Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Mycie okien > Jak myć okna bez smug?
Jak myć okna bez smug?

Jak myć okna bez smug?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.2/5 (13 ocen)
Oceń 
Przynajmniej dwa razy w roku każda pani domu staje przed ambitnym zadaniem umycia okien. Ta pozornie łatwa czynność potrafi doprowadzić niejedną z nas do łez. Nie pomaga wycieranie, polerowanie, najdroższe środki czyszczące. Nie dające się pokonać smugi robią z naszych okien ścianę płaczu. Jeśli w tym roku postanowiłaś powiedzieć im „dość”, przeczytaj poniższy artykuł. Dzięki niemu dowiesz się jak myć okna, by nie było na nich żadnych smug. Już nigdy.
płyn do mycia okien, bawełniane ścierki, miska z letnią wodą, gazeta
1
Wybierz odpowiednią porę dnia.

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że nie ma nic gorszego, niż mycie okien w pełnym słońcu. Żeby tego uniknąć, należy z rozsądkiem wybrać godzinę, o której przystępujemy do dzieła. I tak:
- okien na wschód nie myj nigdy przed godziną 11;
- okien na południe nie myj między godziną 11, a 15;
- okien na zachód nie myj od 15, aż do zachodu słońca;
- okna na północ możesz myć, kiedy chcesz.
2
Najpierw wymyj ramy.

Nalej do miski letnią wodę i dodaj odrobinę płynu do mycia naczyń. Zamocz w niej ścierkę lub bawełnianą szmatkę i dokładnie umyj ramy okienne.
3
Szyby – pierwsze podejście.

Krok dla wszystkich, którzy okna myją tylko wtedy, gdy słońce zaczyna mieć problemy z przebiciem się przez warstwę kurzu i brudu. Spryskaj szybę płynem do mycia okien. Bawełnianą szmatką rozprowadź płyn po całej szybie, a następnie wytrzyj ją do sucha. Na razie nie przejmuj się smugami i zaciekami.
4
Szyby – ostatnia krew.

Ten krok stanowi sekret pięknych okien bez smug i zacieków. Spryskaj szybę płynem do mycia okien, rozprowadź go bawełnianą ścierką, a następnie wyjmij tajną broń – gazetę. Najlepiej sprawdza się zwykła, czarno-biała prasa codzienna. Zwiń gazetę w papierową kulkę i dokładnie wypoleruj nią szybę. Satysfakcja gwarantowana.
Jak myć okna i drzwi?
Jak umyć okna - szybko i tanio?
Jak posprzątać w szafie?
Jak sprzątać kuchnię?
 3.2/5 (13 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

macharras2 - 2013-03-20
Co, do szyb, myję tylko ciepłą wodą, dwie szmatki z mikrofibry i dziękuję za uwagę.
Dorota - 2011-02-23
A ja użyłam tylko ściereczki i wody i nie mam ani cieni ani smug.
Nastka` - 2010-12-18
Ja próbowałam czarną herbatą i cebula, i okna pięknie błyszczą! polecam tą metodę!
robercik - 2010-03-26
Chwała wam za to kobiety, ze nie dopuszczacie nas do porządków mówiąc, że i tak wszystko zrobilibyśmy źle!
Wielkie mycie okien przypada w polce przynajmniej raz w roku, a mianowicie przed świętami Wielkiej nocy. Wszystkie...
Jak dobrze umyć okna?
Wielkie mycie okien przypada w polce przynajmniej raz w roku, a mianowicie przed świętami...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub