Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Środki czyszczące > Jak wyczyścić żelazko?
Jak wyczyścić żelazko?

Jak wyczyścić żelazko?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (239 ocen)
Oceń 
Regularne czyszczenie żelazka jest niezbędne do utrzymania naszych ubrań w czystości. Na pierwszy rzut oka możesz zastanawiać się, jak wyczyścić żelazko. W rzeczywistości nie jest to wcale takie trudne. W przyszłości nie będziesz już unikać tej czynności tylko dlatego, że nie umiesz. Na szczęście czyszczenie żelazka nie jest trudniejsze, niż czyszczenie innych urządzeń domowych. Wystarczy odrobina wolnego czasu i kilka narzędzi. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak w prosty sposób wyczyścić swoje żelazko.
1

Czyszczenie zbiorniczka.

Zbiorniczek w żelazku należy wyczyścić, kiedy zaobserwujesz, że małe otworki stopie żelazka są zatkane przez osad. Zazwyczaj osad ten wytrąca się z wody, której używasz do napełniania zbiorniczka. Osad ten może mieć biały kolor i wyglądem przypominać sól. Do czyszczenia zbiorniczka potrzebna będzie ci czysta szmatka i ocet. Zbiorniczek (w nienagrzanym, odłączonym żelazku) napełnij do co najmniej ¼ wysokości octem. Podłącz żelazko do prądu i ustaw na funkcję parowania. Prasuj szmatkę dopóki zbiorniczek nie będzie pusty.
Jeśli osad jest nadal widoczny, napełnij zbiorniczek czysta wodą i ponownie prasuj szmatkę dopóki woda nie wyparuje. Jeśli osad nadal jest obecny w zbiorniczku, powtórz zabieg z octem. Cały proces powtarzaj, dopóki osad całkowicie nie zniknie.
Po zakończeniu czyszczenia, wypłucz zbiorniczek czystą wodą. Wypełnij go całkowicie, a następnie opróżnij. Jeśli chcesz uniknąć tworzenia się osadów, do napełniania zbiorniczka używaj wyłącznie wody destylowanej. Jeśli nadal będziesz używać wody z kranu, pamiętaj o regularnym czyszczeniu.
Ocet posiada specyficzny i ostry zapach, zwłaszcza jeśli się go podgrzeje. Przewietrz pomieszczenie, w którym pracujesz. Jeśli istnieje taka możliwość, otwórz okno, włącz wentylator lub po prostu pozostaw lekko otwarte drzwi.

Jak usunąć plamy z kleju?
Jak usunąć gumę do żucia z ubrania?
Jak wyczyścić kanapę?
Jak czyścić przypalone żelazko?
strona 1 z 3następna >
Przeczytaj teraz: Jak czyścić żelazko?
 4/5 (239 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

martynka - 2010-04-23
żelazko trzeba regularnie odkamieniać, inaczej niszczy się, a czasem zostawia brzydkie plamy na ubraniu
Garnki ze stali nierdzewnej są najczęściej używanymi naczyniami w gospodarstwach domowych. Niestety, na skutek twardej...
Jak usunąć kamień z garnków?
Garnki ze stali nierdzewnej są najczęściej używanymi...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub