Tutaj jesteś: Komputery > Systemy Operacyjne > System Operacyjny Windows > Jak zrobić zdjęcie pulpitu?
Jak zrobić zdjęcie pulpitu?

Jak zrobić zdjęcie pulpitu?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.4/5 (14 ocen)
Oceń 
Umiejętność zrobienia zrzutu ekranu może być bardzo pomocna. Jeśli pojawi się jakikolwiek problem z komputerem, zawsze możesz zrobić zdjęcie pulpitu i przesłać je specjalistom, którzy szybciej pomogą ci usunąć usterkę. Robienie zrzutów ekranu to także dobra zabawa. Mając zdjęcie pulpitu możesz zrobić kawał swoim rodzicom bądź przyjaciołom, ustawiając „pulpit widmo”.
1

W systemie Windows XP.

Naciśnij przycisk „Print Screen”.

2
Otwórz program Microsoft Paint. Aby to zrobić kliknij w przycisk Start > Wszystkie programy > Akcesoria > Paint. Otworzy się nowe okno i kliknij wewnątrz białej części
3
Przejdź do menu "Edycja" i kliknij w polecenie "Wklej". Możesz również nacisnąć i przytrzymać jednocześnie klawisze „Ctrl” i „V”. Teraz w razie potrzeby możesz przyciąć zdjęcie.
4
Przejdź do menu "Plik" i wybierz opcję „Zapisz jako…” Pojawi się nowe okno, w okienku „Zapisz jako typ” wybierz opcję PNG lub JPG. Wpisz nazwę swojego obrazu. Wybierz miejsce do zapisania, jak Pulpit, czy wybrany dysk i kliknij „Zapisz”.
5
Teraz masz swój własny zrzut ekranu. Jeśli chcesz komuś wysłać ten obraz, wystarczy załączyć go w mailu. Możesz również przesłać go do Internetu.
6

W systemie Windows Vista.

W systemie Windows Vista (z wyjątkiem Home Basic) jest narzędzie o nazwie „Wycinanie”. Aby z niego skorzystać, kliknij w menu "Start", wybierz opcję wycinanie i kliknij "Enter" (najnowsza wersja pokazuje wyniki wyszukiwania w trakcie wpisywania każdej literki).

Jak zrobić zrzut ekranu?
Jak nagrywać płyty w Windows 7?
Jak zainstalować czcionkę XP / Vista / Windows 7?
Jak usunąć GRUB-a?
Wskazówki
  • Jeśli chcesz skopiować tylko ekran okna aktywnego – tego, które znajduje się na wierzchu – wystarczy wcisnąć kombinację klawiszy Alt + Print Scr. Przytrzymaj klawisz Alt, a następnie Print Scr.
  • Najszybszą metodą dostępu do programu Paint jest wciśnięcie na klawiaturze jednocześnie klawisza Windows (zazwyczaj znajduje się między klawiszami Ctrl i Alt) i klawisza R. Pojawi się okno, w którym należy wpisać hasło "mspaint" i nacisnąć Enter.
  • W wielu laptopach, aby zaoszczędzić miejsca na klawiaturze, przycisk "PtSc" służący do robienia zrzutów, ma drugorzędną funkcję. Aby zrobić zrzut ekranu wystarczy wcisnąć klawisz Fn (zazwyczaj znajduje się w dolnym rzędzie), przytrzymać go i jednocześnie nacisnąć "PtSc".
  • W zależności od posiadanej wersji systemu Windows, Paint pozwala zapisać zrzut ekranu w różnych formatach - BMP jest to opcja domyślna (format bezstratnej kompresji) - PNG – kompresja bezstratna - JPEG jest kompresją stratną, format umożliwiający dalszą obróbkę zdjęć. W tym przypadku możliwa jest zmiana rozmiaru pliku. Rozmiar pliku jest większy niż PNG czy GIF, ale obraz jest gorszej jakości. - GIF jest odpowiedni dla aplikacji Windows z ograniczoną liczbą kolorów.
  • Jeśli planujesz wrzucić zrzut ekranu na stronę internetową, upewnij się, że nie przekracza on największej dopuszczanej wielkości.
  • Możliwe jest również zatrzymanie filmu w Internecie i zrobienie zrzutu. W ten sposób możesz zrobić zdjęcie video ze stron takich jak np. YouTube. - Aby uzyskać lepszy efekt, odtwórz film na całym ekranie i w najlepszej jakości. Film zatrzymaj w miejscu, w którym tylko chcesz. - Ta metoda może nie działać w przypadku najnowszych gier wideo i najnowszej wersji Windows Media Player.
  • Istnieje wiele programów, które mogą ułatwić ci zrobienie zdjęć pulpitu. Poszukaj w Internecie, niektóre z nich można pobrać w wersji darmowej.
  • Zrzuty ekranu zapisane w niektórych formatach (np. mapa bitowa) mogą mieć bardzo duże rozmiary.
  • Pamiętaj, by odpowiednio przyciąć i zmniejszyć rozmiar pliku przed wysłaniem do innych osób. Otrzymanie zbyt dużego pliku, którego nie możemy otworzyć może być bardzo denerwujące.
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak zrobić zrzut ekranu?
 4.4/5 (14 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Martt - 2011-07-04
od dłuższego czasu szukałam takiej porady. Dzięki :)
maciek - 2010-04-22
prosta sprawa a tyle pisania, pff
Chyba każdemu zdarzyło się zapomnieć jakieś ważne hasło. A jest co zapominać, bo loginów, PINów i ustawień, z których...
Zmiana zapomnianego hasła w Windows XP
Chyba każdemu zdarzyło się zapomnieć jakieś ważne...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub