Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Moda Damska > Obuwie damskie > Jak rozbić nowe buty?
Jak rozbić nowe buty?

Jak rozbić nowe buty?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (30 ocen)
Oceń 
Dopiero co kupiłaś parę pięknych i eleganckich butów. Nie możesz się już doczekać, kiedy je założysz. Jednak kilka godzin później marzysz tylko o tym, by je zdjąć. Zamiast zagryzać zęby i czekać aż zagoją się obtarcia, rozciągnij nowe buty, zanim wyjdziesz w nich na zewnątrz. Pamiętaj, że nawet najlepiej dopasowane buty potrzebują czasu na rozbicie.
1
Nie wychodź w nowych butach natychmiast po ich kupieniu. Sprawisz tylko torturę twoim stopom. Buty rozbijaj stopniowo, chodząc w nich po domu przez krótką chwilę każdego dnia. Przed podrażnieniami uchroni cię ubieranie pod buty skarpetek lub nawilżanie stóp i pudrowanie ich talkiem.
2
bawełniane "stopki"
Lekko zetrzyj podeszwę butów papierem ściernym. Nie będziesz się wówczas ślizgać, a twoje buty nie będą skrzypieć na gładkiej powierzchni. Jednocześnie zmniejsz tarcie butów o stopy, wkładając do środka wkładkę lub ubierając specjalne bawełniane „stopki”.
3
Rozciągnij buty. Jeśli to ich nie zniszczy, zmiękcz je wcierając w materiał, z którego są wykonane odrobinę alkoholu. Delikatnie masuj materiał, dopóki nie stanie się bardziej miękki.
4
Drogie buty bezpieczniej spryskać sprayem rozciągającym obuwie, np. Kiwi Shoe Stretch. Spray działa dosyć szybko, ale należy zachować ostrożność w przypadku jego kontaktu ze skórą, gdyż może powodować uczulenie.
5
Buty bardzo mało podatne na rozbijanie można namoczyć w ciepłej wodzie. Po kilku minutach wyjmij je z wody i załóż. Mokry materiał jest znacznie bardziej podatny na dopasowanie się do stopy, niż suchy.
6
prawidło do rozciągania obuwia
Niektórych butów nie można moczyć w wodzie. W takich przypadkach najlepszym (choć nie najszybszym) sposobem na ich rozbicie jest zastosowanie drewnianego prawidła do rozciągania obuwia.
Jak rozciągnąć nowe buty?
Jak usunąć brzydki zapach z butów?
Jak chodzić w szpilkach?
Jak dobierać kolory ubrań?
Wskazówki
  • Zawsze sprawdzaj, czy buty mogą być poddane działaniu wody lub sprayów rozciągających.
  • Gdy moczysz buty, rób to tylko przez kilka minut. Jeśli o tym zapomnisz, możesz całkowicie zniszczyć ich kształt!
 3.4/5 (30 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (11)

Agniesia2678 - 2014-02-19
nałożyć grube wełniane skarpety , nałożyć buty i tak pochodzić kilka godzin , efekt gwarantowany :)
grazyna2 - 2013-04-16
Wetrzeć troszkę denaturatu w miejsce ciasne - to pomaga, ale zapach brzydki dopóki sie nie ulotni
Ewa - 2013-03-12

hurt-obuwia napisał

,uczmy sie poprawnej polszczyzny, racja :)

a ty (mała litera celowo!) zawsze taka POprawna we wszystkim jesteś???????

zuziazyl - 2013-02-08
Pęcherze nie są mile widziane więc porady na ciasne buty zawszę się przydadzą.
majkaku.95 - 2012-12-14

Bardzo fajne porady, pewnie je w przyszłości wykorzystam, bo dosyć już mam nowych niemal zawsze odcierających butów.

sylwia180793 - 2012-12-13
Przed studniówką kupiłam sobie czarne szpilki, które zaniosłam do szewca na tzw. kopyto, (to pewnie jest to prawidło o którym piszesz), później ubrałam sobie grubą skarpetę i chodziłam w nich po domu, aż się rozciągnęły, teraz są mega wygodne. :)
kiepski - 2012-08-12
yebać to czy sie ubiera czy zakłada, wazne zeby się rozbiły ;)
hurt-obuwia - 2012-05-10
uczmy sie poprawnej polszczyzny, racja :)
kate - 2012-04-23
do KAMY
Nie bądź taka do przodu, bo ci tyłu zabraknie...
Kama - 2012-03-05
DROGI AUTORZE Buty, jak i ubrania, sie zakłada, a nie ubiera. Proszę sprawdzic w słowniku, jaka jest różnica między tymi dwoma słowami. Ubrać można choinkę. To czynność zakładania czegoś (bombek) na coś (choinkę). Mówiąc ubrac buty sugeruje Autor/-ka, ze buty czymś przyozdabia. Błąd!!!!
Brenda - 2010-03-24
A ja właśnie kupiłam śliczne wiosenne czółenka, tylko są strasznie twarde i boje się, że mnie obetrą. Chyba wypróbuje ten spray rozciągający obuwie. Nawet nie wiedziałam, że coś takiego jest.
Wyobraź sobie, że wydajesz dużo mniej pieniędzy na pożywienie, dzięki czemu masz możliwość odłożenia pieniędzy na nowe...
Jak wydawać mniej na jedzenie?
Wyobraź sobie, że wydajesz dużo mniej pieniędzy na...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub