Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Środki czyszczące > Jak pozbyć się pleśni na ścianie?
Jak pozbyć się pleśni na ścianie?

Jak pozbyć się pleśni na ścianie?

, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (243 ocen)
Oceń 
Czy zauważyłaś w swoim domu na ścianie, bądź na suficie w kuchni lub łazience rozmyte czarne lub zielone plamy? Najprawdopodobniej jest to pleśń – rozsiewa ona różne zarodniki, które stanowią zagrożenie dla zdrowia mieszkańców. Pleśń znajdująca się na ścianach i sufitach jest trudna do usunięcia. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak szybko pozbyć się tego intruza.
Wybielacz z chlorem, Plastikowa butelka z atomizerem, Farba przeciw pleśni, Gąbka, Rękawiczki, Wiadro, Składana drabina
1

Ściany.

Załóż gumowe lub lateksowe rękawiczki. Przygotuj odpowiedni roztwór do usunięcia pleśni – zmieszaj ze sobą 1/2 szklanki wybielacza z chlorem, 1/3 szklanki proszku do prania i 4 litry gorącej wody. Całość dobrze wymieszaj. Mieszaninę wlej do butelki z atomizerem i spryskaj nią ścianę, od samego dołu do samej góry. Możesz użyć również środka ze sklepu, ale jest on znacznie droższy od domowego.

2
Przy pomocy szorstkiej gąbki delikatnie wyszoruj całą ścianę. Czyść dopóki cała pleśń nie zniknie.
3
Teraz przemyj ścianę czystą wodą. Do tego celu również użyj gąbki.
4
Gdy ściana wyschnie, możesz rozważyć jej pomalowanie specjalną farbą zapobiegającą powstawaniu pleśni. Dzięki temu w najbliższym czasie nie będzie konieczności powtarzania tego zabiegu.
5

Sufit.

Załóż gumowe bądź lateksowe rękawiczki. W wiadrze zmieszaj 1/4 szklanki wybielacza z chlorem, 1/3 szklanki proszku do prania i 4 litry gorącej wody. Zanurz gąbkę w wiadrze z przygotowanym roztworem. Możesz również wykorzystać do tego celu środki chemiczne zakupione w sklepie. Jednak jest to znacznie większy wydatek. Pamiętaj, by za każdym razem gąbkę dobrze wycisnąć.

6
Stojąc na drabince, dokładnie wyszoruj miejsca, w których zaobserwowałeś wystąpienie pleśni.
7
Napełnij wiadro czystą wodą. Przy użyciu gąbki i wody przemyj sufit.
8
Gdy sufit wyschnie, rozważ pomalowanie go farbą zapobiegająca powstawaniu pleśni.
Jak usunąć plamy z kleju?
Jak wyczyścić muszlę klozetową?
Jak czyścić plamy na skórze?
Jak usunąć wosk z granitu?
Wskazówki
  • Uważaj, by podczas czyszczenia roztworem nie pochlapać dywanów i podłóg.
  • Zapobiegaj powstawaniu pleśni poprzez zamontowanie specjalnych wentylatorów wyciągowych w kuchni oraz łazience i włączanie ich podczas gotowania i kąpieli.
  • Jeśli używasz wybielacza, zawsze zakładaj rękawice ochronne.
  • Upewnij się, że pomieszczenie jest dobrze wentylowane, aby uniknąć wdychania niebezpiecznych oparów.
  • Pleśń usuwana "powierzchniowo" ma tendencję do powracania. Jedynym tak naprawdę trwałym i skutecznym sposobem jest skucie ścian i sufitów zainfekowanych pleśnią włącznie z tynkiem.
Przeczytaj teraz: Jak pozbyć się pleśni?
 3.1/5 (243 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (5)

paweł-65 - 2014-07-15
do wszystkich zainteresowanych - niezawodny środek na pleśń o nazwie PUFAS , usunie pleśń na ok pół roku. Po pleśni pozostanie tyklo bielutka powierzchnie . Stosując go regularnie można zapomnieć o pleśni, Cena ok 30 zł np. leroi marlin .
sylwia180793 - 2012-12-04
Kiedyś miałam pleśń w pokoju. Nie dość, że wygląda to okropnie i śmierdzi, to jeszcze jest bardzo szkodliwe. Długo próbowaliśmy się z tym uporać, między innymi takimi mieszankami i specjalnymi płynami do czyszczenia pleśni ze ścian, niestety oprócz okropnego zapachu chloru, który wietrzy się kilka dni, powstały na ścianach plamy, a efekt był krótkotrwały. Okazało się, że wszystko zależy od gładzi, którą mam na ścianach, po zerwaniu jej pleśń zniknęła. :)
martakali2889 - 2012-11-27
Ja jak na razie odpukać i nie zapeszać nie mam takiego problemu ale zawsze dobrze wiedzieć w razie czego co robić.
biała - 2011-01-23
witam, mam nadzieję że ta mieszanka pomaga... mam zamiar ją wyprubować na wiosnę bo teraz nie ma jak porządnie mieszkania wywietrzyć...jak pomoże to dam znać... pozdrawiam wszystkich pleśniaków...
Irena - 2010-04-23
ja miałam pleśń na suficie w łazience i rzeczywiście mieszanka proszku, wody i wybielacza pomogła
Bielinka, w której skład wchodzi podchloryn sodu, jest środkiem często stosowanym do zwalczania grzybów i pleśni....
Jak zwalczyć pleśń w mieszkaniu?
Bielinka, w której skład wchodzi podchloryn sodu, jest...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub