Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Środki czyszczące > Jak usunąć zapach moczu?
Jak usunąć zapach moczu?

Jak usunąć zapach moczu?

, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (437 ocen)
Oceń 
Czasami zdarzają się nieprzyjemne sytuacje, kiedy musisz usunąć zapach moczu z fotela, kanapy, materaca lub dywanu. Na szczęście nie musimy robić tego zbyt często. Czasem jednak w naszym domu pojawi się dziecko lub młody zwierzak i może dojść do takiej sytuacji. Po pewnym czasie mocz wyschnie, ale zapach pozostanie. Istnieje jednak kilka sposobów, aby pozbyć się przykrego zapachu moczu.
1

Ocet, soda oczyszczona i woda.

Jednym ze sposobów pozbycia się zapachu moczu jest przygotowanie papki z sody oczyszczonej i wody. Przygotowana mieszaninę wytrzyj w całą powierzchnię, na której znajdował się mocz. Całość zmyj przy pomocy octu. Po całym zabiegu użyj papierowych ręczników, mocno dociśnij je do powierzchni i poczekaj aż wsiąkną całą wilgoć. Powtórz cały proces jeszcze raz. Pamiętaj jednak, by nie powtarzać tego więcej razy, gdyż można wówczas uszkodzić tkaninę. Przemyj całą powierzchnię czystą wodą i ponownie przyłóż ręczniki papierowe, aby usunąć nadmiar wilgoci. Najlepiej, jeśli masz taką możliwość, pozostaw tkaninę na słońcu, aż do wyschnięcia. Możesz również użyć suszarki do włosów i nieco ją podsuszyć. Zapach octu będzie jeszcze wyczuwalny przez około 2 dni. Ale najważniejsze, że nieprzyjemny zapach moczu zniknie.

2

Gotowe środki chemiczne.

Możesz również skorzystać z gotowych produktów dostępnych w sklepach lub w internecie (sprawdź tutaj). Są one zazwyczaj tanie i jednocześnie bardzo skuteczne. Środki zakupione w sklepach zoologicznych przeznaczone są głównie do usuwania zapachu moczu zwierząt, jednak doskonale radzą sobie również z moczem dziecka.

Jak usunąć plamy z żywicy?
Jak wyczyścić kanapę?
Jak czyścić skórę?
Jak pozbyć się brzydkiego zapachu w szafie?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak pozbyć się moli?
 3.6/5 (437 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (27)

Agniesia2678 - 2013-12-30
Aby usunąć zapach moczu z pościeli, koców, nakryć czy ubrań, należy wykorzystać koncentrat ONA płyn. Ten neutralizator zapachów rozcieńcza się w wodzie. Najlepiej najpierw namoczyć cuchnące elementy odzieży, czy tkaniny, które chcemy uwolnić od przykrego zapachu, a po kilku godzinach wyprać je – ręcznie lub w pralce, dodając do prania neutralizator ONA płyn.
Anko77 - 2013-08-13
Bardzo przydatni artykuł, z pewnością wykorzystam te porady :)
JulkaRosłaniec - 2013-07-09
No niestety zapach moczu kota jest cięzko usunąć z butów ;/
efi5 - 2013-04-17
Bardzo przydatna porada i napewno przekażę ją sąsiadce, ponieważ ma ona psa i kota i często czuć w jej domu właśnie zapach moczu.Podsunę jej ten sposób i napewno się ucieszy, a i przyjemniej się z domu zrobi-dziękuję.
MalutkaToJa - 2013-01-11
Bardzo przydatna porada, Przygarnęłam psa ze schroniska który niestety ma poważny problem z utrzymaniem moczu.. i zdarza mu się często popuścić. i oczywiście musi na dywan. Wcześniej nie wiedziałam jak sobie z tym radzić ale teraz mój problem został rozwiązany. Dzięki ; ) !
skrzacik0007 - 2013-01-11
Ja wszystkie zapachy usuwam dezodorantami ;)
hayabuska - 2012-11-12
Wiecie co? Ja znalazłam super środek na zapach moczu to neutralizator BENEK na allegro kosztuje tylko 4.99zł. A jest na prawdę skuteczny. I ma piękny lawendowy zapach. Długo unosi się w całym mieszkaniu.
Karolinas - 2012-10-25
Jeśli mamy problem z moczem psa lub kota warto zaopatrzyć się jednak w środki chemiczne. Pamiętajmy, że zwierzę będzie załatwiać się dopóty dopóki będzie wyczuwało zapach moczu. Niektóre zwierzęta na przekór uporczywie będą znaczyć miejsce pomimo, że solidnie je wyczyścimy. Żeby tego uniknąć warto kupić w sklepie zoologicznym spray, który odstraszy zwierzęta przed ponownym załatwieniem się w takim miejscu. Idealny dla szczeniaków ! ;)
pizdoch - 2012-08-03
Słuchajcie mam pytanie . Czy zapach moczu dziecka z łożka da rade usunąć rokiem 4 ?
jessie - 2012-06-27

do usuwania zapachu moczu tylko Eliminator moczu Rug Doctor. przeczytałem tutaj i wypróbowałem. działa! :)

także polecam!

oranje - 2012-05-09

Ja sprawdziłam Refresher na usuwanie zapachów. Radzi sobie nie tylko z moczem, ale tez z zapachem po rozlanym mleku. Oczywiście najpierw trzeba kanape czy dywan wyczyścić ;) Jest drogi ale skuteczny.

singiel - 2012-04-30

No z tym amoniakiem to super sprawa! Pod warunkiem, że chce się, aby kot częściej obsikiwał to "czyszczone" miejsce! Jednym słowem zwabia on i zachęca kota do oddawania moczu w tym miejscu! Dlatego - już na poważnie nie wolno używać żadnych środków zawierających amoniak!

djbobo2323 - 2012-03-07

Dziewczyny mówię Wam, super sprawdzają się środki Reima, mają trzy zapachy w swoich płynach neutralizujących. Mało tego - mój mąż kupił teraz neytralizator do samochodu i jest bardzo zadowolony. Oni mają chyba jakiegos przedstawiciela w Polsce, coś z zapachami. Google pomoże, bo ja ich na alledrogo znalazlam. Hejka.

Anija - 2012-03-07
Cześć też miałam podobny problem z kotkiem obsikiwał namiętnie buty wygooglowałam problem i kupiłam ONA SPRAY na neutralizatoryzapachu.pl i pomógł :)
teraz dokupiłam taki blok, który zabił zapach z kuwety bo żwirek nie dawał rady a widziałam tez płyn którym można czyścic meble.Mam nadzieję że pomogłam, pozdrawiam wszystkie kociaki.miau
ida166 - 2012-01-21
Potraktowałam swoją skórzaną kanapę BIODOR ANIMAL i smrodek po kocurze zniknął! Nie została też żadna plama. Po prostu szok!!!
Często przyjemne rzeczy, takie jak spacer po lesie, piknik czy praca w ogrodzie mogą zmienić się w koszmar, gdy...
Jak usunąć plamy z żywicy?
Często przyjemne rzeczy, takie jak spacer po lesie, piknik czy praca w ogrodzie mogą...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub