Tutaj jesteś: Komputery > Rozwiązywanie Problemów > Diagnostyka i Usuwanie Błędów > Jak wyczyścić rejestr?
Jak wyczyścić rejestr?

Jak wyczyścić rejestr?

, specjalista Tipy.pl
 3.2/5 (6 ocen)
Oceń 
Rejestr systemu Windows jest bazą danych zawierającą wszystkie informacje dotyczące komputera i oprogramowania zainstalowanego na tym komputerze. Głównym zadaniem rejestru Windows jest przechowywanie konfiguracji różnych programów zainstalowanych na komputerze, oprogramowania zainstalowanych lub podłączonych do komputera sprzętów i wszystkich innych ustawień wprowadzonych przez użytkownika. Aby konfigurować / modyfikować bazę danych komputera trzeba posiadać odpowiednią do tego wiedzę. Rejestr komputera może zostać uszkodzony poprzez programy szpiegujące i wirusy. Niekorzystnie może również wpłynąć częste instalowanie i usuwanie oprogramowania. Nie wszystkie programy od razu usuwają się całkowicie z rejestru.
1
Istnieją dwa główne sposoby, aby wyczyścić rejestr komputera:

1. czyszczenie ręczne za pomocą Edytora Rejestru Windows
2. za pomocą oprogramowania do czyszczenia rejestru

Ręczne czyszczenie rejestru powinno być wykonane tylko przez kogoś, kto dobrze się na tym zna. Jeśli usuniesz z rejestru niezbędne wpisy, oprogramowanie nie będzie działać prawidłowo.
2
Edytor Rejestru Windows

Zanim przystąpisz do ręcznego czyszczenia używając Edytora Rejestru Windows, musisz utworzyć kopię zapasową rejestru, a następnie usunąć wszystkie niepotrzebne pliki.

· Na pulpicie w lewym dolnym rogu na pasku zadań znajduje się przycisk Start – kliknij na niego.
· Wybierz polecenie Uruchom
· Pojawi się nowe okienko. W pasku wpisz polecenie „regedit” i kliknij OK.
· Otworzy się nowe okno. Na pasku znajdującym się na górze wybierz opcję Plik.
· Przejdź w dół i wybierz opcję Eksploruj.
· Wpisz nazwę pliku kopi zapasowej i kliknij Zapisz.

Po utworzeniu kopi zapasowej rejestru, spójrz na lewą część okna edytora rejestru i zwróć uwagę, w jaki sposób skonfigurowany jest komputer.

Kliknij na znak plus [+], aby rozwinąć sekcję edytora rejestru. Dobrze wykorzystany obszar to „HKEY_LOCAL_MACHINE” – zawiera informacje dotyczące twojego komputera, są to dane wspólne dla wszystkich użytkowników. Obszar ten wykorzystywany jest do dokonania zmian w rejestrze do zainstalowanego sprzętu i oprogramowania.
Jak włączyć XP mode w Windows 7?
Jak przyspieszyć komputer?
Jak nagrywać płyty w Windows 7?
Jak zainstalować Windows XP?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak przyspieszyć komputer?
 3.2/5 (6 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (0)

Czasami, aby usunąć z komputera program szpiegowski lub rozwiązać jakiś inny problem, musisz uruchomić go w trybie...
Jak uruchomić komputer w trybie awaryjnym?
Czasami, aby usunąć z komputera program szpiegowski...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub