Tutaj jesteś: Sport i Fitness > Rekreacja > Jazda na Rowerze > Jak bezpiecznie jeździć na rowerze?
Jak bezpiecznie jeździć na rowerze?

Jak bezpiecznie jeździć na rowerze?

, specjalista Tipy.pl
 4/5 (3 ocen)
Oceń 
Jazda na rowerze jest wielka frajdą, jak również wspaniałym sposobem na utrzymanie formy. Niemniej jednak, jazda na rowerze bywa niebezpieczna, zwłaszcza, gdy jeździsz po jezdni przeznaczonej dla samochodów. Aby zwiększyć swoje bezpieczeństwo na drodze warto pamiętać o kilku podstawowych zasadach, zanim jeszcze wyruszymy w drogę. Przeczytaj zatem co zrobić, aby być bezpiecznym podczas jazdy na rowerze.
1

ZADBAJ O ROWER

Przeglądnij swój rower. Zanim wsiądziesz na rower sprawdź czy jest on dobrze przygotowany do jazdy. Jest to bardzo ważne zwłaszcza przy starszych modelach. Przegląd sprawności roweru polega na sprawdzeniu:- opon- czy jest w nich wystarczająco dużo powietrza?
- hamulców – czy są sprawne, czy są czyste?
- łańcucha – czy jest czysty, naoliwiony, dobrze założony?

Sprawdź hamulce. Przejedź się po podwórku i hamuj co chwilę, sprawdzając, czy hamulce dobrze reagują za każdym razem, gdy ich potrzebujesz. Jeśli nie są sprawne, a nie wiesz jak je naprawić, skontaktuj się z pobliskim sklepem rowerowym.

Sprawdź opony. Włóż całą oponę do dużej miski z wodą. Zobacz, czy nie ma żadnych pęcherzyków powietrza wydostających się z wody. Jeśli są, oznacza to, iż Twoja opona jest dziurawa w którymś miejscu. Musisz ją załatać. Jeśli nie wiesz jak, skontaktuj się z pobliskim sklepem rowerowym. To samo zrób z druga oponą.

Sprawdź czy rower jest ustawiony na odpowiedniej do Twojego wzrostu wysokości. To jest bardzo proste. Wszystko co musisz zrobić to usiąść na siodełku i sprawdzić czy palcami stóp jesteś w stanie dotknąć ziemi. Jeśli rower nie jest do Ciebie dostosowany, reguluj siodełko i kierownicę do momentu, aż wszystko będzie ok.

Jak odstraszyć komary?
Jak dobrać kask rowerowy?
Jak zrobić pokrowiec na siodełko rowerowe?
Jak dopasować rower?
Wskazówki
  • Bądź bardzo ostrożny. Bacznie obserwuj co się dzieje wokół Ciebie.
  • Ostrożnie używaj hamulców ręcznych. Zbyt gwałtowne hamowanie tego typu hamulcami może zrzucić Cię z roweru. Upewnij się zanim wsiądziesz na rower, która rączka jest odpowiedzialna za przedni hamulec, a która za tylni.
  • Jeśli Twój rower ma przerzutki, ustaw niski numer, gdy jedziesz pod górkę (będzie Ci lżej), a wyższy gdy jedziesz po płaskim terenie.
  • Jeśli ruch jest naprawdę duży, czasami lepiej jest zsiąść z roweru i poprowadzić go przez jakiś odcinek drogi.
strona 1 z 3następna >
Przeczytaj teraz: Jak myć rower?
 4/5 (3 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Mat - 2010-05-25
Co do bezpieczeństwa:

Zjeżdżając ze stromej górki nigdy nie przechylaj się do przodu. Niektórzy mają dziwny nawyk opierania całego ciężaru ciała na kierownicy - przez coś takiego rower może się przechylić a ty polecisz na głowę. Podczas zjazdu pośladki należy wypiąć i przesunąć za siedzenie. Pupa ma być maksymalnie oddalona i maksymalnie nisko, siodełko przytrzymujemy udami podczas zjazdu - dzięki temu można kierować rowerem za pomocą całego ciała.

Również patrz po czym jedziesz. Nie jest bezpiecznie jeździć szybko po drogach żwirowych itp. Tzn może jazda sama w sobie nie jest taka niebezpieczna jednak próba agresywnego hamowania może skończyć się nieciekawie. Na żwirze raczej nie należy hamować ani ostro skręcać!
Odpowiednia pozycja do jazdy na rowerze w dużym stopniu zależy od osobistych preferencji dotyczących komfortu,...
Jak dopasować rower do wzrostu?
Odpowiednia pozycja do jazdy na rowerze w dużym stopniu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub