Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Depilacja i Usuwanie Włosów > Depilacja woskiem > Co zrobić, żeby włoski po depilacji nie wrastały?
Co zrobić, żeby włoski po depilacji nie wrastały?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (6 ocen)
Oceń 
Wrastanie włosków po depilacji ma miejsce wówczas, gdy są one za słabe, żeby przebić się na powierzchnię skóry. Najczęściej występuje to w tych obszarach ciała, gdzie włoski są cienkie lub kręcone, np. w okolicach bikini.
Celem depilacji jest usunięcie z mieszka całego włosa, ale często zdarza się tak, że łamie się on pod skórą lub tuż przy jej powierzchni. W mieszku nie formuje się zatem nowy, „ostro zakończony” włos, ale pozostaje w nim uszkodzona i połamana resztka po włosku poprzednim.
Jeśli i ciebie dotknął problem wrastających włosków, przeczytaj poniższy artykuł. Dowiesz się z niego, jak temu zapobiec.
1

Depilację przeprowadź dopiero wówczas, gdy będziesz wiedziała jak ją prawidłowo zrobić. Dokładnie przestrzegaj instrukcji odnośnie przygotowania skóry przed depilacją, nakładania wosku i usuwania go. Zwiększysz w ten sposób szanse na usunięcie całego włosa, a nie złamanie go.

2
myjka ayate

Przed i po depilacji zrób peeling. DELIKATNIE złuszcz skórę przy pomocy myjki z tkaniny takiej jak ayate. Możesz również użyć innego lekkiego środka złuszczającego. Usuniesz w ten sposób martwe komórki i przygotujesz skórę do woskowania. Dzień po depilacji również zrób DELIKATNY peeling i powtarzaj go kilka razy w tygodniu. Odblokuje to mieszki włosowe i sprawi, że nowe włoski łatwiej przedostaną się na powierzchnię naskórka.

3

Unikaj bardzo obcisłych ubrań. Po depilacji zadbaj o to, by skóra mogła „oddychać”. Ciasne ubrania nie tylko podrażniają świeżo wydepilowaną skórę, ale po kilku tygodniach mogą przyczynić się do wrastania włosków.

4

Zapobiegaj problemowi, zanim się pojawi. Istnieje wiele produktów, których zadaniem jest zapobieganie wrastaniu włosków. Zawierają substancje złuszczające i nawilżające, które wzmacniają zbyt słabe włoski i oczyszczają skórę z martwych komórek. Zapobieganie wrastaniu włosków jest znacznie łatwiejsze, niż późniejsza walka z zaczerwienieniami i krostami. Produkty przeciw wrastaniu włosków nakładaj na skórę raz dziennie, 48 godzin po depilacji.

Jak depilować miejsca intymne?
Jak leczyć nadmierne owłosienie?
Jak łagodzić podrażnienia po goleniu?
Jak regulować brwi za pomocą szablonu?
 3.8/5 (6 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (7)

tadaa - 2014-08-01
polecam również stosować kwas borny przed depilacja, jest przeciwzapalny. Można kupić go w aptece za niewielkie pieniądze. Można użyć go również jako tonik do twarzy przy skórze trądzikowej.
tadaa - 2014-08-01
Nie można robić peelingów zbyt często, wystarczy raz w tygodniu. Naturalny peeling: cukier i oliwa z oliwek najlepszy dzień przed depilacja. Później polecam peelingi kawowe z fusów po kawie. Ważne jest również odpowiednie nawilżenie. Skuteczne będą kremy z mocznikiem. Niesamowicie nawilżają.
letnianutka1996 - 2013-07-31
mam dobry zeł na wrastające włoski jest w oriflame i kosztuje jakieś 25zł.Z serii skin so soft,w takim niebieskim opakowaniu.Fajnie chłodzi i pachnie a włoski naprawdę mniej wrastają. POlECAM wam bo sama sprawdziłam.
MalutkaToJa - 2013-03-29
Ja zawsze po depilacji robię peeling cukrowy i smarują nogi ochronnym kremem.
kika75 - 2011-06-23

ja zawsze po depilacji depilatorem smaruje się kremem podepilacyjnym z mary cohr dzieki czemu nie wystepują u mnie stany zapalne.

krokodyl - 2011-06-01
Prawda jest taka,że jak się ma tendencję do wrastania włoskow to za bardzo nic an to nie można poradzić. Tak naprawdę tylko po depilacji laserowej nie wrastają. Moja koleżanka , która była w studio laser w Warszawie miała kiedyś podobny problem ( właściwie miałysmy,ale ona postanowiła coś z tym zrobić a mi nadal wrastają). Takie zapalenie wygląda bardzo nieestetycznie
fila - 2010-04-14
a mi już wrosły i pozamiatane ;((
Niechciane włoski na ciele są prawdziwą zmorą niejednej z nas. Powolne wyrywanie ich pęsetą zajmuje wieki. Depilatory...
Jak spowolnić odrastanie włosków?
Niechciane włoski na ciele są prawdziwą zmorą niejednej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub