Tutaj jesteś: Dziecko > Dzieci > Rozpoczęcie szkoły > Jak nauczyć dziecko płynnie czytać?
Jak nauczyć dziecko płynnie czytać?

Jak nauczyć dziecko płynnie czytać?

, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
W chwili gdy komputery i telewizory zaczęły święcić triumfy czytanie straciło na wartości. I pewnie byłoby tak dalej, gdyby nie pojawił się Harry Potter. Smutne, ale prawdziwe. Trzeba w dziecku zaszczepić miłość do książek. Jak już połknie haczyk, to szybko się go nie pozbędzie. Niestety w większości przypadków rodzice nie mają czasu, aby poświęcić dziecku czas i ćwiczyć z nim czytanie. Więc czasami, nawet jeśli dziecko jest zainteresowane czytaniem, to brak zaangażowania się rodzica w proces czytania zniechęci dziecko do podejmowania dalszych, samotnych prób. Rodzice muszą zdać sobie sprawę z tego, że umiejętność płynnego czytania jest równie ważna jak samo czytanie. Błędy jakie się popełnia podczas czytania powinny być od razu wychwytywane. Nie pozwólmy, aby stały się nawykami. Rodzice mogą zrobić wiele, aby pomóc dziecku w nauce płynnego czytania.
1

Ucz dokładnego czytania. Słuchaj jak Twoje dziecko czyta na głos. W ten sposób będziesz w stanie nazwać i zidentyfikować błędy, jakie popełnia. Jeśli dziecko ma problemy z wymawianiem niektórych wyrazów, zwróć mu na to uwagę i popraw. Zachęć dziecko do wzbogacania zasobu słów. Chwal za każdym razem, gdy dziecko będzie używało nowych słów w rozmowie.

2

Czytaj swojemu dziecku codziennie. Regularne czytanie dziecku na głos zwiększy jego umiejętności w wypowiadaniu się, wzbogaci jego słownictwo i zainteresowanie książkami.

3

Otaczaj dziecko książkami. Dzieci z natury są ciekawskie, a kolorowe, ilustrowane książeczki na pewno przyciągną ich uwagę. Na początku będą pewnie tylko przeglądać obrazki, ale z czasem staną się ciekawe o czym traktuje tekst, aż w końcu będą chciały same czytać. Dostęp do książek czy gazet ułatwi Twojemu dziecku znalezienie zajęcia w pochmurny dzień lub po prostu w wolnej chwili.

Jak nauczyć dziecko prawidłowo trzymać długopis?
Jak pisać list?
Jak przyzwyczaić dziecko do niani?
Jak zachęcić dziecko do czytania książek?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak uczyć dziecko czytać?
 5/5 (1 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (1)

Elżbieta - 2010-04-21
Ja przyzwyczajam swoje dziecko od małego do książek i teraz często nawet samo zachęca mnie do czytania. Cieszy mnie to, zwłaszcza jak słyszę, że jego rówieśnicy grają w tym czasie na komputerze. Czytanie jest bardzo ważne dla rozwoju dziecka. Mówię wam, rezultaty są widoczne gołym okiem (a raczej słyszalne gołym uchem).
Ostatnie badania wykazały, że ponad połowa Polaków nie czyta książek. Dane te są zatrważające, zwłaszcza na tle krajów...
Jak zachęcić kogoś do czytania książek?
Ostatnie badania wykazały, że ponad połowa Polaków...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub