Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Desery > Torty > Jak ozdobić tort?

Jak ozdobić tort?

, specjalista Tipy.pl
 1.4/5 (96 ocen)
Oceń 
Jak już posiądziesz umiejętność pieczenia tortu, warto się zastanowić się nad unikatowymi sposobami jego udekorowania. Mówi się, że pięknie i pomysłowo udekorowane torty smakują lepiej.
1
Nie zapomnij wysmarować blachy tłuszczem. Dzięki temu spód ciasta będzie wilgotny i nie będzie się kleił do blachy.
2
Jeśli ciasto nie rośnie, może to być spowodowane zbyt dużą ilością wody lub tłuszczu. Wybieraj odpowiednie brytfanki i nastawiaj odpowiednią temperaturę dla danego ciasta, nie za niską, ale też i nie za wysoką.
3
Jak już wyjmiesz gotowe ciasto z piekarnika, zostaw je do wystygnięcia.
4
Kiedy przekładasz ciasto masą. Zostaw około centymetra luzu po bokach ciasta, nie nakładaj na nie masy. Możesz w tym miejscu ułożyć jakieś owoce.
5
Ilość i jednolitość polewy lub lukru (w zależności od tego, czym chcemy ozdobić nasz tort) powinny być dostosowane do rozmiaru ciasta. Wyciskaj równomiernie polewę, aby tworzyła ładną ozdobę tortu.
6
Nałóż polewę również na boki ciasta, aby ładnie je wykończyć.
7
Nie wystawiaj tortu na promieniowanie słoneczne. Pod wpływem słońca polewa może stracić intensywny kolor lub roztopić się.
8
Jeśli chcesz przechować tort przez jakiś czas możesz go zamrozić nie dłużej niż na trzy miesiące. Pamiętaj, żeby zawinąć go w folię spożywczą przed włożeniem do zamrażarki. Nie dekoruj jednak tortu przed zamrożeniem. Zrobisz to później, po rozmrożeniu.
9
Cukier trzcinowy dłużej trzyma kolor polewy lub lukru niż cukier z buraka cukrowego. Pamiętaj o tym przy robieniu polewy.
Jak ozdabiać torty?
Jak zrobić buciki na tort z masy cukrowej?
Jak zrobić kolorową czekoladę plastyczną?
Jak zrobić tort świnki w błocie?
Przeczytaj teraz: Jak ozdabiać torty?
 1.4/5 (96 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

marteek - 2013-08-23
Ja osobiście zazwyczaj smaruję cały wierzch i boki tortu kremem, a następnie posypuję wiórkami kokosowymi. Wygląda wspaniale i wprowadza nowy smak do ciasta!
Takimi czekoladowymi choinkami możesz ozdobić tort lub babeczki. Ich wykonanie jest proste, choć wymaga odrobinę czasu...
Jak zrobić czekoladowe choinki?
Takimi czekoladowymi choinkami możesz ozdobić tort lub...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub