Tutaj jesteś: Zwierzęta > Psy > Tresura Psów > Jak nauczyć psa aportować?

Jak nauczyć psa aportować?

, specjalista Tipy.pl
 4.8/5 (197 ocen)
Oceń 
Nauczenie psa aportowania może być trudnym zadaniem. Ale jest to komenda bardzo użyteczna. Może być również pomocne przy tworzeniu więzi między Tobą i Twoim psem. Jakie są więc najlepsze metody, aby nauczyć psa aportować?
1
Nauka aportowania powinna być przeprowadzana stopniowo i małymi kroczkami. Psy, zwłaszcza szczeniaki, wykazują brak zainteresowania treningami jako, że wolą się bawić i biegać. Trening powinien być więc nie tyle nauką, ile zabawą.
2
Każdy pies jest inny. Nie zdziw się więc, jeśli pies nie będzie chciał od razu Cię słuchać i nie będzie na początku przynosił rzucanych przedmiotów. Jednak niektórzy twierdzą, że komendy 'aport' można nauczyć psa bardzo szybko. Głównym narzędziem pracy jest Twój głos. Musisz brzmieć ekscytująco i przyciągająco, żeby pies wyczuł emocje w Twoim głosie, żeby wiedział, że dzieje się coś ważnego i on musi zareagować. Więc utrzymuj wysoki ton głosu i emocje na wysokim poziomie.
3
Zanim rzucisz psu patyk (czy cokolwiek innego) do aportowania, dobrze będzie jeśli najpierw nauczysz go podnosić ten patyk. Połóż więc go przed psem i poproś go, żeby Ci go podał. Za każdym razem, gdy się uda pochwal psa, pogłaszcz go, powiedz mu, że jesteś bardzo zadowolony z jego współpracy i że jest dobrym psem. Powtarzaj to ćwiczenie wielokrotnie, aż nie będziesz musiał mówić mu co ma robić z patykiem. Sam będzie wiedział.
Jak nauczyć psa chodzenia na smyczy?
Jak zaprzyjaźnić się z psem?
Jak oduczyć psa jedzenia odchodów?
Co robić, kiedy pies wszystko gryzie?
strona 1 z 2następna >
 4.8/5 (197 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (6)

Pirattomójpies - 2012-07-03
Dzieki Tasior nauczylem swojego psa tej sztuczki :D...
Tasior - 2012-05-04
Osobiście uważam,że lepszym sposobem jest kliker.Brzmi on jednogłośnie i nie ma znaczenia w jakim jesteśmy nastroju.Poza tym, jeżeli nauczymy psa przynosić kij w ten sposób, to nauczymy go ekscytacji,która może przerodzić się w agresje.Należy pamiętać,że pies nie powinien się zbytnio ekscytować bo potem trudno będzie nad nim zapanować.Osobiście używam klikera i każda komenda zostaje wykonana zaraz po jej wypowiedzeniu.Polecam!!
Natt..;p - 2011-08-08
Dobra porada . Chcę kupić Goldenka i myślę że się ten Mądry pies teo nauczy :)Chcę jak najszybciej szkolić psa ale się boooje że mi nie wyjdzie ;(
:P
psiaczo - 2011-07-12
mam nadzieje że mój pies sie za pomocą tych wskazówek nauczy aportowac
Amanda - 2010-09-03
Nauczę tego swojego psa :) Dzieki za tipy :)
azor - 2010-05-14
dobra porada, czas nauki aportowania zalezy od psa, ale mysle, ze nauczenie go takiej sztuczki uda sie kazdemu
Szczekanie na komendę zazwyczaj jest sztuczką chętnie wykonywana przez większość psów. Nie powinniśmy jednak uczyć...
Jak nauczyć psa komendy "daj głos"?
Szczekanie na komendę zazwyczaj jest sztuczką chętnie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub