocne jajka przypominające buzie lalek sprawią radość Twoim dzieciom jeśli...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub