Tutaj jesteś: Kultura i Społeczeństwo > Religie > Katolicyzm > Jak się spowiadać?
Jak się spowiadać?

Jak się spowiadać?

, specjalista Tipy.pl
 2.7/5 (255 ocen)
Oceń 
Podczas sakramentu spowiedzi korzystamy z Bożego Miłosierdzia i Bożej Łaski. Dzięki temu sakramentowi zyskujemy odpuszczenie wszystkich grzechów i zaczynamy życie w łasce, która pomaga nam odnowić duszę chrześcijańską i zwiększa zdolność do oparcia się pokusie. W poniższym artykule dowiesz się, w jaki sposób dobrze się wyspowiadać.
1

Co należy zrobić zanim przystąpimy do sakramentu spowiedzi?

W normalnych warunkach tylko ochrzczony katolik może przystąpić do sakramentu pojednania. Jednakże ograniczenie to może zostać zniesione w przypadku jakichś poważnych okoliczności (np. nieuchronna śmierć chrześcijanina niekatolika). Aby spowiedź była prawidłowa, należy spełnić trzy podstawowe warunki:

1. Każdy katolik powinien zrobić uczciwy i dokładny rachunek sumienia. Podczas spowiedzi nie należy zatajać żadnych grzechów śmiertelnych.

2. Osoba przystępująca do sakramentu spowiedzi powinna być skruszona i pełna żalu. Skruszona osoba podczas sakramentu spowiedzi będzie szczerze żałowała popełnionych grzechów. Miłość do Boga jest najlepszą motywacją do poszukiwania Bożego Miłosierdzia. Jeżeli nawet osoba spowiadająca się w rzeczywistości nie odczuwa skruchy, ale szuka przebaczenia z powodu lęku przed piekłem, sakrament pojednania jest mimo wszystko ważny. Jednakże należy pamiętać, że jeśli dana osoba przystępuje do sakramentu spowiedzi z zamiarem późniejszego popełniania grzechu, nie wykazuje ona wówczas skruchy i grzechy nie są odpuszczone.

3. Na koniec osoba wyspowiadana musi wypełnić powierzoną jej przez kapłana pokutę, tak szybko jak jest to tylko możliwe.

Jak zostać buddystą?
Jak odmawiać różaniec?
Jak się zachować podczas konfirmacji?
Jak nauczyć dziecko aby było grzeczne w kościele?
strona 1 z 4następna >
 2.7/5 (255 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (6)

sylwia180793 - 2012-12-20
Moim zdaniem to jest chore, że musimy iść do spowiedzi do księdza, czyli osoby, której autorytet w dzisiejszych czasach znacznie spadł. W innych państwach jest spowiedź ogólna, spowiadasz się samemu przed Bogiem, wiesz, że jemu wszystko możesz powiedzieć, a księdzu? Nie bardzo. Ludzie często się boją o czymś mówić, bo boją się reakcji księdza np. wiele razy byłam świadkiem gdy ksiądz się unosił i krzyczał na osobę, która się wyspowiadała. Czy to normalne? raczej wątpię.
zigitrn - 2012-12-20
Już chyba można spowiadać się on0line więc nie ma strachu przed księdzem ;)
zuziazyl - 2012-12-20
Dzieci ogólnie chyba stresują się spowiedzią.
ferris85 - 2011-11-10

To chyba strach każdego dziecka, że zapomni grzechów ;) Też się tego bałem jako dzieciak ;)

marek - 2011-09-26

Więc podpowiadam napisz sobie na kartce i w czasie spowiedzi przeczytaj swoje grzechy a po wszystkim karteczkę zniszcz:))) Sposób sprawdzony i skuteczny.

Pozdrawiam!!!

Madzik - 2010-05-18
w tym roku mam Pierwszą Komunię i strasznie się boję spowiedzi, nigdy tego nie robiłam i boję się, że zapomnę grzechów i się nie wyspowiadam w pełni :(
Twoje dziecko przystąpi w tym roku do Pierwszej Komunii, a ty nie wiesz jak je do tego przygotować? Musisz przede...
Jak przygotować dziecko do Pierwszej Komunii Świętej?
Twoje dziecko przystąpi w tym roku do Pierwszej Komunii...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub