Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Środki czyszczące > Jak pozbyć się zapachu stęchlizny z ubrań?

Jak pozbyć się zapachu stęchlizny z ubrań?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.9/5 (312 ocen)
Oceń 
 1 z 4 
Bardzo trudno pozbyć się zapachu stęchlizny z ubrań. Często nie znika on nawet po wypraniu i wysuszeniu. Zapach stęchlizny jest skutkiem długiego przechowywania ciuchów w zamkniętym, niewietrzonym pomieszczeniu. Stęchliznę może też wywołać chowanie do zamkniętej szafy wilgotnych ubrań. Zapach ten jest nie tylko krępujący, ale także bardzo nieprzyjemny. Poniżej znajdziesz wskazówki jak pozbyć się go z ubrań.
olejek sosnowy, soda oczyszczona
 2.9/5 (312 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (13)

milk - 2014-08-08
felix - 2010-04-12 - odgrzewane tematy smakują najlepiej
cookie - 2014-08-07
Expand ma rację. Tylko wywalenie zarażonych ciuchów ma sens. Domestos wybiela wiec kolorowych ciuchów nie da się nim potraktować, a żadne cuda wianki, sody i ocet nie pomogą na zarodniki grzybów. Zapaszek wróci za, co najwyżej 3 prania.
Arystokrat - 2014-08-07
"Ciuchy" to chyba wisza u ciebie na płocie żałosny wsioku redaktorku. Normani ludzie maja w szafach ubranie.
ja - 2014-08-07
Chnoksyzol - można kupić w aptece - specjalne tabletki do odkażania gardła - rozpuścić w niewielkiej ilości wody. Szklankę z płynem i ciuch zamknąć w szczelnej foliowej torbie na dzień lub dwa. Potem wietrzyć długo albo wyprać - żeby pozbyć się zapachu odkażacza - to sposób również na zagrzybione obuwie.
Alladyn - 2014-08-07
uprać raz w wyższej temperaturze z użyciem proszku, proste.
TIMUR - 2014-08-07
Najlepiej kupić sobie nowe.
kasia - 2014-07-24
dodaj do prania 1/4 -1/2 szkalnki octu . Sprawdzony sposb !!!! Polecam
plus proszek i plyn do plukania
nina123135 - 2014-01-04
przydatne :)
Agniesia2678 - 2013-12-30
Miałam podobny problem ze spodniami.Niedawno wyprałam je w proszku, wypłukałam, powiesiłam w domu do
wyschnięcia, a potem wywiesiłam je na duży mróz na kilka dni. Smród
zniknął:)
expand - 2013-03-22
Witam podaje sprawdzony w100% działający sposob aby pozbyc sie "zapachu"stechlizny z ubran ,butów itp.:wywalic do kosza a najlepiej spalic zeby dalej nie roznosic chorobotworczych grzybow ktore potocznie nazywamy stechlizna i ktore wywoluja tenze zapach dlatego najpierw musicie sobie uswiadomic z czym walczycie i zabijanie "zapachu" stechlizny roznymi typami olejkow zapachowych nic nie daje bo to likwiduje tylko zapach czyli skutek a nie przyczyne tego zapachu niebezpiczne grzyby nadal tam sa i zatruwaja wasze ciało i powoduja roznegorodzaju infekcje i choroby to nie stanie sie w tydzien dwa czy miesiac efekty uboczne moga wyjsc na swiatlo dzienne nawet po kilku latach !
Ale jesli juz naprawde musicie jakas rzecz uratowac podam przepis jak pozbyc sie "Zapachu" wraz z grzybami aczkolwiek zaden sposob nie gwarantuje 100% skutecznosci ! po pierwsze ubranie buty nalezy zamoczyc w letniej (nie goracej !) wodzie z duza iloscia octu a nie jak gdzie niegdzie podaja lyzeczke dwie trzeba poprostu wlac pół butelki "przeprac"w takiej mieszance i pozostawic na jak najdluzej jesli to buty wiadomo nie moze to byc za dlugo bo sie rozleza wiec tak przynajmniej z 15minut po tym wyplukac kilkakrotnie ,kolejna kąpiel soda oczyszczona rowniez nie lyczeczke czy dwie ale caly woreczek podobnie jak wczesniej znowu pozostawiamy na jak nadluzej ,kolejne plukanie i teraz najwazniejsze ale i najniebezpieczniejsze nalezy uzyc plynu typu "domestos" mało kto zrwaca uwage ze te plyny mozna uzywac jako wybielacze dokladnie przeczytaj instrukcje obslugi przygotuj kapiel zgodnie z zalezeniami na etykiecie pamietajac ze jest to srodek żrący i niebezpieczny dla skory oczu itd!!! znowu moczymy jak najdluzej nastepnie robimy plkanie najpierw sama woda potem woda z plynem do plukania aby pozbyc sie tym razem zapachu "domestosa" i tu uprzedzam trzeba to zrobic wielokrotnie a i tak bedzie na pocztaku czuc domestos po wysuszeniu potem wietrzymy dana rzecz jak najdluzej na dworze no i teraz dopiero jesli nie czuc juz stechlizny mozemy uzyc jakis olejkow zapachowych aby definitywnie pzbyc sie zapachu domestosa jesli po tych zabiegach bylo nadal czuc stechlizne rzecz nalezy bezwzglednie wyrzucic !!! pozdrawiam i zycze udanej walki z grzybami !!
Qsia - 2010-09-21
Do prania można dać kilka łyżek sody oczyszczonej - w zupełności wystarczy.
asia - 2010-09-20
witam, jaką ilość sody należy dodać do prania? pozdrawiam!
felix - 2010-04-12
dobrze, ze ktos w koncu napisal jak sie pozbyc tego smrodu. jak susze ciuchy na kaloryferach to wala na kilometr!
Zdarza się czasami, że nasza szafa ma nieprzyjemny zapach i kiedy wyciągamy z niej ubrania one także nie pachną...
Jak pozbyć się brzydkiego zapachu w szafie?
Zdarza się czasami, że nasza szafa ma nieprzyjemny zapach...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub