Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Moda Damska > Obuwie damskie > Jak rozbić nowe buty?
Jak rozbić nowe buty?

Jak rozbić nowe buty?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (31 ocen)
Oceń 
Dopiero co kupiłaś parę pięknych i eleganckich butów. Nie możesz się już doczekać, kiedy je założysz. Jednak kilka godzin później marzysz tylko o tym, by je zdjąć. Zamiast zagryzać zęby i czekać aż zagoją się obtarcia, rozciągnij nowe buty, zanim wyjdziesz w nich na zewnątrz. Pamiętaj, że nawet najlepiej dopasowane buty potrzebują czasu na rozbicie.
1
Nie wychodź w nowych butach natychmiast po ich kupieniu. Sprawisz tylko torturę twoim stopom. Buty rozbijaj stopniowo, chodząc w nich po domu przez krótką chwilę każdego dnia. Przed podrażnieniami uchroni cię ubieranie pod buty skarpetek lub nawilżanie stóp i pudrowanie ich talkiem.
2
bawełniane "stopki"
Lekko zetrzyj podeszwę butów papierem ściernym. Nie będziesz się wówczas ślizgać, a twoje buty nie będą skrzypieć na gładkiej powierzchni. Jednocześnie zmniejsz tarcie butów o stopy, wkładając do środka wkładkę lub ubierając specjalne bawełniane „stopki”.
3
Rozciągnij buty. Jeśli to ich nie zniszczy, zmiękcz je wcierając w materiał, z którego są wykonane odrobinę alkoholu. Delikatnie masuj materiał, dopóki nie stanie się bardziej miękki.
4
Drogie buty bezpieczniej spryskać sprayem rozciągającym obuwie, np. Kiwi Shoe Stretch. Spray działa dosyć szybko, ale należy zachować ostrożność w przypadku jego kontaktu ze skórą, gdyż może powodować uczulenie.
5
Buty bardzo mało podatne na rozbijanie można namoczyć w ciepłej wodzie. Po kilku minutach wyjmij je z wody i załóż. Mokry materiał jest znacznie bardziej podatny na dopasowanie się do stopy, niż suchy.
6
prawidło do rozciągania obuwia
Niektórych butów nie można moczyć w wodzie. W takich przypadkach najlepszym (choć nie najszybszym) sposobem na ich rozbicie jest zastosowanie drewnianego prawidła do rozciągania obuwia.
Jak rozciągnąć nowe buty?
Jak prać buty?
Jak dobierać kolory ubrań?
Jak chodzić w szpilkach?
Wskazówki
  • Zawsze sprawdzaj, czy buty mogą być poddane działaniu wody lub sprayów rozciągających.
  • Gdy moczysz buty, rób to tylko przez kilka minut. Jeśli o tym zapomnisz, możesz całkowicie zniszczyć ich kształt!
 3.5/5 (31 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (12)

... - 2014-08-29
najlepiej dac do szewca zaplacic 15 zl i beda gotowe, a samemu mozna tylko sobie zepsuc buty
Agniesia2678 - 2014-02-19
nałożyć grube wełniane skarpety , nałożyć buty i tak pochodzić kilka godzin , efekt gwarantowany :)
grazyna2 - 2013-04-16
Wetrzeć troszkę denaturatu w miejsce ciasne - to pomaga, ale zapach brzydki dopóki sie nie ulotni
Ewa - 2013-03-12

hurt-obuwia napisał

,uczmy sie poprawnej polszczyzny, racja :)

a ty (mała litera celowo!) zawsze taka POprawna we wszystkim jesteś???????

zuziazyl - 2013-02-08
Pęcherze nie są mile widziane więc porady na ciasne buty zawszę się przydadzą.
majkaku.95 - 2012-12-14

Bardzo fajne porady, pewnie je w przyszłości wykorzystam, bo dosyć już mam nowych niemal zawsze odcierających butów.

sylwia180793 - 2012-12-13
Przed studniówką kupiłam sobie czarne szpilki, które zaniosłam do szewca na tzw. kopyto, (to pewnie jest to prawidło o którym piszesz), później ubrałam sobie grubą skarpetę i chodziłam w nich po domu, aż się rozciągnęły, teraz są mega wygodne. :)
kiepski - 2012-08-12
yebać to czy sie ubiera czy zakłada, wazne zeby się rozbiły ;)
hurt-obuwia - 2012-05-10
uczmy sie poprawnej polszczyzny, racja :)
kate - 2012-04-23
do KAMY
Nie bądź taka do przodu, bo ci tyłu zabraknie...
Kama - 2012-03-05
DROGI AUTORZE Buty, jak i ubrania, sie zakłada, a nie ubiera. Proszę sprawdzic w słowniku, jaka jest różnica między tymi dwoma słowami. Ubrać można choinkę. To czynność zakładania czegoś (bombek) na coś (choinkę). Mówiąc ubrac buty sugeruje Autor/-ka, ze buty czymś przyozdabia. Błąd!!!!
Brenda - 2010-03-24
A ja właśnie kupiłam śliczne wiosenne czółenka, tylko są strasznie twarde i boje się, że mnie obetrą. Chyba wypróbuje ten spray rozciągający obuwie. Nawet nie wiedziałam, że coś takiego jest.
Wyobraź sobie taką sytuację: Jest 23 wrzesień 2014 roku. Pierwszy dzień astronomicznej jesieni. Lato się skończyło a...
Zwariowana moda męska 2014
Wyobraź sobie taką sytuację: Jest 23 wrzesień 2014 roku. Pierwszy dzień astronomicznej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub