Tutaj jesteś: Zwierzęta > Psy > Tresura Psów > Jak nauczyć psa aportować?
Jak nauczyć psa aportować?

Jak nauczyć psa aportować?

, specjalista Tipy.pl
 4.8/5 (197 ocen)
Oceń 
Nauczenie psa aportowania może być trudnym zadaniem. Ale jest to komenda bardzo użyteczna. Może być również pomocne przy tworzeniu więzi między Tobą i Twoim psem. Jakie są więc najlepsze metody, aby nauczyć psa aportować?
1
Nauka aportowania powinna być przeprowadzana stopniowo i małymi kroczkami. Psy, zwłaszcza szczeniaki, wykazują brak zainteresowania treningami jako, że wolą się bawić i biegać. Trening powinien być więc nie tyle nauką, ile zabawą.
2
Każdy pies jest inny. Nie zdziw się więc, jeśli pies nie będzie chciał od razu Cię słuchać i nie będzie na początku przynosił rzucanych przedmiotów. Jednak niektórzy twierdzą, że komendy 'aport' można nauczyć psa bardzo szybko. Głównym narzędziem pracy jest Twój głos. Musisz brzmieć ekscytująco i przyciągająco, żeby pies wyczuł emocje w Twoim głosie, żeby wiedział, że dzieje się coś ważnego i on musi zareagować. Więc utrzymuj wysoki ton głosu i emocje na wysokim poziomie.
3
Zanim rzucisz psu patyk (czy cokolwiek innego) do aportowania, dobrze będzie jeśli najpierw nauczysz go podnosić ten patyk. Połóż więc go przed psem i poproś go, żeby Ci go podał. Za każdym razem, gdy się uda pochwal psa, pogłaszcz go, powiedz mu, że jesteś bardzo zadowolony z jego współpracy i że jest dobrym psem. Powtarzaj to ćwiczenie wielokrotnie, aż nie będziesz musiał mówić mu co ma robić z patykiem. Sam będzie wiedział.
Jak oduczyć psa gryzienia?
Jak nauczyć psa komendy
10 pomysłów na zabawę z psem!
Jak oduczyć szczeniaka sikania kiedy jest szczęśliwy?
strona 1 z 2następna >
 4.8/5 (197 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (6)

Pirattomójpies - 2012-07-03
Dzieki Tasior nauczylem swojego psa tej sztuczki :D...
Tasior - 2012-05-04
Osobiście uważam,że lepszym sposobem jest kliker.Brzmi on jednogłośnie i nie ma znaczenia w jakim jesteśmy nastroju.Poza tym, jeżeli nauczymy psa przynosić kij w ten sposób, to nauczymy go ekscytacji,która może przerodzić się w agresje.Należy pamiętać,że pies nie powinien się zbytnio ekscytować bo potem trudno będzie nad nim zapanować.Osobiście używam klikera i każda komenda zostaje wykonana zaraz po jej wypowiedzeniu.Polecam!!
Natt..;p - 2011-08-08
Dobra porada . Chcę kupić Goldenka i myślę że się ten Mądry pies teo nauczy :)Chcę jak najszybciej szkolić psa ale się boooje że mi nie wyjdzie ;(
:P
psiaczo - 2011-07-12
mam nadzieje że mój pies sie za pomocą tych wskazówek nauczy aportowac
Amanda - 2010-09-03
Nauczę tego swojego psa :) Dzieki za tipy :)
azor - 2010-05-14
dobra porada, czas nauki aportowania zalezy od psa, ale mysle, ze nauczenie go takiej sztuczki uda sie kazdemu
Komenda zostań jest bardzo ważna i każdy pies powinien ją znać. Czasami może ona okazać się niezbędna aby uchronić...
Jak nauczyć psa komendy zostań?
Komenda zostań jest bardzo ważna i każdy pies powinien...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub