Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Serca > Jak obniżyć ciśnienie?
Jak obniżyć ciśnienie?

Jak obniżyć ciśnienie?

, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (59 ocen)
Oceń 
Nadciśnienie tętnicze (choroba nadciśnieniowa) jest problemem z którym boryka się wiele osób i wymaga regularnego monitorowania. Wysokie ciśnienie krwi, zwany także nadciśnienie tętnicze, jest wspólnym problemem i wymaga regularnego monitorowania. Za nadciśnienie uważa się wartości przekraczające 140 dla ciśnienia skurczowego lub 90 dla ciśnienia rozkurczowego. Choroba ta może doprowadzić do niewydolności nerek i serca. Poniżej znajdziesz porady i wskazówki dotyczące obniżania ciśnienia.
1
Odwiedzaj swojego lekarza przynajmniej raz w miesiącu.
2
Stosuj się do zaleceń lekarza i wprowadź zmiany w swojej diecie i stylu życia. Regularne przyjmowanie potasu spowoduje zwiększenie wydalania sodu i wody jak również obniży ciśnienie krwi. Przyjmowanie potasu powinno odbywać się pod nadzorem lekarza.
3
Unikaj palenia papierosów oraz innego tytoniu. Palenie powoduje wzrost ciśnienia.
4
Osoby otyłe i z nadwagą powinny postarać się o utratę wagi.
5
Należy unikać tłustych potraw. Wskazane jest spożywanie jak największej ilości warzyw i owoców.
6
Wystrzegać się alkoholu i kofeiny które powodują wzrost ciśnienia tętniczego.
7
Naucz się technik prawidłowego oddychania i medytacji. Ćwiczenia należy wykonywać przynajmniej raz dziennie.
Jak naturalnie leczyć nadciśnienie?
Jak zrobić syrop z cebuli?
Jak leczyć opuchliznę nóg?
Jak obniżyć ciśnienie krwi domowymi sposobami?
Wskazówki
  • Leki przyjmuj po wcześniejszej konsultacji u lekarza.
  • Nie należy ignorować częstych bólów głowy oraz bólów w okolicach serca, które mogą być objawami wysokiego ciśnienia tętniczego.
  • Jeśli nie czujesz się dobrze po stosowaniu jakiś leków powinieneś jak najszybciej skonsultować się z lekarzem. Poproś go o zmianę leków.
 4.3/5 (59 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (0)

Wysokie ciśnienie krwi, zwane również nadciśnieniem, jest poważnym problemem zdrowotnym. Bez względu na wiek, czy stan...
Jak zapobiegać nadciśnieniu?
Wysokie ciśnienie krwi, zwane również nadciśnieniem, jest poważnym problemem zdrowotnym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub