Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Nadciśnienie Tętnicze > Jak obniżyć ciśnienie krwi domowymi sposobami?
Jak obniżyć ciśnienie krwi domowymi sposobami?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (344 ocen)
Oceń 
Wysokie ciśnienie krwi jest coraz częstszym problemem u ludzi. Odpowiedzialne za to są: nieodpowiednia dieta, brak ruchu i uwarunkowania genetyczne. Firmy farmaceutyczne wprowadzają na rynek coraz to nowsze leki mające na celu obniżenie ciśnienia krwi. Lekarze zalecają zdrową dietę i regularne ćwiczenia. Wszystkie te rzeczy są ważne dla obniżenia ciśnienia krwi i utrzymania go na zdrowym poziomie. Istnieje również szereg naturalnych środków, które choć nie są medycznie zatwierdzone, przyczyniają się do obniżenia ciśnienia.
1

Wielu uważa, że ocet jabłkowy pomaga obniżyć ciśnienie tętnicze krwi. Niektórzy sądzą, że ten naturalny środek obniża ciśnienie już wciągu kilku minut od zastosowania. Inni natomiast uznali, że codzienne przyjmowanie octu jabłkowego może z powodzeniem zastąpić dotychczasowe stosowane środki z apteki.

2

Innym naturalnym sposobem na obniżenie ciśnienia krwi jest spożywanie czosnku. Różni ludzie mogą przyjmować go na różne sposoby – jedni polecają spożywanie czosnku na surowo, inni wolą spożywać go w formie tabletek. Jednak wszyscy zgodnie przyznają, że pomaga on obniżyć ciśnienie krwi. Jeśli przeszkadza ci ostry smak czosnku, stosowanie pieprzu Cayenne jest również doskonałym sposobem na obniżenie ciśnienia tętniczego.

3

Nasiona lnu, niezależnie od tego czy przyjmujesz je w formie zmielonej czy oleju, to kolejny domowy sposób na obniżenie wysokiego ciśnienia. Zawierają one ważne kwasy Omega-3, których nasz organizm bardzo potrzebuje. Spożywanie nasion lnu jest doskonałym rozwiązaniem dla osób, które nie lubią tłustych ryb, takich jak łosoś czy makrela lub innych źródeł kwasów Omega-3.

Jak naturalnie obniżyć ciśnienie?
Czego nie jeść przy nadciśnieniu?
Jak walczyć z grzybicą?
Jak zapobiegać nadciśnieniu?
Wskazówki
  • Zanim zdecydujesz się na zastosowanie jakiejkolwiek naturalnej metody obniżenia ciśnienia krwi, skonsultuj się z lekarzem. W żadnym wypadku bez zgody lekarza nie rezygnuj z przyjmowanych dotychczas leków.
strona 1 z 3następna >
 3.9/5 (344 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (11)

olo - 2014-08-12
Do obniżenia ciśnienia jest potrzebna tylko jedna dieta a mianowicie : zero fermowych kurczaczków , indyków tylko takie ze wsi od rolnika . Nie są pompowane sterydami i cholera wie czym . zero wieprzowiny z chowu fermowego tylko od zaprzyjaźnionego rolnika . oczywiście wędlinka też swojego wyrobu a ciśnienie będzie w normie i waga ciała również .
Steff - 2014-02-17
Sok z buraków skutecznie obniża ciśnienie oraz sok z aronii.
kenezz - 2013-06-06
A od czego jest nadciśnienie,nikt nie pyta i jak usunąć przyczynę tego problemu,a może tak by należało oczyścić organizm z toksyn i odżywiać się bez EEEEEEE250 ITP.MIESZKANIE SPRZĄTACIE-,sprzątajcie ,i oczyśćcie swoje ciało a będzie wam dziękowało.Dbaj o nerki,jak nie filtrują to zanieczyszczają organizm ,jak filtr wody ,paliwa itp.proste prawda,i zdrowie szwankuje.A więc oczyśćmy filtr(NERKI).
STELLA176 - 2013-04-17
. . . (~") . . . Większych " banialukow" to ja nie czytałam. Autor tej niby porady, porad chyba nie czytał co pisał. Zaczął coś o....rybach, bananach, ziemniakach a potem ni z gruszki, ni z pietruszki ....coś o czosnku ( o którym pisał wcześniej). Rozzbroił mnie tekst.....o tym, że posiadanie zwierząt domowych ...obniża ciśnienie. Tylko pogratulować humoru.
efi5 - 2013-04-13
Ja swoje nadciśnienie leczę już 20 lat i prosze sobie wyobrazić, że z domowych sposobów stosuję picie-Pyłku kwiatowego-jest to produkt pszczół i należy pytać o niego w sklepach zielarskich, pszczelarskich i bywa dostępny również w marketach.Poprawił mi skutecznie samopoczucie i kondycję psychiczną.Piję go już dosyć długo i naprawdę polecam osobom zmęczonym i właśnie z nadciśnieniem.
marzenaiza39 - 2013-02-15
mam 44 lata wlasnie przyjechalam do nicmiec do pracy jako opiekunka osob starszych i tu wlasnie wystapil problem zaczelo sie od bolu glowy po zmierzeniu cisnienia okazalo sie ze mam w granicach 160-180/90_100 nie mam tu zadnych lekow co zrobic zeby obnizyc cisnienie -prosze o podpowiedzi dodam ze w kraju mieszkam w karkonoszach w niemczech na nizinach czy to bedzie mialo cos wspolnego z tak wysokim cisnieniem
kasiulka717 - 2012-11-08
Dieta z ograniczeniem soli. Zaprzestanie palenia papierosów. Alkohol bardzo rzadko i w małych ilościach, a najlepiej wcale ( chociaż szklanka piwa czasem moze obniżyć ciśnienie). Aktywność fizyczna też jest bardzo ważna. Przede wszystkim trzeba walczyć ze stresem.
Karolinas - 2012-10-23
Na nadciśnienie wspaniale pomaga czerwony burak :) Zawsze piję sok ze świeżo wyciśniętego buraka z dodatkiem soku z marchwi- Polecam!
zdenek12 - 2011-03-28
jednym z najlepszych naturalnych leków jest wyciąg z jemioły uzywam i spadlo ze 142 na 131
bizneslife - 2010-10-22
Wystarczy przeczytać Książkę "Nigdy więcej chorób serca": autor Laureat nagrody Nobla z 1998roku Louis Ignarro. Dokładnie opisano problem i jak go rozwiązać w prosty sposób. Jeśli ktoś chce to służę pomocą bo przeczytałem książkę i mogę udzielić wskazówek wysyłając skan z najważniejszych rozdziałów. Czyli co, kiedy, i ile.
Czekam na pyt. bizneslife@o2.pl Pozdrawiam
Krystyna - 2010-04-30
na nadciśnienie skuteczny jest też sok z aronii
Dieta DASH to zdrowa, zbilansowana dieta pozwalająca znacząco obniżyć wysokie ciśnienie krwi. Nie jest ona bardzo...
Jaka dieta na obniżenie ciśnienia? Dieta DASH, cz. II
Dieta DASH to zdrowa, zbilansowana dieta pozwalająca...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub