Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Zaburzenia Snu > Jak przestać chrapać?
Jak przestać chrapać?

Jak przestać chrapać?

, specjalista Tipy.pl
 4/5 (215 ocen)
Oceń 
Jeżeli bardzo głośno chrapiesz, to prawdopodobnie śpisz znacznie dłużej, niż pozostali domownicy, którzy muszą cię słuchać. Poniżej znajdziesz wskazówki jak przestać chrapać, co ułatwi życie tobie i osobą dzielącym z tobą mieszkanie.
1

Unikaj rzeczy, które sprawiają, że głośniej chrapiesz. Takie rzeczy to: alkohol, pigułki nasenne, kawa i objadanie się przed snem. Jeżeli regularnie bierzesz jakieś leki, które mogą wpływać na to, że chrapiesz, porozmawiaj ze swoim lekarzem o alternatywnym rozwiązaniu. Niektóre leki, w tym pigułki ułatwiające zasypianie i środki uspokajające, mogą powodować wzmożone chrapanie.

2

Nie śpij na plecach. Zwykle śpiąc na plecach najmocniej się chrapie. Jeżeli przyzwyczaiłeś się do spania na plecach i nie umiesz spać inaczej, kup kilka dodatkowych poduszek. Uniesienie głowy do góry powinno nieco osłabić chrapanie. Zadziałać może także podłożenie kilku starych książek pod nogi łóżka. Ważne, by głowa i tułów były nieco wyżej, niż reszta ciała.

3

Spróbuj spać na boku. Gdy śpisz, mięśnie języka, podniebienia miękkiego i gardła odpoczywają i są wiotkie, więc gdy śpisz na plecach blokują dopływ powietrza i dlatego właśnie chrapiesz. Postaraj się, więc spać na boku. Na początku może być ci trudno się przyzwyczaić, ale możesz to zrobić - wystarczy, że za koszulkę włożysz sobie piłkę tenisową. Za każdym razem, gdy obrócisz się na plecy, będzie ci bardzo niewygodnie i szybko zmienisz pozycję.

Jak pozbyć się nadmiaru wody z organizmu?
Jak przesunąć okres?
Jak leczyć lunatykowanie?
Jak złagodzić objawy menopauzy (zioła i witaminy na menopauzę)?
Wskazówki
  • Utrata masy ciała również może pomóc w kłopotach z chrapaniem.
  • Ustal przyczyny chrapania. Najlepiej porozmawiaj o nich z lekarzem, być może twoje chrapanie jest wynikiem zaburzeń snu.
  • Jeżeli chrapanie jest wynikiem bezdechu sennego możesz poddać się operacji, która zniweluje twój problem.
strona 1 z 3następna >
Przeczytaj teraz: Sposoby na chrapanie
 4/5 (215 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Marta - 2010-09-24
Niestety na mojego meza nic nie dzialalo. Musielismy udać sie do lekarza specjalisty. Zaproponowano mojemu mezowi skorzystanie z metody Pillar'a. Czy ktoś moze poddawał sie tej metodzie i moze podzielic sie opinia?
niewyspana - 2010-04-29
chrapanie jest straszne! musiałam swojego "charczącego" męża przeprowadzić na kanapę.. w sąsiednim pokoju!
Prawie wszyscy chrapią od czasu do czasu. Nawet niemowlę lub ukochany pies może chrapnąć. Jednak chrapanie ma wpływ na...
Jak leczyć chrapanie?
Prawie wszyscy chrapią od czasu do czasu. Nawet niemowlę lub ukochany pies może chrapnąć...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub