Tutaj jesteś: Praca i Kariera > Szukanie pracy > Rozmowy Kwalifikacyjne > Jak zachować się na rozmowie kwalifikacyjnej?
Jak zachować się na rozmowie kwalifikacyjnej?

, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (7 ocen)
Oceń 
Przygotowałeś się świetnie do rozmowy o pracę i oto nadchodzi godzina zero. Co robić, aby wypaść podczas rozmowy kwalifikacyjnej jak najlepiej? Poniżej znajdziesz kilka porad i wskazówek jak się zachowywać i jak mówić, aby dostać wymarzoną posadę.
1
Nigdy się nie spóźniaj. Powinieneś przyjść kilka minut przed umówionym czasie. Spóźnienia zawsze są niemile widziane.
2
Bądź pewny siebie i się uśmiechaj. Pamiętaj, żeby nie przesadzić i nie wydać się zarozumiałym. Bądź optymistą. Jeśli Twój optymizm się udzieli Twojemu rozmówcy to masz już połowę drogi do wygranej za sobą.
3
Nie siadaj, dopóki nie zostaniesz o to poproszony i nie zostanie Ci wskazane miejsce.
4
Mowa ciała

Usiądź na krześle wygodnie i prosto. Jeśli będziesz siedzieć na skraju wówczas może się wydawać, że chcesz jak najszybciej opuścić to miejsce a przecież nie na tym to polega.

Nie krzyżuj rąk ani nóg. Mowa ciała bardzo dużo mówi o człowieku. W tym przypadku wyda się, że jesteś skrępowany, masz coś do ukrycia i nie jesteś szczery.

Jeśli musisz założyć nogę na nogę postaraj się, aby Twoje nogi były zwrócone ku rozmówcy. Będzie to świadczyć o tym, że czujesz się komfortowo podczas rozmowy.

Nie baw się długopisem, swoimi guzikami ani niczym innym. Będzie to zdradzało Twoje zdenerwowanie. Musisz zachowywać się spokojnie.

Podczas odpowiedzi na pytania nie kieruj ręki w stronę ust, ucha, karku - mogłoby to dać do zrozumienia, że nie udzielasz prawdziwych odpowiedzi.

Patrz się w oczy rozmówcy. Przez około 70% czasu rozmowy powinien być utrzymany kontakt wzrokowy.
Czego NIE należy robić na rozmowie kwalifikacyjnej?
Jak zrobić portfolio modelki?
Jak odpowiadać na trudne pytania na rozmowie kwalifikacyjnej?
Jak przekonująco napisać list motywacyjny?
Wskazówki
  • Nie dawaj zbyt szybkich odpowiedzi
  • Nie żuj gumy
  • Nie pal papierosów
  • Nie siadaj nie czekając na poproszenie
  • Nie zachowuj się arogancko
strona 1 z 2następna >
 4.9/5 (7 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

jola - 2011-02-04
To zawsze jest problem bo zwykle jest tak ze nie czujemy sie pewnie.A nawet nasze CV moze dodac nam pewności kiedy wysyłajac je do potencjalnego pracodawcy ,dajemy mu nasz pierwszy obraz.
Faustynka - 2010-08-05
Trzeba pamiętać (PANIE), aby ubrać na rozmowę kwalifikacyjną pełne buty (z zakrytymi palcami). Sandałki są nieeleganckie i świadczą o braku profesjonalizmu i wychowania.
Patka - 2010-07-12
Na rozmowie trzeba być sobą - przynajmniej po części. Osoba przeprowadzająca kwalifikacje od razu wyczuje że udajemy kogoś kim nie jesteśmy. Dlatego warto czasami zażartować, zapytać o coś. Poza tym nie można być zbytnio spiętym i trzeba uważać, aby nie poruszać się zbyt sztywno.
Wysłałeś CV i zaproszono Cię na rozmowę kwalifikacyjną? Bez względu na to ile zostało Ci czasu do rozmowy powinieneś...
Jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej?
Wysłałeś CV i zaproszono Cię na rozmowę kwalifikacyjną?...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub