Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Kwiaty w Ogrodzie > Jak przycinać róże?
Jak przycinać róże?

Jak przycinać róże?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (273 ocen)
Oceń 
Przycinanie róż jest jedną z tych czynności, której tajniki zgłębia się stopniowo. Hodowcy róż uczą się właściwego przycinania róż latami. Ale podstawy przycinki róż są proste. Wystarczy obciąć martwe gałązki powodując, że krzak będzie wypuszczał nowe pędy. Oto jak prawidłowo powinno się przycinać krzak róży.
1
Przycinaj róże wczesną wiosną, tuż po stopnieniu śniegu, zanim krzak zacznie wydawać kwiaty. Najlepiej zacząć przycinkę tuż po pojawieniu się pierwszych małych pączków – tzn, małych pączków wielkości ziaren słonecznika, które w niedługim czasie zaczną rosnąć i przekształcą się w młode gałązki. Są one zazwyczaj koloru czerwonego.
2
Wybierz odpowiednie narzędzia. Sekatory są bardzo dobre do obcinania cienkich gałązek. Grubsze gałązki dobrze obcina się sekatorami z długimi rączkami, które dają większy nacisk. Będziesz też potrzebować odpowiednich rękawiczek (aby ochronić dłonie i przedramiona przed kolcami).
3
Zdejmij ochronę przez mrozami, którą założyłeś na różę przed zimą.
4
przycinanie róż - krok 4.
W pierwszej kolejności obetnij martwe (suche) gałązki. Po przecięciu są one ciemniejsze niż pozostałe (żywe drewno będzie białe w środku). Żywe gałązki wyglądają zdrowo, mają lekko zielony kolor. Jeśli przymarzły zimą będą miały kolor czarny.
Jak sadzić frezję?
Co zrobić, aby kwiaty cięte dłużej utrzymały się  w wazonie?
Jak sadzić lilie?
Jak sadzić forsycje?
Wskazówki
  • Upewnij się, że ostrza sekatora nie są tępe. Tępe narzędzie poszarpie i zniszczy gałązki.
  • Używaj nożyc ogrodowych (które tną jak nożyczki) niż zwykłych nożyc lub nożyc o nierównych ostrzach. Te ostatnie poszarpią one i zniszczą gałązki.
  • Niektóre gatunki róż (na przykład róże pnące) obcina się w inny sposób (ponieważ wypuszczają pąki na starych, a nie na nowych gałązkach). Upewnij się jaki rodzaj róży posiadasz.
strona 1 z 2następna >
 4.9/5 (273 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (5)

grazyna2 - 2013-04-23
Tak przycinaj wiosną, ale uważaj, aby się nie pokłuć, takie ukłucia naprawdę bolą
zoudi1 - 2013-01-06
Ja przycinam tylko kwiaty i owijam agrowłókniną i zimują sobie spokojnie
kira - 2010-07-31

ja ukrainka i pisze niezadobrze roze posadzilam w tym roku i niewiem co na zime z nimi robic

Ogrodnik - 2010-07-23
Róże przycina się w zależności od gatunku

Róże wielo i wielkokwiatowe. Przycinamy wszystkie pędy na 3 - 4 oczka. Jak będziemy ciąć nisko to krzew będzie ładnie rozgałęziony i gęsty.

Róże pnące - przycinamy gałązki przyziemne, które mają więcej niż 4 lata. Długie gałązki możemy skrócić.

Róże rabatowe - przycinamy tylko chore i przemarznięte pędy. Poza cięciem na wiosnę, podczas okresu wegetacji należy usunąć dzikie pędy wyrastające z podkładki (usuwamy zaraz przy korzeniu). Rosną one bardzo szybko i osłabiają cały krzew. Wszystkie pędy przycina się ostrym sekatorem, delikatnie ukośnie ok. 4-5 cm. od oczka.
Magda - 2010-05-13
a ja się właśnie zastanawiam nad różami w ogródku, bałam się trochę co do ich pielęgnacji, ale to przycinanie nie wygląda na szczególnie skomplikowane
Samodzielne rozmnażanie róż jest łatwe i przynosi wiele dodatkowych korzyści. Róże można rozmnażać z nasion, poprzez...
Jak rozmnażać róże z sadzonek zielnych?
Samodzielne rozmnażanie róż jest łatwe i przynosi...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub