Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Depilacja i Usuwanie Włosów > Depilacja woskiem > Co zrobić, żeby włoski po depilacji nie wrastały?
Co zrobić, żeby włoski po depilacji nie wrastały?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (6 ocen)
Oceń 
Wrastanie włosków po depilacji ma miejsce wówczas, gdy są one za słabe, żeby przebić się na powierzchnię skóry. Najczęściej występuje to w tych obszarach ciała, gdzie włoski są cienkie lub kręcone, np. w okolicach bikini.
Celem depilacji jest usunięcie z mieszka całego włosa, ale często zdarza się tak, że łamie się on pod skórą lub tuż przy jej powierzchni. W mieszku nie formuje się zatem nowy, „ostro zakończony” włos, ale pozostaje w nim uszkodzona i połamana resztka po włosku poprzednim.
Jeśli i ciebie dotknął problem wrastających włosków, przeczytaj poniższy artykuł. Dowiesz się z niego, jak temu zapobiec.
1

Depilację przeprowadź dopiero wówczas, gdy będziesz wiedziała jak ją prawidłowo zrobić. Dokładnie przestrzegaj instrukcji odnośnie przygotowania skóry przed depilacją, nakładania wosku i usuwania go. Zwiększysz w ten sposób szanse na usunięcie całego włosa, a nie złamanie go.

2
myjka ayate

Przed i po depilacji zrób peeling. DELIKATNIE złuszcz skórę przy pomocy myjki z tkaniny takiej jak ayate. Możesz również użyć innego lekkiego środka złuszczającego. Usuniesz w ten sposób martwe komórki i przygotujesz skórę do woskowania. Dzień po depilacji również zrób DELIKATNY peeling i powtarzaj go kilka razy w tygodniu. Odblokuje to mieszki włosowe i sprawi, że nowe włoski łatwiej przedostaną się na powierzchnię naskórka.

3

Unikaj bardzo obcisłych ubrań. Po depilacji zadbaj o to, by skóra mogła „oddychać”. Ciasne ubrania nie tylko podrażniają świeżo wydepilowaną skórę, ale po kilku tygodniach mogą przyczynić się do wrastania włosków.

4

Zapobiegaj problemowi, zanim się pojawi. Istnieje wiele produktów, których zadaniem jest zapobieganie wrastaniu włosków. Zawierają substancje złuszczające i nawilżające, które wzmacniają zbyt słabe włoski i oczyszczają skórę z martwych komórek. Zapobieganie wrastaniu włosków jest znacznie łatwiejsze, niż późniejsza walka z zaczerwienieniami i krostami. Produkty przeciw wrastaniu włosków nakładaj na skórę raz dziennie, 48 godzin po depilacji.

Jak leczyć nadmierne owłosienie?
Jak uniknąć podrażnień po depilacji?
Jak pielęgnować brwi?
Jak golić pachy?
 3.8/5 (6 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (7)

tadaa - 2014-08-01
polecam również stosować kwas borny przed depilacja, jest przeciwzapalny. Można kupić go w aptece za niewielkie pieniądze. Można użyć go również jako tonik do twarzy przy skórze trądzikowej.
tadaa - 2014-08-01
Nie można robić peelingów zbyt często, wystarczy raz w tygodniu. Naturalny peeling: cukier i oliwa z oliwek najlepszy dzień przed depilacja. Później polecam peelingi kawowe z fusów po kawie. Ważne jest również odpowiednie nawilżenie. Skuteczne będą kremy z mocznikiem. Niesamowicie nawilżają.
letnianutka1996 - 2013-07-31
mam dobry zeł na wrastające włoski jest w oriflame i kosztuje jakieś 25zł.Z serii skin so soft,w takim niebieskim opakowaniu.Fajnie chłodzi i pachnie a włoski naprawdę mniej wrastają. POlECAM wam bo sama sprawdziłam.
MalutkaToJa - 2013-03-29
Ja zawsze po depilacji robię peeling cukrowy i smarują nogi ochronnym kremem.
kika75 - 2011-06-23

ja zawsze po depilacji depilatorem smaruje się kremem podepilacyjnym z mary cohr dzieki czemu nie wystepują u mnie stany zapalne.

krokodyl - 2011-06-01
Prawda jest taka,że jak się ma tendencję do wrastania włoskow to za bardzo nic an to nie można poradzić. Tak naprawdę tylko po depilacji laserowej nie wrastają. Moja koleżanka , która była w studio laser w Warszawie miała kiedyś podobny problem ( właściwie miałysmy,ale ona postanowiła coś z tym zrobić a mi nadal wrastają). Takie zapalenie wygląda bardzo nieestetycznie
fila - 2010-04-14
a mi już wrosły i pozamiatane ;((
Krostki – małe i większe - są powszechnym skutkiem ubocznym depilacji. Istnieją pewne kroki, które możesz podjąć, żeby...
Jak usunąć krostki po depilacji?
Krostki – małe i większe - są powszechnym skutkiem...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub