Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Układu Pokarmowego > Jak leczyć refluks żołądka?
Jak leczyć refluks żołądka?

Jak leczyć refluks żołądka?

, specjalista Tipy.pl
 2.7/5 (15 ocen)
Oceń 
Refluks żołądkowy, potocznie nazywany zgagą, objawia się uczuciem palenia i pieczenia w żołądku, klatce piersiowej i przełyku. Czasem ma on miejsce, gdy powstający w żołądku kwas solny cofa się w stronę przełyku, powodując podrażnienie tkanki, która go wyściela.
Refluks żołądka często powiązany jest z otyłością, ciążą, przejedzeniem, zbyt szybkim położeniem się lub wstaniem po posiłku, a także z paleniem papierosów. Może być również wywołany kwasami znajdującymi się w pożywieniu i napojach (np. pomidorach, soku pomarańczowym,coli, alkoholach). Przeczytaj poniższy artykuł, a dowiesz się jak zapobiegać refluksowi żołądka i leczyć jego objawy.
1
Zapobieganie.

Badania wykazały, że jedzenie w pośpiechu i niedostateczne przeżuwanie pokarmów znacząco zwiększają częstotliwość i intensywność refluksu żołądkowego.
2
Leczenie.

Jeśli często męczy cię zgaga i uczucie palenia w klatce piersiowej, koniecznie skonsultuj się z lekarzem. Zbada on, czy objawy te nie są związane z chorobą znacznie poważniejszą, niż refluks żołądkowy, a także przepisze odpowiednie leki. Prócz farmaceutyków, zastosuj się również do porad opisanych w kolejnych krokach.
3
Jedz mało, ale często. Unikaj napojów gazowanych, gum do żucia i cukierków.
4
Rozważ kupno leków zmniejszających nadkwasotę żołądka. Przyjmuj również naturalne suplementy diety działające osłonowo na śluzówkę żołądka i redukujące wydzielanie kwaśnego soku żołądkowego (np. z żywicą mastika, sprawdź tutaj).
5
Nigdy nie wykonuj ćwiczeń fizycznych, ani nie kładź się natychmiast po posiłku. Poczekaj przynajmniej 2 godziny, aż żołądek strawi pokarm.
Domowe sposoby na nadkwasotę żołądka
Jak leczyć niestrawność?
Domowe sposoby na zgagę
Jak uniknąć zgagi w ciąży?
strona 1 z 3następna >
Przeczytaj teraz: Domowe sposoby na zgagę
 2.7/5 (15 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (7)

starylew - 2014-08-06
najlepszy sposobem na zgagę jest szklanka wody Zuber, która łagodzi niekorzystne objawy po niezdrowym jedzeniu.
melankolija - 2013-10-28
Ten artykuł wprowadza ludzi w błąd. Refluks żołądka to nie jest po prostu zgaga. Zgaga jest objawem choroby refluksowej, która polega na niesprawności rozworu przełykowego (miejsca, w którym żołądek łączy się z przełykiem). Mówiąc prościej, rozwór jest zbyt luźny, przez co kwas żołądkowy jest zarzucany wyżej do przełyku i to właśnie powoduje zgagę, ponieważ przełyk nie posiada ochronnej błony śluzowej tak jak żołądek (stąd uczucie pieczenia). Jeśli ma się zgagę częściej, niż raz miesiącu, powinno się koniecznie wybrać na badania do szpitala. Zbyt częsta zgaga nie jest zjawiskiem normalnym (nie licząc np. ciąży).
marianjankowski - 2013-03-25
Szanowni Państwo, ja też chorowałem na tę przykrą dolegliwość, proszę zastosować się ściśle do mojej rady - nie ma nic lepszego jak sok z białej kapusty odwirowany przez sokowirówkę wypity na czczo rano szklaneczka pół godziny przed śniadaniem i wieczorem szklaneczka przez kolacją. Proszę przez miesiąc unikać ostrych i kwaśnych potraw , a o alkoholu wszelkiego rodzaju nie ma mowy ! ! ! Potrawy spożywać często i w małych ilościach . Powodzenia.
GosiaT - 2012-02-20
A mojemu synowi (25 lat) jak ma nasilone objawy to żadne tabletki nie pomagają, bierze codziennie leki na receptę Ultop, bardzo cierpi.
Misia - 2010-09-16
Ważne aby nie jeść przed pójściem spać. Najlepiej jest zjadać ostatni posiłek 3-4h przed położeniem się do łózka.
wiolka - 2010-08-18
U mnie co prawda refluks jest niebardzo dokuczliwy,ale spokojnie z ta dolegliwoscia radzi sobie tabletka ranogastu max.
Gastryk - 2010-04-13
Ja zażywam codziennie Ortanol (na receptę). Jest bardzo skuteczny, ale pewnie naturalne sposoby byłyby bezpieczniejsze.
Któż z nas nie zna tego przykrego uczucia palenia w przełyku i przysłowiowego „odbijania się”?  Do tych objawów często...
Jak walczyć ze zgagą?
Któż z nas nie zna tego przykrego uczucia palenia w przełyku i przysłowiowego „odbijania...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub