Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Psychiczne > Stres > Jak się uspokoić?
Jak się uspokoić?

Jak się uspokoić?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (16 ocen)
Oceń 
Łatwo wyprowadzić cię z równowagi, zwłaszcza, gdy rozradowane dzieciaki piszczą tak głośno, że twoje uszy nie są w stanie znieść decybeli? Ilość maili w skrzynce i nawał spraw niecierpiących zwłoki przyprawiają cię o załamanie nerwowe? Poniżej znajdziesz wskazówki jak w łatwy sposób się uspokoić.
1

Odejdź.
Jeżeli przytłacza cię rozmowa o globalnym ociepleniu lub kryzysie gospodarczym wyjdź, gdy inni o tym rozmawiają albo zręcznie zmień temat. Denerwują dzieci krzyczące za każdym razem, gdy mijacie stoisko z zabawkami? Postaraj się im wytłumaczyć, że potrzebujesz chwili ciszy lub zabierz na zakupy męża i zostaw go z dziećmi, a sama załatw inne zakupy. Musisz wyczuć samą siebie. Następnym razem, gdy będziesz się zbliżać do punktu krytycznego, odejdź od niego jak najdalej.

2

Zamknij oczy.
Zamknij oczy, by cały świat przestał na chwilę istnieć. Umożliwi ci to szybkie odzyskanie równowagi. Musisz byś świadoma, że zamykanie oczu jest bardzo ważne dla zdrowia układu nerwowego. Jeżeli czujesz, że zaraz wybuchniesz zamknij powieki na 10-20 sekund i postaraj się całkowicie wyłączyć. W ten sposób bardzo szybko zyskasz spokój i nową dawkę energii.

3

Zapewnij sobie odrobinę samotności.
To może być trudne, jeżeli jesteś w pracy lub w domu z pełnymi energii dzieciakami. Jednak każdy człowiek potrzebuje w ciągu dnia choćby najkrótszej chwili samotności, by zregenerować zszargane nerwy. Bądź przy tym kreatywna. Spróbuj zawiesić na drzwiach pokoju tabliczkę symbolizującą, że w tej właśnie chwili nikt nie może ci przeszkadzać. Kilka minut w samotności pomoże ci ukoić nerwy.

Jak zrobić masaż swojemu chłopakowi?
Jak uspokoić nerwy?
Jak wyćwiczyć silną wolę?
Jak zaaranżować łazienkę? Wspaniałe wanny.
strona 1 z 3następna >
 4.5/5 (16 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (8)

paula_1505 - 2014-08-24
Moim sposobem jest wypicie zielonej herbaty, ktora bardzo mnie relaksuje
pozytywny - 2012-05-03
lunatycy otaczaja mnie - wszystko da sie zrobic ...
Spadochroniarz - 2012-01-09
TYLKO TABLETKI ZIOŁOWE ! ; /
wariacik - 2011-11-10
ale za mam gorszy problem za kazdym razem jak jade do pracy to jedzie ze mna pies i on caly czas szczeka ja juz nerwowo nie wytrzymuje i nie moge sobie o tako pujsc a nic nic i co ja mam zrobic????
adula - 2010-11-25
mi się nie udało
Mia - 2010-09-27
Najlepszą metodą uspokojenia jest pozbycie się czynnika stresogennego i oddech. Oprócz tego spokojna muzyka i ewentualnie jakiś delikatny ziołowy środek uspokajający.
Teresa - 2010-09-13
Czasami nie da się uspokoić. Szczególnie przed okresem. W takich wypadkach sprawdza się u mnie tylko sen albo jakieś tabletki ziołowe. Grrrrr
Todzia - 2010-04-08
Ja to najczęściej łącze razem kilka rzeczy: włączam muzykę, zamykam oczy i robię kilka głębokich wdechów. Spacer też pomaga, ale wiadomo - nie zawsze da się wyjść.
Sztuka prawidłowego oddychania pomoże nam w prosty sposób opanować zdenerwowanie, pokonać stres i złagodzić napięte...
Jak prawidłowo oddychać?
Sztuka prawidłowego oddychania pomoże nam w prosty sposób opanować zdenerwowanie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub