Tutaj jesteś: Zwierzęta > Owady > Muchy > Jak pozbyć się muszek owocówek?
Jak pozbyć się muszek owocówek?

Jak pozbyć się muszek owocówek?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (383 ocen)
Oceń 
Czy w twojej misce z owocami pojawiły się małe muszki owocówki? Jeśli raz osiedlą się w twoim domu, trudno będzie się ich później pozbyć. Jednak istnieje na to kilka sposobów. Przeczytaj poniższe wskazówki, a dowiesz się jak w prosty, szybki i przyjazny dla środowiska sposób, wygonić muszki z twojego domu.
Arkusz papieru, Kubek wykonany ze szkła lub przeźroczystego tworzywa sztucznego, Szklanka lub słoik, Taśma klejąca, Ocet jabłkowy lub inny płyn na przynętę, Dwulitrowa plastikowa butelka, Wino jabłkowe, Słodkie czerwone wino, Folia spożywcza, Widelec lub ostre narzędzie do wykonania dziurek, Miska
1
Przede wszystkim usuń to, czym żywią się muszki, zwłaszcza miskę, w której odkryłaś ich hodowlę. Cykl życiowy muszek owocówek trwa tylko 10 dni, miały więc wystarczająco dużo czasu, by złożyć tam jajeczka. Jeśli wystarczająco szybko odkryjesz obecność muszek w domu, usunięcie hodowli może pozwolić pozbyć się ich całkowicie. Czasem może to nie wystarczyć i trzeba będzie zastosować inne środki. Znalezienie miejsca, w którym gnieżdżą się muszki, nie jest jednak łatwe.

Zastosuj się do kilku prostych zasad:

- Umyj wszystkie naczynia. Wyczyść zlew i odpływ.

- Wymyj gąbkę do mycia naczyń, najlepiej wodą z mydłem. Wypłucz ją dobrze i wysusz. W żadnym wypadku nie zostawiaj jej mokrej w zlewie.

- Kosz na śmieci powinien być przykryty.

- Resztek żywności nie przetrzymuj na talerzach, tackach czy stole.

- Miskę, w której przechowujesz owoce zakryj pokrywką lub włóż do lodówki. Rodzynki, daktyle i suszone śliwki również wabią muszki owocówki.

- Wyrzuć wszystkie przejrzałe owoce.

- Umyj z zewnątrz wszystkie otwarte pojemniki z sokami, ketchupem, czy octem jabłkowym. Szczelnie je zamknij. Jeśli to możliwe, trzymaj je w lodówce.

- Zetrzyj wszystkie plamy i okruszki z kredensu, stołu i podłogi.

- Wyrzuć wszystkie śmieci. Plastikowe torby na śmieci nie nadają się już do ponownego użytku.

- Wyczyść wszystkie uszczelki na drzwiach lodówki. Umyj ją z zewnątrz. - Pamiętaj także o wyczyszczeniu podłogi pod lodówką.

- Umyj podłogę pod i wokół zmywarki i kuchenki.

- Po sprzątnięciu wylej wodę z wiadra i wymyj je. Mopa wymyj i wysusz.

- Wysusz wilgotne pranie.

- Wyrzuć śmieci, a kosz regularnie opróżniaj.

- W pobliżu domu nie należy stosować obornika, cieczy pofermentacyjnej i nawozów.

- Na okna i drzwi zakładaj siatki.
Jak hodować patyczaki?
Jak pozbyć się pluskiew łóżkowych?
Jak zwalczyć pluskwy domowe?
Jak pozbyć się much?
Wskazówki
  • Możesz również zakupić chemiczne preparaty na muszki owocówki - do kupienia tutaj.
strona 1 z 8następna >
 3.8/5 (383 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (15)

Kaska - 2013-11-18
Rozwiązanie nr 3 jest rewelacyjne, w końcu pozbyłam się uciążliwych lokatorów. Wystarczył kieliszek wina, folia i po sprawie. Dziękuję za pomoc.
giorgio - 2013-08-19
No właśnie mam chyba dobry sposób na muszki sokówki ( takie małe złośliwe ) owadki.
Miałem ochotę dziś na browarka Paulaner natyral.
No to sobie zapodałem , wypiłem z połowę kufla i resztę odstawiłam na chwilkę .
A że gdzieś tam biegał talerzyk z częścią pomidora to zebrało sie troszkę tych muszek .
No i po kilku minutach zaczęły pić ze mną , wpadło ich chyba z 10 a po 2 godzinach wszystkie .
Także to dobry patent na te szkodniki . ALE TEGO POTEM NIE PIJEMY :)
gość - 2012-11-26
ta metoda z octem i płynem do naczyń jest rewelacyjna! Wszystkie muszki się utopiły!
iviki - 2012-10-29
plaster cytryny w szklance lub na talerzu i przykrywamy to torebką taką z dziurkami z marketu w którą się wkłada gorące pieczywo. Wchodzą przez te dziurki ale wyjść już nie dają rady. Sprawdzone , działa :)
kpietruczuk - 2012-10-16
świetne rady na pewno z nich skorzystam zwłaszcza teraz jak mam winogron w domu i mam masę meszek :)
katka - 2012-09-16
ocet winny+sok+plyn do mycia naczyn+troche wody=swietny efekt! po calym dniu zostawienia tej mikstury w kuchni, zniknely wszystkie muszki :) polecam
andrzej - 2012-09-10
Najlepszym sposobem w mieszkaniu na te natręty to lep na muchy i odkurzacz, sprawdzone...
Winford - 2012-04-22
Teraz na pewno działa!!!!Wszystko pochować,spryskać pomieszczenie i kąty w nim RAID MAX,zamknąć koniecznie na noc- i po gadzinach! Sprobujcie-efekt murowany.
nossa - 2012-04-22
OmG...działa!!
Winford - 2011-09-30
Rewelacja!natychmiast giną! Spryskać je płynem do mycia szyb.! dzień wystarczyl mi by pozbyc się całje chmary.Środki owadobójcze są trujące,więc nie można ich używać wszędzie,płynem mogę spryskać meble,sciany itp.Gwarantowany efekt.Zrobiłam to w kuchni i zamykam kuchnię a w pokoju ustawiam w kubku prawdziwą kawusię-uwaga! : tylko z mleczkiem :),topią się,bo uwielbiają kawkę.
ania - 2011-09-19
To ze wszystkich pułapek typu piekarnik zmywarka do naczyn w które należy zwabić muszki(znalazłam gdzieś w necie) może lepiej umieścić pułapkę w muszli klozetowej i poprostu spuścić wodę!
Ania - 2011-05-29
ale głupoty, zwykł lep na muchy owocówki wystarcza. koszt ok. 3-4 zł
Giovanna - 2011-01-07
Aby uniknąć wylęgania się muszek, najlepiej myć owoce zaraz po przyniesieniu do domu, mało kto jest świadomy tego, że larwy są przynoszone do domu na owocach.
Ida - 2010-09-27
Najlepiej wyrzucić śmiecie i zaglądnąć czy nie ma nic na wierzchu co się psuje. Czasami znajdzie się gdzieś za meblami jakieś popsute jabłko itp. Jak już się porządnie wysprząta to muszki się wyniosą.
Marcinek - 2010-04-09
Wymyślne, nie ma co!:)
Gdy w twoim domu pojawiają się pluskwy, od razu widoczne są oznaki ich obecności. Zauważysz na swoim ciele białe pręgi,...
Jak zwalczyć pluskwy domowe?
Gdy w twoim domu pojawiają się pluskwy, od razu widoczne są oznaki ich obecności...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub