Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Proste przepisy > Jak zrobić bezy?

Jak zrobić bezy?

, specjalista Tipy.pl
 4.1/5 (25 ocen)
Oceń 
Bezy to bardzo słodki i prosty w wykonaniu deser. Możesz podawać je osobno lub też mogą stanowić podstawę do przeróżnych smakołyków. Chcesz samodzielnie wykonać bezy? Nic prostszego. Przeczytaj poniższe wskazówki, a dowiesz się, jak je zrobić.
2 białka z dużych jaj, ½ szklanki cukru, Mikser, Duża miska, Blacha do pieczenia, Łopatka, Papier pergaminowy, Łyżeczka
1
Przygotuj wszystkie składniki.
2
Rozgrzej piekarnik. Ustaw temperaturę na około 100º.
3
Przygotuj blaszkę do pieczenia. Przykryj ją arkuszem papieru pergaminowego.
4
Ubij białko z cukrem.

Do dużej miski wbij białka, dodaj odrobinę cukru i rozpocznij ubijanie mikserem. Stopniowo dodaj resztę cukru, ciągle ubijając. Wyłącz mikser dopiero wówczas, gdy piana będzie sztywna i lśniąca.

Aby białka ubiły się na sztywną pianę, muszą być dokładnie oddzielone od żółtek, a wszelkie naczynia bardzo czyste. Wszelkie zabrudzenia i obecność żółtka mogą sprawić, że piana opadnie.
5
Uformuj bezy.

Łyżeczką nakładaj ubitą sztywną pianę na blachę. Każdą bezę nakładaj pojedynczo. Ustawiaj je w odległości około 2 cm od siebie.
6
Pieczenie.

Umieść blaszkę z bezami w piekarniku i piecz całość w odpowiedniej temperaturze przez około 45 minut.
7
Po upływie 45 minut wyłącz piekarnik. Blaszkę z bezami pozostaw jednak w środku na około godzinę czasu.
8
Ostrożnie wyjmij blaszkę z pieca. Odstaw ją na bok i poczekaj, aż bezy całkowicie wystygną.
9
gotowe bezy
Po schłodzeniu bezy są gotowe do spożycia. Weź kilka z nich, dodaj do nich bitą śmietanę oraz świeże owoce. Przygotuj pyszny deser, na który każdy z pewnością się skusi. Możesz również zamknąć bezy w szczelnym pojemniku i poczekać na odpowiednią okazję. Tak przechowywane bezy mogą leżeć nawet przez okres jednego tygodnia.
Jak upiec biszkopt?
Jak zrobić chałwę sezamową?
Jak zrobić babeczki Ciasteczkowy Potwór?
Jak zrobić prażone wiórki kokosowe?
 4.1/5 (25 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

Agniesia2678 - 2013-12-26
Na dwa blaty bezowe o średnicy ok 25 cm potrzebujemy

4 białka
20 dkg cukru
1/2 łyżeczki skrobi ziemniaczanej

Na najwyższych obrotach miksera ubijamy białka na sztywno, pod koniec ubijania dodajemy cukier oraz skrobie ziemniaczaną i ubijamy do rozpuszczenia cukru - ok 4 - 5 minut. Białka powinny być sztywne i lśniące. Na papierze do pieczenia możemy odrysować dwa koła, lub dowolny kształt jaki jest nam potrzebny i rozprowadzamy na nim naszą pianę z białek. Wsadzamy do piekarnika nastawionego na termoobieg z temperaturą 130 stopni na godzinę. Po tym czasie piekarnik wyłączamy i zostawiamy bezę w środku do całkowitego ostudzenia.
marteek - 2013-08-23
Słyszałam, że bezy powinno się suszyć przy otwartych drzwiczkach piekarnika. Muszę wypróbować ten sposób.
Alcia :) - 2013-08-22
ja piekę je 3 godz. i studzę w iekarniku. Są chrupkie, a w środku nie są gumowate ;)
ja - 2011-04-29
PRO
Bezy to słodka i smaczna przekąska, którą każdy z nas lubi się od czasu do czasu uraczyć. Do ich przygotowania...
Jak zrobić bezy o smaku piwa?
Bezy to słodka i smaczna przekąska, którą każdy z nas lubi się od czasu do czasu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub