Tutaj jesteś: Dziecko > Nastolatki > Wychowanie młodzieży > Jak postępować z nastolatkiem?
Jak postępować z nastolatkiem?

Jak postępować z nastolatkiem?

, specjalista Tipy.pl
 4/5 (10 ocen)
Oceń 
Gratulacje! Właśnie nadszedł czas, kiedy możesz o sobie powiedzieć, że jesteś rodzicem nastoletniego potwora. Nie wiesz co zrobić, gdy słowa same wydostają się z ust, a twoje na wpół pełnoletnie dziecko z hukiem zamyka ci drzwi przed nosem? A gdy kompletnie ignoruje to, co masz mu do powiedzenia? A może każe ci się zamknąć? W najlepszym razie usłyszysz „Nic nie rozumiesz” lub „Zostaw mnie w spokoju!”.
Co robisz w takiej chwili? Pozwalasz, by naruszano twój autorytet? Starasz się postawić na swoim mówiąc „Gdy ja byłam w twoim wieku..” lub „Nie masz prawa do...”, a może „Jestem od ciebie starsza...”? Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak postępować z nastolatkiem, który właśnie wchodzi w okres młodzieńczego buntu, przeczytaj poniższe wskazówki.
1

Nie naruszaj prywatności twojego dziecka, nie czytaj jego/jej pamiętnika, maili, sms-ów, ani archiwum wiadomości. Jeśli z naprawdę uzasadnionej przyczyny musisz to zrobić, postaraj się, by nigdy się o tym nie dowiedziało. Nastolatki często zabezpieczają się na wypadek przeszukiwania ich rzeczy. Ja, gdy byłam młoda, do niektórych stron pamiętnika przymocowywałam włos. Gdy zniknął, wiedziałam, że ktoś grzebał w moich rzeczach.

2

Szanuj córkę/syna. Jeśli ty będziesz szanować ją, ona będzie szanować ciebie. Bądź dla niej wzorem.

3

Pogódź się z faktem, iż jej przyjaciele i życie towarzyskie mają dla niej większe znaczenie, niż to, co dzieje się w domu. Nieważne jak bardzo będziesz usiłować ją zniewolić, ile czasu spędzisz na wspólnych śniadaniach, czy obiadach. Twoje dziecko zawsze będzie najpierw myślało o sobie, swoich przyjaciołach, popularności, randkach, ciuchach, gadżetach i dodatkach, które koniecznie musi mieć.

Jak odciągnąć dziecko od telewizora?
Jak oduczyć dziecko wkładania wszystkiego do buzi?
Jak zareagować, gdy dziecko chce jechać pod namiot?
Jak rozpoznać, że dziecko pali marihuanę?
strona 1 z 2następna >
 4/5 (10 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (5)

? - 2013-07-01
Bzdury! To działa chyba na 5-letnie dzieci...
Kaja - 2013-03-06
Można iść z synem i kazać mu naprawić wyrządzone szkody. Jeśli to malowanie na budynkach to zamalowanie ich na wcześniejszy kolor. Ważne aby porozmawiać z synem i postawić go w sytuacji właściciela niszczonych przedmiotów. Czy synowi byłoby miło, gdyby ktoś podarł jego ulubiony t-shirt? Czy byłoby miło, gdyby ktoś roztrzaskał jego telefon? Może rodzice powinni ograniczyć dostęp do pieniędzy? Może syn nie szanuje niczego, bo to co ma przychodzi mu zbyt prosto? Wystarczy poprosić i ma? Syn musi zrozumieć, że niszcząc czyjąś własność niszczy pracę, czas i marzenia innej osoby.
iwka - 2013-03-05
mam problem z nastolatkiem a te porady są niekompletne.Co zrobić jak jest skarga z administracji z osiedla o niszczenie mienia co mam zrobić z synem jak z nim postepować(15 lat)
uliga - 2012-04-09
rozpłacz sie przed dzieckiem. czy ktos to w ogole czytal? bo pisal na pewno nie pedagog, to chyba najglupsza rada pseudowychowawcza jaka widzialam, zalosne
MatkaPolka - 2010-04-14
wstawić drzwi obrotowe.. albo zasuwane.
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub