Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Żywność > Produkty Mleczne > Jak przechowywać żywność w lodówce?
Jak przechowywać żywność w lodówce?

Jak przechowywać żywność w lodówce?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (33 ocen)
Oceń 
Jak umieścić jedzenie w lodówce, aby na długo utrzymać jej świeżość oraz nie zmienić jej właściwości? Prawidłowe przechowywanie żywności spowalnia rozmnażanie się szkodliwych bakterii oraz mikroorganizmów.
1
Jaka powinna być temperatura w lodówce?

* Prawidłowa temperatura powinna wynosić 4-5 C na półce środkowej. Należy pamiętać, że temperatura ta jest różna w każdym miejscu w lodówce. Każdy z produktów wymaga innej temperatury zatem zróżnicowanie temperatury w lodówce pomaga do jej przechowywania w idealnych warunkach.
2
Jak przechowywać mięso i ryby?

* Mięso oraz ryby powinny być przechowywane w najzimniejszym miejscu w lodówce - jest to zazwyczaj dolna półka umieszczona nad pojemnikami na owoce i warzywa. Temperatura na tej półce wynosi około 2 C.
3
Jak przechowywać mleko, sery oraz inne produkty mleczne?

Mleko i produkty mleczne powinny być przechowywane na środkowych półkach w lodówce, gdzie temperatura wynosi około ok 4-5 C lub na półce górnej 7 C. Na tych półkach możesz przechowywać mleko, sery żółte, białe, kefiry, maślankę, jogurty oraz dżemy i powidła. Produkty mleczne szybciej popsują się na niższych półkach, gdzie temperatura jest niższa (rozwijają się bakterie gnilne).
Jakie owoce i warzywa jeść, aby być zdrowym?
Przechowywanie ryb
Prawda i mity na temat odżywiania
Jak gotować zdrowo?
Wskazówki
  • Nigdy nie chowaj ciepłej żywności do lodówki ponieważ podniesie to temperaturę w całej lodówce.
  • Próżniowe pojemniki na żywność pozwalają nawet do 5-cio krotnego wydłużenia czasu ich świeżości z pełnym zachowaniem smaku oraz aromatu.
  • Nie należy zapełniać lodówki bardzo szczelnie - powinien być zapewniony wewnątrz ruch powietrza.
  • Kontroluj na bieżąco wszystkie daty przydatności do spożycia!
strona 1 z 2następna >
 3.1/5 (33 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (5)

Misia - 2012-01-25
"Prawidłowe przechowywanie żywności spowalnia rozmnażanie się szkodliwych bakterii oraz mikroorganizmów."

Przepraszam bardzo, ale czy bakteria to nie jest mikroorganizmem moi drodzy. Po co powielać. Jedno określenie: mikroorganizmy patogenne lub też mikroflora patogenna.

Warstwa ochronna jajka - kutikula.

Koniec nauki. :)
mm - 2010-06-06
W jakiej jednostce są podane temperatury?
Aartur98 - 2010-03-28
Głupoty.
JA XDDDD - 2010-01-25
fajne regółki . oO
enderwiggin - 2009-04-12
Nie za wysokie te temperatury ? :>
Hasła takie jak: „Nadeszła chwila na pstrąga z grilla” czy „Ryba wpływa na wszystko” zalewają nas z każdej strony i...
Przechowywanie ryb
Hasła takie jak: „Nadeszła chwila na pstrąga z grilla” czy „Ryba wpływa na...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub