Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Kwiaty w Ogrodzie > Jak dbać o ogród latem?

Jak dbać o ogród latem?

, specjalista Tipy.pl
 4/5 (3 ocen)
Oceń 
Każdy z nas chce mieć piękny ogród. Jednak nie wszyscy wiemy, jak o niego dbać. Ogrody są naszą wizytówką zwłaszcza latem, gdy zapraszamy naszych znajomych na grille, lub po prostu posiedzieć w piękną pogodę. Pielęgnuj swój ogród, abyś mógł się nim szczycić.
1

CZERWIEC

  • Robi się już coraz cieplej, więc możesz coraz więcej czasu spędzać na zewnątrz. Wybierz się więc do ogrodu i wyplew go, otocz opieką.

  • Przeglądaj regularnie czy róże nie są chore i zarobaczone. Czerwiec to ten okres w roku, kiedy okazuje się, czy nasza róża została zaatakowana przez szkodniki lub choroby. Obserwuj więc różę, aby w razie czego szybko zareagować i ją wyleczyć. Idealny czas by posadzić amarylis i dalie.

  • Porozdzielaj i posadź irysy i pierwiosnki.

  • Mszyce lubią się w tym czasie rzucać na rośliny, więc bądź czujny.

  • Użyźnij glebę. Możesz zakupić 'patyczki' z azotem i porozkładać je w całym ogrodzie.

  • Teraz jest dobry moment aby przystrzyc krzewy.

  • Regularne odchwaszczanie i nawadnianie jest oczywiście niezbędne.

  • Jeśli chcesz rozszczepić lub przyśpieszyć kwitnięcie, na przykład azalii lub rododendronu teraz jest dobry moment. Utnij małe, miękkie gałązki z krzewów i zrób nacięcie pod kątem w centralnej części gałązki. Włóż gałązkę naciętą stroną w ziemię. Może to być doniczka lub ogródek. Przywiąż wystającą część sznureczkiem do palika. Nacięcie gałązki, która jest w ziemi szybko wypuści korzeń i będziesz miał nową roślinę – i to za darmo.

  • Zastanów się czy jest coś co chciałbyś zmienić lub dodać w swoim ogrodzie w przyszłym roku. Czy chcesz urozmaicić go kolorystycznie? A może chcesz zmienić kształt drzewek i krzewów?

Jak sadzić słonecznik?
Jak stworzyć ogród w stylu wiejskim?
Jak namalować drzewo na ścianie?
Jak przechowywać przez zimę warzywa w ogrodzie?
strona 1 z 2następna >
 4/5 (3 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Pablo - 2010-07-23
Czy jest jakiś sposób aby trawa tak szybko nie rosła? Kosić muszę co tydzień a ogród wielki!
Edyta - 2010-05-18
nie ma to jak grill we własnym ogrodzie, choćby z tego powodu warto się zająć jego pielęgnacją
Praca w ogrodzie dla wielu osób jest prawdziwą przyjemnością i hobby. Ci, którzy nie mają prawdziwego ogrodu, mogą...
Jak dbać o ogród? Porady ogrodnicze
Praca w ogrodzie dla wielu osób jest prawdziwą przyjemnością...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub