Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Hobby > Muzyka > Jak znaleźć piosenkę nie znając tytułu?
Jak znaleźć piosenkę nie znając tytułu?

Jak znaleźć piosenkę nie znając tytułu?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.3/5 (6 ocen)
Oceń 
Czy zdarzyło Ci się kiedyś, że jadąc autobusem, samochodem lub po prostu będąc w jakimś centrum handlowym, usłyszałeś utwór, który utkwił Ci w pamięci, ale nie miałeś pojęcia jaki nosi tytuł? W jaki więc sposób odszukać „wypatrzoną” piosenkę? Oto kilka przydatnych rad.
1
Pomyśl o jakimś fragmencie piosenki, który utkwił Ci w pamięci. Zazwyczaj zapamiętujesz jakiś wers, najczęściej refren, który tkwi Ci w głowie nie chcąc z niej wyjść. Powtarzaj sobie ten fragment w głowie lub na głos (to nawet lepsza opcja) wielokrotnie, aż w końcu Twoja pamięć „ruszy dalej” i będziesz mógł przypomnieć sobie kolejne wersy.
2
Jeśli masz dostęp do internetu, skorzystaj z niego. Jeśli nie masz internetu, udaj się do pobliskiej biblioteki lub kafejki internetowej.
3
Wpisz adres „Google.com” lub adres jakiejś innej wyszukiwarki internetowej.
4
W oknie wyszukiwarki wpisz fragment tekstu piosenki, który pamiętasz, dopisz do niego słowo „tekst” i kliknij „szukaj” lub naciśnij na klawiaturze „enter”.
5
Jeśli pamiętasz kilka fragmentów piosenki wpisz je wszystkie, każdy w osobnym cudzysłowie. Im więcej tekstu pamiętasz tym większe szanse na odnalezienie właściwej piosenki.
6
Kliknij na pierwszą z góry propozycję podaną przez wyszukiwarkę. Jeśli to jest ta piosenka – brawo! Udało Ci się. Jeśli nie, klikaj po kolei w pozostałe propozycje wyszukiwarki. „Twoja” piosenka na pewno gdzieś tam jest!
Jak zrobić latawiec?
Jak wyznaczyć kierunek bez użycia kompasu?
Jak pisać pamiętnik?
Jak ćwiczyć głos?
 3.3/5 (6 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (7)

Konikowa - 2013-03-05
Też mam z tym czasem problem :( Jest podobno taki program do pobrania na telefon i wtedy nagrywasz kawałek piosenki a on ci ją wyszukuje tylko niestety działa to tylko na piosence wykonywanej przez oryginalnego piosenkarza, ale rada super☺ sprawdziłam☺
majkaku.95 - 2013-02-07

Słyszałam, że jest taki program, w którym wstukuje się takt piosenki za pomocą spacji i w ten sposób jej wyszukuje. Nie pamiętam w tej chwili jak się ten wynalazek nazywa, ale ktoś, kto go wymyślił musiał być bardzo pomysłową bestią :)

arimor - 2013-01-20
obok wpisanego fragmentu piosenki, najlepiej wpisać w wyszukiwarkę nie "tekst" lecz "lyrics"- większość piosenek, których tytuły trudno nam odnaleźć jest po angielsku.
Ancia - 2012-03-04
Potrzebuje sie dowiedziec jak sie nazywa piosenka. taka fajna do tanczenia. odejrzewam ze spiewaja ja murzyni.. w refriefiee ale gdzies w jego połowie jest cos takiego "ohhh i just wanna be with you "Wpada w ucho
bbbb - 2010-07-19
a co jak to instrumental..
Golabeczka - 2010-07-14
Ja zawsze sprawdzam na stronie
http://www.odsluchane.eu/news.php - są wszystkie radia i jest napisane co aktualnie leci. Jak nie ma nas przy kompie to wystarczy zapamiętać godzinę i radio. Na stronie wpisujemy dane i już. Bardzo pomocna stronka :)
marlow - 2010-04-27
ja zawsze po refrenie znajduje, gorzej jak jest piosenka po francusku lub po niemiecku, to tekstu nie zrozumiem nawet, a co dopiero zapamiętać
Regularna wymiana strun w gitarze to coś, o czym każdy dobry muzyk powinien zawsze pamiętać. Tutaj dowiesz się jak...
Jak wybrać struny do gitary?
Regularna wymiana strun w gitarze to coś, o czym każdy dobry muzyk powinien zawsze...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub