Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Mózg i Układ Nerwowy > Jak poprawić pamięć i koncentrację?

Jak poprawić pamięć i koncentrację?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.2/5 (9 ocen)
Oceń 
Niezależnie od tego, czy jest to spowodowane starzeniem się, zmianami hormonalnymi, przemęczeniem, czy innymi czynnikami zewnętrznymi, wielu z nas doświadcza takich okresów w życiu, gdy nasz mózg nie jest tak sprawny, jak byśmy sobie tego życzyli. Jeśli chcesz poprawić funkcjonowanie mózgu, wzmocnić pamięć, koncentrację i ograniczyć ryzyko Alzheimera, przeczytaj ten artykuł.
1
Dostarcz do mózgu więcej tlenu.
Idź na spacer lub zrób trening cardio. Ćwicz 30 minut dziennie, co najmniej 5 dni w tygodniu. Zwiększysz w ten sposób cyrkulację krwi i dostarczysz tlen do mózgu. Wstając z łóżka, porozciągaj się, następnie usiądź na jego krawędzi, kilka razy podnieś kolana i przyciśnij je do klatki piersiowej. Idąc do pracy zrób 15-20 minutowy spacer. W ten sposób zapewnisz prawidłową cyrkulację krwi, oczyścisz umysł, poprawisz swój nastrój i nabierzesz energii na cały nadchodzący dzień. Ćwicząc, rób głębokie wdechy, żeby odpowiednio dotlenić mózg i cały organizm. Doskonałym połączeniem ćwiczeń oddechowych i ruchowych jest joga i Tai chi.
2
Żeby poprawić pamięć, często staraj się zapamiętywać.
Mózg jest jak mięsień, jeśli z niego nie korzystasz – słabnie. Ćwicz umysł zapamiętując słowa nowej piosenki, wiersza lub cytatu z książki. Przywołaj wspomnienia ludzi i wydarzeń z przeszłości. Wzmocni to działanie twojego mózgu. Dużo czytaj, rozwiązuj zadania matematyczne, układaj puzzle, rozwiązuj krzyżówki, graj w sudoku, scrabble i inne gry umysłowe. Poprawisz w ten sposób pamięć i funkcjonowanie mózgu.
Staraj się wzrokowo zapamiętać, gdzie położyłeś klucze, okulary lub gdzie zaparkowałeś samochód.
Jak zrobić wieniec na cmentarz?
Jak zwiększyć pamięć wirtualną?
Jak poznać, że ktoś kłamie?
Jak przechowywać suknię ślubną?
strona 1 z 2następna >
 4.2/5 (9 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Za naszą pamięć odpowiedzialne są znajdujące się w mózgu neurony. Wraz z upływem czasu neurony tracą swoją...
Jak polepszyć pamięć?
Za naszą pamięć odpowiedzialne są znajdujące się w mózgu neurony. Wraz z upływem...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub