Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Środki czyszczące > Jak usunąć kamień z garnków?
Jak usunąć kamień z garnków?

Jak usunąć kamień z garnków?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (5 ocen)
Oceń 
Garnki ze stali nierdzewnej są najczęściej używanymi naczyniami w gospodarstwach domowych. Niestety, na skutek twardej wody, często osadza się na nich kamień. Aby go usunąć, możesz kupić gorsze lub lepsze środki chemiczne. Ten sam efekt osiągniesz jednak wykorzystując domowe sposoby. Są one tańsze i często naturalne, a co za tym idzie - bezpieczne dla środowiska. Poniżej znajdziesz instrukcję, która zapozna cię z trzema sposobami walki z kamieniem przy pomocy produktów, które zapewne znajdziesz w swojej kuchni.
1/2 szklanki octu, 1 litr wody, gąbka do mycia naczyń, płyn do naczyń, 1 cytryna lub łyżka soku z cytryny (butelkowanego), 1 łyżka ketchupu lub sok pomidorowy, ręcznik papierowy.
1
OCET.
Wlej pół litra wody i pół szklanki octu do garnka z którego chcesz usunąć kamień.
2
Postaw garnek na kuchence i gotuj na małym ogniu przez 30 minut.
3
Odlej wodę do zlewu i poczekaj, aż garnek wystygnie. Następnie umyj go gąbką i płynem do naczyń. Nie używaj ostrych myjek do usuwania kamienia, bo porysujesz zewnętrzną powłokę garnka.
4
SOK Z CYTRYNY.
Przetnij cytrynę na pół.
5
Przekrojoną połówką pocieraj powierzchnię garnka, na której zgromadził się kamień. Tak samo zużyj drugą połówkę cytryny. Jeśli używasz soku z butelki, wówczas nalej łyżkę soku na gąbkę i pocieraj nią miejsce pokryte kamieniem.
6
Umyj garnek gąbką nasączoną płynem do naczyń i dokładnie wypłucz.
7
KETCHUP.
Nałóż łyżkę ketchupu albo soku pomidorowego na papierowy ręcznik.
8
Pocieraj papierem miejsce, na którym zgromadził się kamień i pozostaw na 15 minut.
9
Umyj garnek gąbką z płynem do naczyń i dokładnie wypłucz.
10
Zamiast kroku 1 i 2, możesz zagotować ketchup lub sok pomidorowy w garnku, z którego chcesz usunąć kamień.
Jak zwalczyć mole spożywcze?
Jak usunąć zapach moczu?
Jak pozbyć się zapachu stęchlizny z ubrań?
Jak usunąć gumę do żucia z ubrania?
Ostrzeżenia
  • Nie używaj soli kuchennej do czyszczenia garnków ze stali nierdzewnej. Niszczy ona powierzchnię stali, pozostawiając w niej małe wgłębienia.
  • Żeby usunąć kamień z naczyń ze stali nierdzewnej, możesz używać soku z cytryny, jednak nigdy nie namaczaj garnka w tym soku, gdyż kwas może uszkodzić zewnętrzną powłokę garnka.
Wskazówki
  • Jeśli gotujesz wodę w garnku ze stali nierdzewnej, później zawsze wlej do niego pół szklanki octu, dopełnij gorącą wodą z kranu i pozostaw na około godzinę. Następnie umyj garnek płynem do naczyń. Zapobiegniesz w ten sposób powstawaniu kamienia.
  • Po każdorazowym użyciu garnka ze stali nierdzewnej i umyciu go, wycieraj go do sucha, zamiast czekać, aż sam wyschnie.
Przeczytaj teraz: Jak wyczyścić żelazko?
 3.4/5 (5 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

CancerMan - 2011-10-15
Lista potrzebnych rzeczy zamyka się na occie i szmatce, nie wiem po co tak komplikować.
Moni - 2011-09-16
A ja przypadkiem odkryłam jak odpamienić miseczkę taką bulionówkę, potraktowałam ją jako podstawek pod doniczke z kwiatkiem.Zapaskudzila się. Włożyłam do niej wiosną cebulę podlałam wodą zeby wypuściła szczypiorek - bardzo się zdziwilam po miesiącu, jak odkryłam że bulionówka jest znów jak nowa.
dorota - 2010-04-14
Ten pomysł z cytryną jest spoko. Tylko nie wolno używać szorstkiej gąbki, ani myjki, bo można garnek zarysować!!
Klejący film, który osiada na Twoich zębach nazywany jest osadem zębowym. Osad, który pozostaje na zębach i twardnieje...
Jak usunąć kamień z zębów?
Klejący film, który osiada na Twoich zębach nazywany...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub