Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Proste przepisy > Jak zrobić bezy?
Jak zrobić bezy?

Jak zrobić bezy?

, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (23 ocen)
Oceń 
Bezy to bardzo słodki i prosty w wykonaniu deser. Możesz podawać je osobno lub też mogą stanowić podstawę do przeróżnych smakołyków. Chcesz samodzielnie wykonać bezy? Nic prostszego. Przeczytaj poniższe wskazówki, a dowiesz się, jak je zrobić.
2 białka z dużych jaj, ½ szklanki cukru, Mikser, Duża miska, Blacha do pieczenia, Łopatka, Papier pergaminowy, Łyżeczka
1
Przygotuj wszystkie składniki.
2
Rozgrzej piekarnik. Ustaw temperaturę na około 100º.
3
Przygotuj blaszkę do pieczenia. Przykryj ją arkuszem papieru pergaminowego.
4
Ubij białko z cukrem.

Do dużej miski wbij białka, dodaj odrobinę cukru i rozpocznij ubijanie mikserem. Stopniowo dodaj resztę cukru, ciągle ubijając. Wyłącz mikser dopiero wówczas, gdy piana będzie sztywna i lśniąca.

Aby białka ubiły się na sztywną pianę, muszą być dokładnie oddzielone od żółtek, a wszelkie naczynia bardzo czyste. Wszelkie zabrudzenia i obecność żółtka mogą sprawić, że piana opadnie.
5
Uformuj bezy.

Łyżeczką nakładaj ubitą sztywną pianę na blachę. Każdą bezę nakładaj pojedynczo. Ustawiaj je w odległości około 2 cm od siebie.
6
Pieczenie.

Umieść blaszkę z bezami w piekarniku i piecz całość w odpowiedniej temperaturze przez około 45 minut.
7
Po upływie 45 minut wyłącz piekarnik. Blaszkę z bezami pozostaw jednak w środku na około godzinę czasu.
8
Ostrożnie wyjmij blaszkę z pieca. Odstaw ją na bok i poczekaj, aż bezy całkowicie wystygną.
9
gotowe bezy
Po schłodzeniu bezy są gotowe do spożycia. Weź kilka z nich, dodaj do nich bitą śmietanę oraz świeże owoce. Przygotuj pyszny deser, na który każdy z pewnością się skusi. Możesz również zamknąć bezy w szczelnym pojemniku i poczekać na odpowiednią okazję. Tak przechowywane bezy mogą leżeć nawet przez okres jednego tygodnia.
Jak zrobić toffi?
Jak zrobić masę marcepanową?
Jak smażyć kurki?
Jak zrobić bezy z białek?
Przeczytaj teraz: Jak zrobić bezy z białek?
 4.3/5 (23 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

Agniesia2678 - 2013-12-26
Na dwa blaty bezowe o średnicy ok 25 cm potrzebujemy

4 białka
20 dkg cukru
1/2 łyżeczki skrobi ziemniaczanej

Na najwyższych obrotach miksera ubijamy białka na sztywno, pod koniec ubijania dodajemy cukier oraz skrobie ziemniaczaną i ubijamy do rozpuszczenia cukru - ok 4 - 5 minut. Białka powinny być sztywne i lśniące. Na papierze do pieczenia możemy odrysować dwa koła, lub dowolny kształt jaki jest nam potrzebny i rozprowadzamy na nim naszą pianę z białek. Wsadzamy do piekarnika nastawionego na termoobieg z temperaturą 130 stopni na godzinę. Po tym czasie piekarnik wyłączamy i zostawiamy bezę w środku do całkowitego ostudzenia.
marteek - 2013-08-23
Słyszałam, że bezy powinno się suszyć przy otwartych drzwiczkach piekarnika. Muszę wypróbować ten sposób.
Alcia :) - 2013-08-22
ja piekę je 3 godz. i studzę w iekarniku. Są chrupkie, a w środku nie są gumowate ;)
ja - 2011-04-29
PRO
Urodziny? Komunia? Walentynki? Niezależnie od okazji, tort bezowo-czekoladowy spełni swoje zadanie. Jeśli tylko umiesz...
Jak zrobić tort bezowo-czekoladowy?
Urodziny? Komunia? Walentynki? Niezależnie od okazji...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub