Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Bóle Pleców > Jak leczyć rwę kulszową?
Jak leczyć rwę kulszową?

Jak leczyć rwę kulszową?

, specjalista Tipy.pl
 2.7/5 (27 ocen)
Oceń 
Rwa kulszowa to niezwykle silny ból nerwu kulszowego, zaczynający się w okolicy lędźwiowej i promieniujący w dół, aż do ud lub łydek. Przyczyną bólu może być uciskanie nerwu kulszowego przez sąsiadujące z nim mięśnie, najczęściej na skutek stanu zapalnego lub innych chorób. Żeby nieco złagodzić ból, można wykonać szereg zabiegów. Poniżej przedstawionych jest kilka ćwiczeń, które możesz zrobić w zaciszu własnego domu.
1
Terapia punktów spustowych.
Terapia punktów spustowych polega na naciskaniu pewnych wrażliwych punktów twojego działa. Działa uśmierzająco i rozluźniająco na mięśnie uciskające nerw kulszowy. Żeby skorzystać z tej terapii, będziesz potrzebować piłeczki tenisowej i ściany. Umieść piłeczkę między punktami spustowymi, a ścianą i delikatnie przesuwaj się z lewej na prawą oraz z góry na dół, masując w ten sposób obolały odcinek ciała. Umiejscowienie punktów spustowych jest różne dla różnych osób. Kluczowe jest jednak znalezienie punktu najbardziej bolesnego i określenie, czy znajduje się on bliżej bioder, czy kości ogonowej. Żeby zwiększyć nacisk piłeczki, pochyl się w jej stronę, żeby go zmniejszyć – odsuń się nieco od ściany.
2
pozycja dziecka
Korzystne działanie ćwiczeń rozciągających i jogi.
Rozciąganie mięśni pośladków pomaga rozluźnić mięśnie otaczające nerw kulszowy. Nawet jeśli rwa kulszowa pojawiła się na skutek problemów z kręgosłupem i nie jest wprost związana z napięciem mięśni, joga i tak korzystnie wpłynie na twoje krzyże i biodra. Mięśnie dolnej partii kręgosłupa doskonale rozciągniesz wykonując pozycje psa z głową w dół i dziecka (opis w kroku 3.). Zapisz się na lekcje jogi, a dowiesz się o właściwym ustawieniu ciała, jakie jest zalecane w celu rozciągnięcia określonych partii mięśni. Gdy nastąpi atak rwy kulszowej, przed przystąpieniem do ćwiczeń rozciągających poczekaj aż ból zelżeje.
Jak zapobiec bólom stawów?
Jak się prostować?
Jak leczyć haluksy?
Jak wykonać ćwiczenia na ból karku?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak przestać się garbić?
 2.7/5 (27 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak pozbyć się bólu kręgosłupa?
Większości z nas raz na jakiś czas dokucza ból...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub