Tutaj jesteś: Komputery > Sprzęt Komputerowy > Ulepszanie Komputerów > Jak zwiększyć pamięć wirtualną?
Jak zwiększyć pamięć wirtualną?

Jak zwiększyć pamięć wirtualną?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.8/5 (5 ocen)
Oceń 
Pamięć wirtualna jest wykorzystywana do odciążenia pamięci RAM, gdy ta w całości zostaje zużyta. Kiedy wykorzystasz już cały dostępny RAM, twój komputer może zwolnić jego część, przenosząc dane do pustej przestrzeni dyskowej, tzw. „pliku stronicowania”. Komputer tymczasowo przerzuci dane na twardy dysk, a gdy to będzie możliwe, z powrotem przeniesie je do pamięci RAM. Zwiększając pamięć wirtualną zwiększasz zasoby dysku, które rezerwowane są na wypadek przepełnienia pamięci RAM. Z tego powodu posiadanie odpowiedniej ilości wolnego miejsca na dysku jest absolutnie niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania pamięci wirtualnej i RAM.
Możesz łatwo zwiększyć pamięć wirtualną wykonując następujące czynności:
1

Windows XP

Kliknij w „Start/Ustawienia”, a następnie wybierz opcję ” Panel sterowania”.

2
Wybierz kategorię „Wydajność i konserwacja”, a następnie kliknij w ikonę „System”.
3
Pojawi się okno – właściwości systemu. W zakładce „Zaawansowane” w obszarze „Wydajność” kliknij w „Ustawienia”.
4
Pojawi się okno „Opcje wydajności”. Wybierz zakładkę „Zaawansowane”, a następnie w obszarze „Pamięć wirtualna” kliknij w opcję „Zmień”.
5
W opcji „Dysk [Etykieta woluminu]” wybierz ten, który zawiera plik stronicowania, który chcesz zmienić.
6

Poniżej w obszarze „Rozmiar pliku stronicowania” dla wybranego dysku, zaznacz opcję „Rozmiar niestandardowy”. Teraz możesz wprowadzić liczbę określającą ilość pamięci wirtualnej, jaką chciałbyś mieć. Wpisz rozmiar początkowy i maksymalny.

Specjalna uwaga: Powinieneś wpisać tę samą wartość w rozmiarze początkowym i maksymalnym. Dzięki temu powstrzymasz komputer przed ciągłymi zmianami pliku stronicowania.

Jak nagrać płytę bez programu?
Jak usunąć GRUB-a?
Jak zrobić zdjęcie pulpitu?
Jak przyspieszyć komputer?
Wskazówki
  • Aby powstrzymać swój komputer przed ciągłymi zmianami pliku stronicowania, należy ustawić rozmiar początkowy i maksymalny na tę samą wartość. Dla przykładu – 500 i 500 (MB). Wartość ta powinna być co najmniej 1,5 razy większa, niż pamięć RAM. Jeśli więc twój komputer ma 512 MB pamięci RAM, powinieneś wpisać wartość 768 MB ( 1,5 x 512 = 768).
  • Pamiętaj, aby wybrać odpowiedni dysk do zwiększenia pamięci wirtualnej. W większości przypadków jest to partycja C. Możesz samodzielnie ustawić rozmiar początkowy i maksymalny, zaznaczając opcję „Rozmiar niestandardowy” Pamiętaj jednak, by obie te wartości były równe.
strona 1 z 2następna >
 2.8/5 (5 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

caps - 2010-04-14
ja bym tam wolał ramu trochę dokupić
Czasami, aby usunąć z komputera program szpiegowski lub rozwiązać jakiś inny problem, musisz uruchomić go w trybie...
Jak uruchomić komputer w trybie awaryjnym?
Czasami, aby usunąć z komputera program szpiegowski...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub