Tutaj jesteś: Motoryzacja > Naprawa Samochodu > Przebite opony > Jak zmienić koło?
Jak zmienić koło?

Jak zmienić koło?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.1/5 (13 ocen)
Oceń 
Teoretycznie wymiana koła w samochodzie jest sprawą niezwykle prostą. Większość mężczyzn uznaje takie pytanie za głupie i zupełnie pozbawione sensu. Jednak trzeba pamiętać o tym, że aby umieć coś zrobić należy najpierw się tego nauczyć - w tym przypadku przynajmniej raz wymienić koło samodzielnie. Porady tutaj przedstawione są jednak nie tylko dla kobiet. Coraz częściej można spotkać faceta, który po złapaniu gumy potrafi jedynie rozłożyć ręce i zadzwonić po pomoc drogową.
4
Odkręcanie śrub

Luzujemy śruby

Przed podniesieniem samochodu należy poluzować śruby w tym kole, w którym złapaliśmy gumę. W tym celu wyciągamy odpowiedni klucz do odkręcania śrub w kole. Poluzowanie ich za pomocą klucza i rąk może okazać się niemożliwe - zwłaszcza dla słabszych pań. Jeśli nie uda nam się ich poluzować ręcznie wówczas stajemy na kluczu jedną nogą i delikatnie podskakujemy zachowując równowagę.

5

Mocujemy lewarek

Punkty, w których należy zamocować lewarek oznaczone są za pomocą specjalnych wgłębień.

6

Podnosimy samochód

Samochód podnosimy na taką wysokość, aby można było wymienić koło. Nie podnosimy go tak wysoko jak się tylko da - może to doprowadzić do utraty stabilności samochodu (może spaść z lewarka i zrobić sobie i nam krzywdę).

7

Odkręcamy śruby

Odkręcając śruby należy zapamiętać miejsce każdej z nich. Śruby powinny później trafić w to samo miejsce. Niedopasowanie gwintu może spowodować samoistne odkręcenie się koła.

Co oznacza biały, niebieski lub czarny dym z rury wydechowej?
Jak usunąć rysy na lakierze?
Jak wymienić świece zapłonowe?
Co oznaczają kontrolki w samochodzie? Cz. 1
Wskazówki
  • Po wymianie koła należy udać się do wulkanizatora, gdzie uszkodzone koło zostanie naprawione. W większości przypadków koła zapasowe to tzw. dojazdówki, które nie nadają się do dłuższej jazdy.
 4.1/5 (13 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (7)

Zmiany specyfikacji opon spowodowały wprowadzenie nowych oznaczeń, które są kombinacją liter, cyfr i znaków...
Jak odczytać rozmiar opony?
Zmiany specyfikacji opon spowodowały wprowadzenie nowych oznaczeń, które są kombinacją...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub