Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Desery > Torty > Jak ozdobić tort?

Jak ozdobić tort?

, specjalista Tipy.pl
 1.5/5 (97 ocen)
Oceń 
Jak już posiądziesz umiejętność pieczenia tortu, warto się zastanowić się nad unikatowymi sposobami jego udekorowania. Mówi się, że pięknie i pomysłowo udekorowane torty smakują lepiej.
1
Nie zapomnij wysmarować blachy tłuszczem. Dzięki temu spód ciasta będzie wilgotny i nie będzie się kleił do blachy.
2
Jeśli ciasto nie rośnie, może to być spowodowane zbyt dużą ilością wody lub tłuszczu. Wybieraj odpowiednie brytfanki i nastawiaj odpowiednią temperaturę dla danego ciasta, nie za niską, ale też i nie za wysoką.
3
Jak już wyjmiesz gotowe ciasto z piekarnika, zostaw je do wystygnięcia.
4
Kiedy przekładasz ciasto masą. Zostaw około centymetra luzu po bokach ciasta, nie nakładaj na nie masy. Możesz w tym miejscu ułożyć jakieś owoce.
5
Ilość i jednolitość polewy lub lukru (w zależności od tego, czym chcemy ozdobić nasz tort) powinny być dostosowane do rozmiaru ciasta. Wyciskaj równomiernie polewę, aby tworzyła ładną ozdobę tortu.
6
Nałóż polewę również na boki ciasta, aby ładnie je wykończyć.
7
Nie wystawiaj tortu na promieniowanie słoneczne. Pod wpływem słońca polewa może stracić intensywny kolor lub roztopić się.
8
Jeśli chcesz przechować tort przez jakiś czas możesz go zamrozić nie dłużej niż na trzy miesiące. Pamiętaj, żeby zawinąć go w folię spożywczą przed włożeniem do zamrażarki. Nie dekoruj jednak tortu przed zamrożeniem. Zrobisz to później, po rozmrożeniu.
9
Cukier trzcinowy dłużej trzyma kolor polewy lub lukru niż cukier z buraka cukrowego. Pamiętaj o tym przy robieniu polewy.
Jak zrobić buciki na tort z masy cukrowej?
Jak udekorować tort weselny?
Jak zrobić tort szachownica?
Jak zrobić tort egipski?
 1.5/5 (97 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

marteek - 2013-08-23
Ja osobiście zazwyczaj smaruję cały wierzch i boki tortu kremem, a następnie posypuję wiórkami kokosowymi. Wygląda wspaniale i wprowadza nowy smak do ciasta!
Genialny pomysł na prezent! Jadalny obrazek z czekolady możesz umieścić na kawałku eleganckiej tekturki i podarować...
Jak zrobić jadalne obrazki czekoladowe?
Genialny pomysł na prezent! Jadalny obrazek z czekolady...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub