Tutaj jesteś: Dziecko > Ciąża > Poród > Jak rozpoznać skurcze porodowe?
Jak rozpoznać skurcze porodowe?

Jak rozpoznać skurcze porodowe?

, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Rozpoznanie tych właściwych skurczów porodowych może nie być takie łatwe, jak się nam wydaje. Jest jednak kilka sygnałów, które powiedzą nam, że „to już”. Wbrew powszechnej opinii odejście wód płodowych wcale nie musi być pierwszym symptomem zbliżającego się porodu. Oto kilka rad, jak rozpoznać zbliżający się poród:
1

Skurcze stają się regularne. Podczas porodu, będą one miały już ten sam rytm. Pierwsze skurcze porodowe mogą być bezbolesne, ale ich intensywność rośnie. Najpierw pojawiają się co około 10 minut. Z każdą chwilą te odstępy będą się jednak zmniejszać.

2

Skurcze są coraz silniejsze i trwają coraz dłużej. Jeśli to Twój pierwszy poród, Twoje skurcze mogą pojawiać się nawet co 7 minut i trwać od 15 do 30 sekund. Im bliżej porodu, tym będą one dłuższe i intensywniejsze.

3

Chodzenie i kucanie zwiększy intensywność skurczy. Jeśli dostałaś skurczy, ale nie jesteś pewna czy akcja porodowa już się zaczęła czy nie, przejdź się. Chodzenie sprawi, że skurcze się nasilą.

4

Sen nie pomoże zatrzymać, ani złagodzić skurczy. Większość kobiet twierdzi, że leżenie tylko nasila ich bóle. Więc, jeśli nie jesteś pewna czy już rodzisz, czy jeszcze nie, spróbuj się położyć. Jeśli skurcze nie ustąpią, całkiem prawdopodobnym jest, że akcja porodowa się rozpoczęła.

5
Są jeszcze inne sposoby, aby dowiedzieć się czy poród już się zaczął, ale wymagają one interwencji lekarza lub współmałżonka. Polega to m.in. na sprawdzeniu stopnia rozszerzenia szyjki macicy.
Jak przyspieszyć poród?
Jak złagodzić ból porodowy?
Jak zatrzymać laktację zaraz po porodzie?
Jak rozpoznać objawy porodu?
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

maciek - 2010-04-19
pamietam nasz pierwszy porod, jak zonie wody odeszly to myslalem ze zemdleje
Jak nie bać się porodu?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub