Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Uroda i Makijaż > Makijaż > Jak zrobić makijaż piwnych oczu?

Jak zrobić makijaż piwnych oczu?

, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (19 ocen)
Oceń 
 1 z 5 
Piwne oczy nie są zbyt popularne więc osoby, które mogą się pochwalić takim kolorem powinny być z niego dumne. Ważnym jest, aby umiejętnie dobrać kolor cieni do powiek tak, aby ożywił on piwne oczy. Nic nie doda uroku tak, jak dobrze dobrany makijaż. Jednak miejmy na względzie fakt, że świetnie wykonany i dobrze dobrany makijaż potrafi zamienić niejedną z nas w prawdziwą księżniczkę, ale z drugiej strony źle wykonany make-up może zamienić nas w ropuchy. Ponieważ piwny kolor oczu jest raczej rzadkością, należy uważnie dobierać odpowiednie kosmetyki i odcienie. Oto kilka wskazówek.
 3.9/5 (19 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

WTF? - 2013-04-08
Co za kretynka to pisała?!

1. Oczy piwne mogą być bardzo różne w zależności od tonów kolorystycznych tęczówki: od jasnozłotych poprzez orzechowe, na wpół zielone, szarobrązowe do jasnobrązowych. Dużo też zależy od typu urody: złote, ciepłe brązy na powiece opalonej, blondynki o złotych oczach dodadzą jej uroku, a będą źle wyglądać u dziewczyny w typie Królewny Śnieżki z ciemną oprawą piwnych oczu i tęczówką z chłodnymi refleksami. Więc zamiast kierować się powyższymi "tipami" lepiej najpierw dokładnie poznać swoją gamę kolorów.
Ja mam jasną, chłodną cerę, ciemnobrązowe włosy, ciemną oprawę oczu, szaro-orzechowe tęczówki z ciemnoszarą obwódką.

2. Są różne sposoby podkreślania oczu z uwzględnieniem koloru tęczówki. Dwa najpopularniejsze to
- malowanie powieki odcieniami występującymi naturalnie w tęczówce. Tymi i tylko tymi. Jeśli mamy w tęczówce zielone refleksy nie oznacza to że mamy robić makijaż przy użycie każdego możliwego odcienia zieleni od seledynowego po szmaragdowy, tylko że możemy użyć odcienia zieleni który mamy w tęczówce.
Do takiego makijażu używam beżu jako odcienia bazowego, na niego nakładam brązowy cień ze srebrnymi drobinkami i kredkę w ciemnobrązowym lub bazaltowym kolorze.
- malowanie powieki odcieniami kolorów kontrastowych. W wypadku piwnych oczu będą to odcienie zielenie, niebieskiego i fioletu. Dokładniejszy dobór kolorów zależy już od odcienia tęczówki i naszego typu urody.
Używam kolorowych kredek i eyelinerów, bo łatwiej nimi dodać odrobinę koloru, bez ryzyka karykaturalnego efektu jak w wypadku cieni. Moje ulubione kolory to indygo, i ciemna, chłodna zieleń i oczywiście ponadczasowa czerń.

Lepiej unikać ( sprawdzone na sobie:) ):
- fioletów. To piękne i bardzo niebezpieczne wbrew pozorom kolory. Wymagają nieskazitelnej skóry pod oczami, bo w towarzystwie podkrążonych oczu dają efekt chorej i zmęczonej twarzy, szczególnie po kilku godzinach w prawy czy na imprezie.
- czarnej kreski na co dzień. Kolor ponadczasowy, ale nie do końca uniwersalny. Na co dzień jest zbyt przytłaczający i ostry. Kreska zrobiona brązowym, lub ciemnoszarym cieniem będzie wyglądać naturalniej w pracy czy na zajęciach. Czarną kreskę lepiej zostawić na wieczorne wyjście.
- kolorowych tuszy. Tu sprawa ma się odwrotnie :) Która z nas urodziła się z naturalnie zielonymi albo fioletowymi rzęsami i brwiami? :) Rzęsy na co dzień najlepiej malować tuszem w jak najbardziej naturalnym dla nas kolorze: brązowym, ciemnoszarym, albo czarnym.
eHe - 2013-01-18
Tu jest wyraźnie napisane, że do piwnych oczu nie pasuje zielona kredka. A ja używam właśnie zielonej i wiele razy słyszałam, że ten kolor podkreśla barwę moich oczu....
Samosia - 2010-08-30
Ja mam ciemne oczy. Uważam że najbardziej pasują mi wszystkie brązy oraz zielenie.
amanda - 2010-04-27
ja na dzień używam takich pastelowych, kremowych kolorów, a na wieczór śliwkowych, piwne oczy rules! :D
Uważasz, że twoje oczy są zbyt małe? A może po prostu chciałabyś optycznie „poprawić” je, żeby wydawały się większe i...
Jak powiększyć oczy?
Uważasz, że twoje oczy są zbyt małe? A może po prostu chciałabyś optycznie „poprawić”...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub