Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Prasowanie > Jak wyprasować koszulę?

Jak wyprasować koszulę?

, specjalista Tipy.pl
 2.8/5 (11 ocen)
Oceń 
Aby prawidłowo wyprasować koszulę należy wiedzieć jak to zrobić. Na szczęście bardzo łatwo się tego nauczyć. Poniżej znajdziesz wskazówki jak prawidłowo prasować koszulę, jeżeli się do nich zastosujesz już nigdy nie będziesz mieć problemu z pomiętą koszulą.
Żelazko, Deska do prasowania, Czysta koszula, Woda destylowana, Butelka z atomizerem, Plastikowa torebka
1

Deska do prasowania. Znajdź odpowiednie miejsce na deskę do prasowania. Ustaw ją tak by była blisko gniazda, podczas prasowania będziesz mieć do dyspozycji całą długość kabla, co bardzo ułatwi ci pracę. Upewnij się także, że deska jest stabilnie ustawiona na odpowiedniej dla ciebie wysokości.

2

Koszula. Prasuj koszulę zanim jeszcze całkowicie wyschnie. Wszelkie zagniecenia będzie łatwiej rozprasować i dodatkowo koszula będzie się mniej mięła, gdy zaczniesz ją nosić. Jeżeli po praniu wrzuciłeś koszulę do szafy i zapomniałeś ją wyprasować, zwilż ją lekko wodą, by nie była całkowicie sucha.
Dobrym sposobem na równomierne zwilżenie koszuli jest spryskanie jej wodą z atomizera, zwinięcie i umieszczenie w plastikowej torbie na około godzinę. Po tym czasie woda dokładnie wniknie we włókna materiału, a koszula będzie odpowiednio wilgotna, by ją wyprasować.

3

Przygotowanie żelazka. Jeżeli masz żelazko z opcją parowania, napełnij je wcześniej wodą destylowaną. Ważne by do żelazka zawsze używać wody destylowanej, ponieważ jest ona oczyszczona z zanieczyszczeń, które zawiera zwykła woda z kranu i nie prowadzi do osadzania się w żelazku kamienia. Podłącz żelazko. Temperatura, na jaką ustawisz żelazko zależy od rodzaju materiału, z jakiego koszula jest wykonana. Sprawdź na metce koszuli, jaka jest dla niej najlepsza temperatura prasowania. Bawełna 100% wymaga bardzo wysokich temperatur, mieszanki bawełny powinny być prasowane w średniej temperaturze, natomiast tkaniny syntetyczne w bardzo niskiej.
Ustaw termostat i poczekaj chwilę, by żelazko dostatecznie się rozgrzało. Nigdy nie zostawiaj żelazka bez nadzoru i nie stawiaj go na łatwopalnej powierzchni.

Jak wyczyścić toaletę?
Jak usunąć pleśń?
Jak usunąć plamy?
Jak wywabić plamy z długopisu?
strona 1 z 3następna >
 2.8/5 (11 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

sisqa - 2011-10-10

U nas najpierw zaczyna się od prasowania rękawów potem reszta bo najczęsciej z rękawami jest problem.

pracuś - 2011-10-03
krok 9 najlepszy :)
krzys - 2010-04-20
niby proste, a i tak co byś nie zrobił, to się wymnie
Istnieje wiele porad i sposobów na to jak fachowo, efektywnie i umiejętnie prasować ubrania. Ale co zrobić, kiedy nie...
Jak ułatwić prasowanie?
Istnieje wiele porad i sposobów na to jak fachowo, efektywnie i umiejętnie prasować...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub