Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Wnętrza > Sztuka i akcesoria > Jak powiesić obraz?
Jak powiesić obraz?

Jak powiesić obraz?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.9/5 (7 ocen)
Oceń 
Czy zawsze miałeś wiele trudności z powieszeniem obrazu prosto? Zastosuj poniższe kroki, a wieszanie obrazów okaże się proste i następnym razem nie będzie sprawiało Ci żadnych problemów.
Metr, Ołówek, Wiertarka, Śrubokręt, Śruby lub haki
1
Do powieszenia obrazu na ścianie potrzebny ci będzie pomocnik. Warto poświęcić trochę więcej czasu i zastanowić się nad odpowiednim miejscem. Musisz wziąć pod uwagę wystrój pomieszczenia oraz oświetlenie. Dobrym rozwiązaniem jest powieszenie obrazu na takiej wysokości, by linia wzroku znajdowała się w odległości 1/4 od dolnego brzegu obrazu, chociaż jest to kwestia gustu.
2
Użyj ołówka i delikatnie zaznacz na ścianie środek górnej krawędzi obrazu. Jeśli czynność ta sprawia Ci problem i nie jesteś wstanie wyznaczyć środka krawędzi, użyj w tym celu metra.
3
Połóż obraz przodem do dołu na płaskiej powierzchni. Zmierz odległość od góry obrazu do uchwytu służącego do jego zawieszenia - może być to obraz mocowany za pomocą poprzeczki, metalowych uchwytów lub sznurka łączącego ze sobą dwa boki ramy.
4
Tę samą odległość odmierz w dół od znaku, który zrobiłeś wcześniej na ścianie. Podczas dokonywania tego pomiaru staraj się utrzymać linię w pionie, tak bardzo jak jest to tylko możliwe. Jeżeli obraz wymaga tylko jednego mocowania, będziesz już wiedzieć, gdzie będzie się znajdować.
Jeżeli istnieje więcej niż jeden uchwyt przystąp do następujących czynności:
- Zmierz odległość między uchwytami obrazu i dzięki temu zorientujesz się, gdzie powinny znajdować się otwory na haczyki w ścianie. Jeżeli używasz wiszących uchwytów taśmowych będziesz musiał zaznaczyć otwory dość precyzyjnie, tak aby śruby znajdowały się w jednej linii. Jeżeli cenisz sobie innowacje, nie musisz się wcale tak starać, obraz możesz w razie potrzeby przechylić nieco w prawo bądź lewo w zależności od Twoich upodobań. Po odmierzeniu odległości między haczykami, podziel ją na pół.
- Teraz odmierz tą odległość na lewo od zaznaczonego punktu, a potem na prawo. Użyj poziomicy, aby upewnić się, że punkty znajdują się na tej samej wysokości.
5
Wywierć otwór i wkręć do niego wkręt. Możesz też użyć młotka i gwoździ, pamiętaj jednak o prawidłowym wbiciu gwoździa w wyznaczonym wcześniej przez siebie miejscu. Upewnij się, że obraz będzie wisiał tak jak wcześniej sobie to zaplanowałeś. Sprawdź czy uchwyt nie jest za długi, ani za krótki.
6
Ostrożnie zawieś obraz na haczykach. Jeżeli używasz mocowania obrazu na rzep delikatnie usuń paski zabezpieczające. Jeśli używasz płytek mocujących, zaznacz gdzie powinny znajdować się dziurki w ścianie służące do przykręcenia płytki. Dokładnie i ostrożnie zamaluj lub zakryj podkładki mocujące.
Jak wieszać obrazy na ścianie? Cz.I
Jak tanio zrobić obraz ze zdjęcia na płótnie?
Jak zrobić różę metodą quillingową?
Jaki obraz do salonu, kuchni, sypialni?
Wskazówki
  • Gdy wieszasz kilka obrazów, każdy na innej wysokości, zawsze jako pierwszy wieszaj obraz, który ma znajdować się na najwyżej- możesz zaoszczędzić przy tym wiele czasu.
  • Muzea zwykle wieszają prace w odległości około 150 cm od podłogi do środka obrazu.
  • Łatwiej jest zawiesić obraz w poziomie używając dwóch haczyków, nawet jeśli obraz jest lekki. Po zawieszeniu obrazu przyłóż do jego górnej części poziomicę. Dzięki temu będziesz wiedzieć, w którą stronę go przechylić, aby wisiał prosto.
  • Podczas wbijania gwoździ i wiercenia otworów zachowaj szczególną ostrożność. W ścianie mogą znajdować się przewody elektryczne. Uszkadzając je, ryzykujesz życiem.
  • Podczas wiercenia i pomiarów trzymaj obraz z dala od brudu i kurzu. Najlepiej jeśli rozpakujesz dzieło, dopiero wtedy, gdy będzie można je już zawiesić.
  • Upewnij się, że haczyki są wystarczająco mocne, by utrzymać obraz.
 2.9/5 (7 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

mareczek - 2010-04-21
no łatwo nie jest, ale żeby tak do milimetra mierzyć... nie chciałoby mi się
Praktycznie każdy decyduje się powiesić w swoich wnętrzach obrazy, zdjęcia lub kultowe plakaty. Nie jest to jednak...
Jak wieszać obrazy na ścianie? Cz.I
Praktycznie każdy decyduje się powiesić w swoich wnętrzach...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub