Tutaj jesteś: Dziecko > Nastolatki > Wychowanie młodzieży > Jak postępować z nastolatkiem?
Jak postępować z nastolatkiem?

Jak postępować z nastolatkiem?

, specjalista Tipy.pl
 4/5 (10 ocen)
Oceń 
Gratulacje! Właśnie nadszedł czas, kiedy możesz o sobie powiedzieć, że jesteś rodzicem nastoletniego potwora. Nie wiesz co zrobić, gdy słowa same wydostają się z ust, a twoje na wpół pełnoletnie dziecko z hukiem zamyka ci drzwi przed nosem? A gdy kompletnie ignoruje to, co masz mu do powiedzenia? A może każe ci się zamknąć? W najlepszym razie usłyszysz „Nic nie rozumiesz” lub „Zostaw mnie w spokoju!”.
Co robisz w takiej chwili? Pozwalasz, by naruszano twój autorytet? Starasz się postawić na swoim mówiąc „Gdy ja byłam w twoim wieku..” lub „Nie masz prawa do...”, a może „Jestem od ciebie starsza...”? Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak postępować z nastolatkiem, który właśnie wchodzi w okres młodzieńczego buntu, przeczytaj poniższe wskazówki.
1

Nie naruszaj prywatności twojego dziecka, nie czytaj jego/jej pamiętnika, maili, sms-ów, ani archiwum wiadomości. Jeśli z naprawdę uzasadnionej przyczyny musisz to zrobić, postaraj się, by nigdy się o tym nie dowiedziało. Nastolatki często zabezpieczają się na wypadek przeszukiwania ich rzeczy. Ja, gdy byłam młoda, do niektórych stron pamiętnika przymocowywałam włos. Gdy zniknął, wiedziałam, że ktoś grzebał w moich rzeczach.

2

Szanuj córkę/syna. Jeśli ty będziesz szanować ją, ona będzie szanować ciebie. Bądź dla niej wzorem.

3

Pogódź się z faktem, iż jej przyjaciele i życie towarzyskie mają dla niej większe znaczenie, niż to, co dzieje się w domu. Nieważne jak bardzo będziesz usiłować ją zniewolić, ile czasu spędzisz na wspólnych śniadaniach, czy obiadach. Twoje dziecko zawsze będzie najpierw myślało o sobie, swoich przyjaciołach, popularności, randkach, ciuchach, gadżetach i dodatkach, które koniecznie musi mieć.

Jak wychować nastolatkę?
Jak oduczyć dziecko agresji?
Jak oduczyć dziecko wkładania wszystkiego do buzi?
Jak nauczyć dziecko dobrych manier?
strona 1 z 2następna >
 4/5 (10 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (5)

? - 2013-07-01
Bzdury! To działa chyba na 5-letnie dzieci...
Kaja - 2013-03-06
Można iść z synem i kazać mu naprawić wyrządzone szkody. Jeśli to malowanie na budynkach to zamalowanie ich na wcześniejszy kolor. Ważne aby porozmawiać z synem i postawić go w sytuacji właściciela niszczonych przedmiotów. Czy synowi byłoby miło, gdyby ktoś podarł jego ulubiony t-shirt? Czy byłoby miło, gdyby ktoś roztrzaskał jego telefon? Może rodzice powinni ograniczyć dostęp do pieniędzy? Może syn nie szanuje niczego, bo to co ma przychodzi mu zbyt prosto? Wystarczy poprosić i ma? Syn musi zrozumieć, że niszcząc czyjąś własność niszczy pracę, czas i marzenia innej osoby.
iwka - 2013-03-05
mam problem z nastolatkiem a te porady są niekompletne.Co zrobić jak jest skarga z administracji z osiedla o niszczenie mienia co mam zrobić z synem jak z nim postepować(15 lat)
uliga - 2012-04-09
rozpłacz sie przed dzieckiem. czy ktos to w ogole czytal? bo pisal na pewno nie pedagog, to chyba najglupsza rada pseudowychowawcza jaka widzialam, zalosne
MatkaPolka - 2010-04-14
wstawić drzwi obrotowe.. albo zasuwane.
Kompleksy utrudniają życie i znacznie pogarszają samopoczucie. Nastoletnie osoby chcą czuć się akceptowane przez...
Kompleksy nastolatków - jak z nimi walczyć?
Kompleksy utrudniają życie i znacznie pogarszają samopoczucie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub