Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Włosy > Prostowanie włosów > Jak wyczyścić prostownicę?
Jak wyczyścić prostownicę?

Jak wyczyścić prostownicę?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
Włosy produkują łój, który pod wpływem ciepła wytrąca się i osadza się na ściankach prostownicy. Mimo iż nie widać tego gołym okiem, proces ten może wpłynąć niekorzystnie na efekt prostowania włosów. Duże nagromadzenie łoju na prostownicy może zniszczyć włosy i spowodować, że ich końcówki będą się rozdwajały. Dlatego też niezbędne jest od czasu do czasu oczyszczanie płytki prostownicy. Poniżej znajdziesz instrukcję krok po kroku jak czyścić prostownicę.
Flanelową szmatkę lub ręcznik, Odrobinę spirytusu, Wodę
1
Włącz prostownicę do prądu aby się nagrzała, następnie wyłącz i pozostaw aby ostygła. Aby przystąpić do czyszczenia powinna ona być lekko ciepła.
2
Wyłącz kabel prądu zanim przystąpisz do czyszczenia.
3
Namocz małą ściereczkę frotte lub mały ręcznik w ciepłej wodzie. Nie używaj bardzo gorącej wody, ani całkiem zimnej. Powinna być letnia. Jednym palcem delikatnie przecieraj płytki prostownicy. Nie drap ich bo się porysują i nie będą funkcjonować jak należy.
4
Pocieraj, aż zetrzesz osad. Możesz użyć patyczka do uszu do wyczyszczenia płytek prostownicy w kącikach i na brzegach. Umyj również plastikowe boki w których osadzone są płytki.
5
Pozostaw prostownicę do całkowitego wyschnięcia zanim ją ponownie włączysz do prądu. W przeciwnym razie zniszczysz włosy. Pamiętaj też, by nie prostować wilgotnych włosów, bo je spalisz. Możesz przetrzeć płytki prostownicy suchym ręcznikiem, aby szybciej je osuszyć.
6
Prostownicę należy czyścić regularnie. Wówczas wystarczy jak po skończonym prostowaniu przetrzesz płytki wilgotnym ręcznikiem papierowym namoczonym w wodzie lub w spirytusie. Regularne czyszczenie zapobiegnie gromadzeniu się warstwy tłuszczu i twoja prostownica zawsze będzie doskonale funkcjonować.
Jak zrobić kok? Cztery sposoby.
Jak obciąć swojemu mężczyźnie włosy?
Jak zapobiec wypadaniu włosów?
Jak zrobić warkocz francuski?
Wskazówki
  • Woda z dodatkiem spirytusu doskonale oczyści płytki prostownicy z tłuszczu,
  • Jeżeli używasz prostownicy do kręcenia włosów oczyszczaj nie tylko talerze ale również całą dookoła,
  • Jeżeli zgromadziła się już na twojej prostownicy duża warstwa tłuszczu, której nie możesz usunąć stosując powyższą metodę, weź ją do fryzjera i poproś o oczyszczenie. W salonie fryzjerskim mają specjalne produkty do czyszczenia prostownic. Możesz również samemu zakupić te produkty, ale taniej będzie poprosić o pomoc fryzjera, a potem czyścić prostownicę regularnie.
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

kikaCosta - 2012-03-12
a ja chyba niestety muszę moją zabrać do fryzjera ;(
Bella - 2010-05-25
od kiedy mam prostownicę (jakieś 2-3lata) to ani raz jej jeszcze nie czyściłam. Nie wydaje się brudna :/
Chyba każda kobieta potrafi docenić fakt posiadania pod ręką dobrej prostownicy. Małe urządzenie potrafi czynić cuda z...
Jak wybrać prostownicę?
Chyba każda kobieta potrafi docenić fakt posiadania pod ręką dobrej prostownicy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub