Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Bóle Pleców > Jak leczyć rwę kulszową?
Jak leczyć rwę kulszową?

Jak leczyć rwę kulszową?

, specjalista Tipy.pl
 2.7/5 (27 ocen)
Oceń 
Rwa kulszowa to niezwykle silny ból nerwu kulszowego, zaczynający się w okolicy lędźwiowej i promieniujący w dół, aż do ud lub łydek. Przyczyną bólu może być uciskanie nerwu kulszowego przez sąsiadujące z nim mięśnie, najczęściej na skutek stanu zapalnego lub innych chorób. Żeby nieco złagodzić ból, można wykonać szereg zabiegów. Poniżej przedstawionych jest kilka ćwiczeń, które możesz zrobić w zaciszu własnego domu.
1
Terapia punktów spustowych.
Terapia punktów spustowych polega na naciskaniu pewnych wrażliwych punktów twojego działa. Działa uśmierzająco i rozluźniająco na mięśnie uciskające nerw kulszowy. Żeby skorzystać z tej terapii, będziesz potrzebować piłeczki tenisowej i ściany. Umieść piłeczkę między punktami spustowymi, a ścianą i delikatnie przesuwaj się z lewej na prawą oraz z góry na dół, masując w ten sposób obolały odcinek ciała. Umiejscowienie punktów spustowych jest różne dla różnych osób. Kluczowe jest jednak znalezienie punktu najbardziej bolesnego i określenie, czy znajduje się on bliżej bioder, czy kości ogonowej. Żeby zwiększyć nacisk piłeczki, pochyl się w jej stronę, żeby go zmniejszyć – odsuń się nieco od ściany.
2
pozycja dziecka
Korzystne działanie ćwiczeń rozciągających i jogi.
Rozciąganie mięśni pośladków pomaga rozluźnić mięśnie otaczające nerw kulszowy. Nawet jeśli rwa kulszowa pojawiła się na skutek problemów z kręgosłupem i nie jest wprost związana z napięciem mięśni, joga i tak korzystnie wpłynie na twoje krzyże i biodra. Mięśnie dolnej partii kręgosłupa doskonale rozciągniesz wykonując pozycje psa z głową w dół i dziecka (opis w kroku 3.). Zapisz się na lekcje jogi, a dowiesz się o właściwym ustawieniu ciała, jakie jest zalecane w celu rozciągnięcia określonych partii mięśni. Gdy nastąpi atak rwy kulszowej, przed przystąpieniem do ćwiczeń rozciągających poczekaj aż ból zelżeje.
Jak stosować sól bocheńską?
Jak robić okłady z soli?
Jak leczyć plecy okrągłe?
Domowe sposoby na ból zęba
strona 1 z 2następna >
 2.7/5 (27 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak pozbyć się bólu kręgosłupa?
Większości z nas raz na jakiś czas dokucza ból...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub