Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Rośliny doniczkowe > Jak pielęgnować kaktusy?
Jak pielęgnować kaktusy?

Jak pielęgnować kaktusy?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (221 ocen)
Oceń 
Kaktusy to jedne z najbardziej ekscytujących roślin egzotycznych hodowanych w naszych domach. Większość gatunków kaktusów to rośliny, które bardzo łatwo wyhodować nawet od samego nasionka. Kaktusy można też z powodzeniem kupić w sklepach ogrodniczych, ale warto wiedzieć, ze lato to dla nich najlepszy okres. Poniżej znajdziesz wskazówki jak pielęgnować kaktusy.
1

Doniczka.
Najpierw wybierz doniczkę, by posadzić kaktusa. Gdy kupujesz kaktusa jest on najprawdopodobniej w takiej doniczce, która nie wystarczy mu na długo i trzeba go koniecznie przesadzić. Wybierz doniczkę trochę tylko większą od tej, w której kaktus się znajduje i przesadź go. Nie możesz od razu wziąć zbyt dużej doniczki, bo może ona powodować zbytnie nawadnianie kaktusa. Upewnij się także, że doniczka, którą wybrałeś ma otwory w dnie, przez które wypłynie nadmiar wody. W przeciwnym razie kaktus będzie gnił i zginie.

2

Gleba.
Następnie musisz dobrać odpowiednią glebę dla kaktusa. Najlepiej będzie, jeżeli uda ci się kupić specjalną ziemię przeznaczoną tylko dla kaktusów, dostaniesz ją w sklepach ogrodniczych. Jeżeli jednak nie uda ci się kupić ziemi do kaktusów, możesz ją zrobić samodzielnie. Wystarczy, że zmieszasz równe proporcje ziemi, najlepiej lekko kwaśnej i piasku. Dodanie odrobiny żwiru do mieszanki pozwoli poprawić drenaż.

Jak pielęgnować gardenię?
Jak pielęgnować anturium?
Jak pielęgnować krotona?
Jak podlewać kwiaty doniczkowe?
strona 1 z 3następna >
Przeczytaj teraz: Jak przesadzać kaktusa?
 4.9/5 (221 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (6)

anonim - 2014-06-26
w okresie spoczynku kaktusa nie podlewa się wcale.
ula - 2013-04-18
Od kiedy zaczęłam wynosić swoje kaktusy na zimę do piwnicy i nie podlewam prawie wcale (może dwa razy podlałam) cudownie kwitną i mają dużo pięknych kwiatów. Trzeba bardzo szybko zachwycać się tymi cudeńkami, bo szybko przemijają. Ja na szczęście zawsze robię zdjęcia :))

j
hayabuska - 2012-11-10
Zaprzestanie podlewania i obniżenie temperatury pozwala kaktusom przejść okres spoczynku, który jest warunkiem zainicjowania kwitnienia. Najlepiej nie podlewać ich wcale od końca września do marca.
kaktusik - 2012-05-08
bardzo m i to pomogło dzięki wielkie ...
ela - 2010-11-06
Moją pasją są kaktusy i sukulenty. Zawsze szukam w internecie nowych wiadomości na temat kaktusów.Te wiadomości są dobre. Uprawiam kaktusy i wysiewam z nasion.Teraz stoją w piwnicy do marca.
Magdalena - 2010-05-19
a to ciekawe, nie wiedziałam, że ilość wody zależy od tego w jakim okresie wzrostu jest kaktus, dobrze wiedzieć, bo pewnie bym go przesuszyła lub przelała
Grudnik, inaczej kaktus bożonarodzeniowy, Zygokaktus lub Schlumbergera truncata rośnie w dżunglach Brazylii. Kwitnie...
Jak pielęgnować grudnika?
Grudnik, inaczej kaktus bożonarodzeniowy, Zygokaktus lub Schlumbergera truncata rośnie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub