Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Rośliny doniczkowe > Jak przycinać storczyki?
Jak przycinać storczyki?

Jak przycinać storczyki?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.2/5 (363 ocen)
Oceń 
Niezwykle ważne jest, by przycinać storczyki, zwłaszcza po kwitnieniu, jeżeli chcesz pobudzić je do dalszego wzrostu i mieć zdrową, wielokrotnie kwitnącą roślinę. Początkujący hodowcy storczyków często obawiają się, że je uszkodzą podczas przycinania. Przycinanie storczyków nie musi być jednak wcale trudne, zwłaszcza, jeżeli przeczytasz poniższe wskazówki.
3

Odpowiednie narzędzia.

Gdy nadejdzie już czas na przycięcie storczyka, musisz być wyposażony w odpowiednie narzędzia. Najważniejszym narzędziem jest sekator nożycowy (do kupienia tutaj). Narzędzie to będzie bardzo skutecznie usuwać usychające części rośliny, nie uszkadzając jej przy tym. Zdezynfekuj sekator przecierając jego ostrza rozcieńczonym wybielaczem. Do tej czynności załóż szczelne rękawice gumowe, by chronić skórę.

4

Co trzeba uciąć i gdzie?

Zanim zabierzesz się do przycinania, musisz wiedzieć jak to zrobić. Zacznij od obcięcia tych łodyżek, na których były kwiaty, zamiast łodyżek wspierających. Utnij je około 0,5-0,7 cm od węzła łodygi. Upewnij się wcześniej, że taki system odpowiada odmianie storczyków, jaką posiadasz. Niektóre odmiany wymagają innego sposobu przycinania.

5

Sprawdź korzenie.

Podczas przycinania storczyków warto też zwrócić uwagę na korzenie. Zdrowe korzenie będą zielone z szarawym nalotem, powyginane i odrobinę elastyczne. Jeżeli korzenie twoje storczyka są brązowe i kruche, należy je delikatnie odciąć, by umożliwić wzrost nowych.

Jak pielęgnować krotona?
Jak pielęgnować kaktusy?
Jak podlewać paprocie?
Jak pielęgnować hippeastrum?
< poprzedniastrona 2 z 2
Przeczytaj teraz: Jak przesadzać storczyki?
 4.2/5 (363 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (22)

Jak hodować orchidee?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub