Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Wnętrza > Aranżacja wnętrz > Jak tanio odnowić kuchnię?
Jak tanio odnowić kuchnię?

Jak tanio odnowić kuchnię?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.2/5 (10 ocen)
Oceń 
Jak większość rzeczy, tak i moda na wystrój kuchni zmienia się co kilka lat. Niestety cena remontu jest tak duża, że większość z nas nie może sobie pozwolić na zmianę wystroju wraz ze zmianą mody. Chociaż nie ma sposobu, by całkowicie przekształcić kuchnię nie wydając góry pieniędzy, jednak możesz jej nadać świeżości i modny wygląd inwestując niewiele. Nie musisz wyrzucać wszystkich rzeczy, wystarczy, że zmienisz jedną, dwie lub dodasz coś nowego, a twoja kuchnia będzie wyglądała zupełnie inaczej. Poniżej znajdziesz wskazówki jak niedrogo odnowić kuchnię.
Farba, Uchwyty do szafek, Oświetlenie kuchenne, Bateria kuchenna, Linoleum
1

Kolor farby. Kolor, który był stylowy kilka lat temu, dziś zapewne jest już niemodny. Ponadto po dłuższym czasie użytkowania pojawiły się na nim zabrudzenia i ślady, do których pewnie się przyzwyczaiłeś, ale które sprawiają, że kuchnia wydaje się stara. Pomalowanie ścian na nowy, jasny i modny kolor to najprostszy i stosunkowo tani sposób, by odświeżyć to wnętrze. W zależności od tego, jakie masz szafki, możesz rozważyć pomalowanie także ich.

2

Zainstaluj do szafek nowe okucia. Podobnie jak kolor farby także okucia mogą wychodzić z mody. Klamki i uchwyty dostępne są w większości sklepów remontowo-budowlanych i w niektórych sklepach meblowych. Ich wymiana jest bardzo prosta, a twoje szafki zyskają zupełnie nowy wygląd.

3

Zastanów się nad oświetleniem. Jeżeli w twojej kuchni nadal królują świetlówki, nie dziw się, że wygląda ona niemodnie. Nowoczesne, stylowe oświetlenie kuchenne łatwo można podłączyć do istniejących już przewodów. Odświeży ono wygląd całej kuchni i jednocześnie sprawi, że będzie znacznie jaśniejsza, niż do tej pory. Nowoczesny wygląd możesz także uzyskać poprzez montaż oświetlenia pod wiszącymi szafkami.

4

Zmień baterię przy kuchennym zlewie. Z pewnością nowa bateria sprawi, że umywalka będzie wyglądać znacznie lepiej. Jeżeli nie chcesz samodzielnie zmieniać baterii, wezwij fachowca, taka usługa nie powinna być droga.

5

Zmiana podłogi nie jest czymś, co każdy z nas umie zrobić samodzielnie. Jednak jeżeli twoja podłoga jeszcze całkiem dobrze funkcjonuje, możesz położyć na nią linoleum z modnym obecnie wzorem. Taka zmiana będzie prosta do wykonania i stosunkowo niedroga.

6

Zakończ odnawianie kuchni wieszając nowe obrazki lub wstawiając nowe rośliny (np. zioła). Każdy z tych elementów stanowi świetne wykończenie odświeżonego pomieszczenia.

Jak urządzić mały salon?
Jak malować płytki ceramiczne?
Jak ułatwić sobie przenoszenie ciężkich przedmiotów?
Jak położyć wykładzinę?
Wskazówki
  • W sklepach remontowych dostępne jest oświetlenie do szafek kuchennych zasilane na baterie. Dzięki niemu nie musisz martwić się o nowe kable w starej kuchni.
  • Nie sugeruj się kolorami farb na opakowaniach, bo możesz być rozczarowany efektem, jaki zobaczysz u siebie w mieszkaniu. Poproś w sklepie o próbki kolorów i sprawdź jak będą się one prezentowały w świetle, które, na co dzień panuje w twojej kuchni.
  • Odwiedź sklepy, do których nigdy nie chodzisz. Może się okazać, że znajdziesz w nich rzeczy, o których istnieniu nawet nie wiedziałeś.
  • Jeżeli chcesz wynająć fachowca do remontu, sprawdź najpierw jego referencje.
 4.2/5 (10 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (7)

topielica - 2014-08-08
Zmiana koloru ścian ,firanek w oknach na nowsze ciekawsze lub zrezygnowanie z nich i zastąpienie roletami czy też ozdobami w oknach które rozjaśnią i odkryją urok i kuchni i okna ,lampy czy zamiana drobiazgów kuchennych na inne i już kuchnia wygląda inaczej.Nawet postawienie kwiatka którego wcześniej nie było też dodaje uroku i zmienia.
BlankaZawadzka - 2014-07-16
Myślę, że ciekawym sposobem jest dodanie fototapety:)
Ja w swojej kuchni tak zrobiłam.
Na pictory.pl mają świetne propozycje. Duży wybór. Polecam!:D
grazyna2 - 2013-04-15
Wystarczy nowe doniczki wstawić albo nową półkę czy nową ceratę na stole położyć . Nowoczesna firanka też dużo daje- zmienia całkiem kuchnie
pisze.szybko - 2012-11-05
Czasami wystarczy zmienić blat na przykładowo bardziej intensywny kolor i efekt jest naprawdę świetny. Można zainwestować także w dodatki, co także będzie tanim kosztem.
jacacaj - 2011-04-04

Najlepiej poszukać inspiracji w internecie. Np na : http://www.housetohome.co.uk/modern-kitchen-pictures

MadziaSz - 2010-07-23
Fronty najlepiej jest obkleić nową okleiną. Farba nie wygląda już tak fajnie.
Krystyna - 2010-04-20
Rzeczywiście, czasem wystarczy przemalowanie frontów szafek i wymiana paru drobiazgów. My ostatnio położyliśmy nowe płytki, podłogę, a fronty przemalowaliśmy pod kolor specjalną farbą. Kuchnia wygląda jak nowa!
Szczerze? Urządzając swoje mieszkanie, miałam ogromny problem ze znalezieniem odpowiedniego miejsca na mikrofalówkę. To...
Jak wybrać miejsce na kuchenkę mikrofalową?
Szczerze? Urządzając swoje mieszkanie, miałam ogromny...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub