Tutaj jesteś: Komputery > Sprzęt Komputerowy > Komputery Osobiste (PC) > Jak zrobić format?
Jak zrobić format?

Jak zrobić format?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (3 ocen)
Oceń 
Formatowanie dysku twardego często staje się koniecznością, gdy jest zainfekowany przez wirusy i konie trojańskie, które są trudne do usunięcia, a na dodatek prowadzą do uszkodzeń sektorów na dysku. Dysk twardy należy podzielić na małe partycje, skutecznie wykorzystując dostępną przestrzeń. Formatuj twardy dysk tylko wtedy, gdy czujesz potrzebę reorganizacji miejsca. Pamiętaj, że formatowanie dysku twardego lub jego partycji spowoduję całkowite usunięcie danych, które są na niej obecne. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które musisz wykonać, by wykonać poprawnie formatowanie swojego dysku.
1

Formatowanie: przy użyciu dysku instalacyjnego Windows.

Przede wszystkim wykonaj kopie zapasową wszystkich danych z partycji, którą chcesz sformatować. Na przykład można wykonać kopię zapasową folderu „Documents and Settings”, tak aby można było jej użyć w nowej instalacji systemu Windows. Pamiętaj również o innych istotnych elementach zapasowych, takich jak internetowe zakładki przeglądarki.

2

Uruchom ponownie komputer i wejdź do BIOSa naciskając klawisz „Delete”. Zmień ustawienia tak, by najpierw odczytywana była zawartość napędu CD/DVD. Zapisz zmiany.

3
Włóż dysk instalacyjny Windows do napędu. Zrestartuj komputer.
4
Podczas ponownego uruchamiania komputera powinien pojawić się monit o naciśnięciu dowolnego klawisza, aby rozpocząć odczytywanie płyty CD/DVD. Ważne jest aby uruchomić system z płyty, ponieważ nie ma możliwości wykonania formatowania partycji systemu z dysku twardego (na którym jest stary system operacyjny Windows).
Jak zrobić zrzut ekranu na laptopie?
Jak wyczyścić rejestr?
Jak wyzerować dysk twardy?
Jak nagrać płytę CD?
strona 1 z 4następna >
Przeczytaj teraz: Jak zresetować BIOS?
 4.3/5 (3 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

P@BLO - 2011-06-11
"Możesz wybrać opcję NTFS lub FAT32 do formatowania; NTFS jest szybsza, bardziej komfortowa i bezpieczna."

Gówno prawda, FAT32 jest szybsze od NTFS.
Jak naprawić uszkodzony plik?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub