Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Kuchnia Światowa i Regionalna > Kuchnia hiszpańska > Jak zrobić tortillę?
Jak zrobić tortillę?

Jak zrobić tortillę?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.2/5 (20 ocen)
Oceń 
Tortilla jest rodzajem okrągłego, płaskiego placka zrobionego z mąki kukurydzianej lub pszennej. Stosuje się ją jako bazę do różnych potraw lub jako pieczywo. Tortilla jest bardzo łatwa w przygotowaniu. Mimo wszystko, ludzie zawsze patrzą na mnie ze zdziwieniem, gdy mówię im, że sama przygotowuję tortillę. Tak jakbym miała wytatuowane na czole słowo „masochistka”. Ale taka jest prawda. Dużo szybsze i łatwiejsze jest przygotowanie tortilli w domu, niż udanie się po nią specjalnie do sklepu. Jeśli rozważysz to dobrze i porównasz ze sobą te dwie sytuacje, zobaczysz, że będziesz chciała jednak przyrządzić własną tortillę. Oto jeden z najlepszych przepisów na udana tortillę.
7
tortilla - krok 7.
Idealnym byłoby, gdybyś miała praskę do tortilli. Ale jeśli nie masz, to możesz sobie poradzić w inny sposób. Wystarczy, że posłużysz się płaskim talerzem. Owiń kulkę tortilli, którą będziesz rozgniatać lub talerz, którym się posłużysz w folię spożywczą. Dzięki niej łatwiej będzie Ci oderwać ciasto od talerza.
8
tortilla - krok 8.
Postaw patelnię na małym ogniu. Niech się nagrzewa. W międzyczasie rozgniataj talerzem kulki ciasta. Może być to na początku trudne, ale z czasem dojdziesz do wprawy. Trochę siły i gotowe!
9
tortilla - krok 9.
Ciasto powinno być w miarę cienkie. Nadaj mu ładny, okrągły kształt. Delikatnie oderwij tortillę od talerza.
10
tortilla - krok 10.
Połóż tortillę płasko na rozgrzanej patelni. Uważaj, żeby się przy tym nie poparzyć.
11
tortilla - krok 11.
Smaż przez około minutę. Tortilla jest już wstępnie upieczona. Ciasto nie powinno być brązowawe. Zrób tak z każdym kawałkiem tortilli. Takie na wpół upieczone tortille można bez problemu przechowywać w lodówce. Będą pod ręką za każdym razem gdy będziesz mieć na nie ochotę.
12
tortilla - krok 12.
Jeśli chcesz podać tortillę od razu, przypiecz je z obu stron. Między ciastem a patelnią mogą tworzyć się pęcherze powietrza. Jest to dobry znak. Możesz sama tworzyć takie pęcherze dociskając delikatnie ciasto do patelni za pomocą papierowych ręczników. Tortilla będzie wyglądać na patelni jak napompowany balon.
13
tortilla - krok 13.
Tortilla będzie gotowa, kiedy utworzy na patelni ładny, zaokrąglony „balon”. Delikatnie zsuń ja z patelni. Gotowe!
Jak rozłupać kokosa?
Jak gotować kaszę jaglaną?
Jak zrobić marynowane cytryny?
Jak przyrządzić kebab?
< poprzedniastrona 2 z 2
 4.2/5 (20 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (11)

Masz ochotę wrzucić coś na ząb? Nie masz czasu na przygotowanie skomplikowanego obiadu? Przyrządź przepyszną tortillę z...
Jak zrobić tortillę z kurczakiem?
Masz ochotę wrzucić coś na ząb? Nie masz czasu na...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub