Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Żywność > Produkty Mleczne > Jak przechowywać żywność w lodówce?
Jak przechowywać żywność w lodówce?

Jak przechowywać żywność w lodówce?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (33 ocen)
Oceń 
Jak umieścić jedzenie w lodówce, aby na długo utrzymać jej świeżość oraz nie zmienić jej właściwości? Prawidłowe przechowywanie żywności spowalnia rozmnażanie się szkodliwych bakterii oraz mikroorganizmów.
1
Jaka powinna być temperatura w lodówce?

* Prawidłowa temperatura powinna wynosić 4-5 C na półce środkowej. Należy pamiętać, że temperatura ta jest różna w każdym miejscu w lodówce. Każdy z produktów wymaga innej temperatury zatem zróżnicowanie temperatury w lodówce pomaga do jej przechowywania w idealnych warunkach.
2
Jak przechowywać mięso i ryby?

* Mięso oraz ryby powinny być przechowywane w najzimniejszym miejscu w lodówce - jest to zazwyczaj dolna półka umieszczona nad pojemnikami na owoce i warzywa. Temperatura na tej półce wynosi około 2 C.
3
Jak przechowywać mleko, sery oraz inne produkty mleczne?

Mleko i produkty mleczne powinny być przechowywane na środkowych półkach w lodówce, gdzie temperatura wynosi około ok 4-5 C lub na półce górnej 7 C. Na tych półkach możesz przechowywać mleko, sery żółte, białe, kefiry, maślankę, jogurty oraz dżemy i powidła. Produkty mleczne szybciej popsują się na niższych półkach, gdzie temperatura jest niższa (rozwijają się bakterie gnilne).
Przechowywanie ryb
Jak wydawać mniej na jedzenie?
Jak olej lniany wpływa na nasz organizm?
Jak przechowywać mleko?
Wskazówki
  • Nigdy nie chowaj ciepłej żywności do lodówki ponieważ podniesie to temperaturę w całej lodówce.
  • Próżniowe pojemniki na żywność pozwalają nawet do 5-cio krotnego wydłużenia czasu ich świeżości z pełnym zachowaniem smaku oraz aromatu.
  • Nie należy zapełniać lodówki bardzo szczelnie - powinien być zapewniony wewnątrz ruch powietrza.
  • Kontroluj na bieżąco wszystkie daty przydatności do spożycia!
strona 1 z 2następna >
 3.1/5 (33 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (5)

Misia - 2012-01-25
"Prawidłowe przechowywanie żywności spowalnia rozmnażanie się szkodliwych bakterii oraz mikroorganizmów."

Przepraszam bardzo, ale czy bakteria to nie jest mikroorganizmem moi drodzy. Po co powielać. Jedno określenie: mikroorganizmy patogenne lub też mikroflora patogenna.

Warstwa ochronna jajka - kutikula.

Koniec nauki. :)
mm - 2010-06-06
W jakiej jednostce są podane temperatury?
Aartur98 - 2010-03-28
Głupoty.
JA XDDDD - 2010-01-25
fajne regółki . oO
enderwiggin - 2009-04-12
Nie za wysokie te temperatury ? :>
Dawniej nasze prababcie wszystkie produkty spożywcze trzymały w spiżarniach. Zastanawiasz się, jaki jest najlepszy...
Jak przechowywać mąkę i produkty mączne?
Dawniej nasze prababcie wszystkie produkty spożywcze...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub