Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Desery > Torty > Jak ozdabiać torty?
Jak ozdabiać torty?

Jak ozdabiać torty?

, specjalista Tipy.pl
 1.8/5 (115 ocen)
Oceń 
Ozdabianie tortów jest sztuką, ale tak naprawdę wystarczy poznać parę trików, aby nasz tort wyglądał zjawiskowo. Niektóre już pewnie znasz, ale nie zaszkodzi, jeśli je troszkę urozmaicisz. Na pewno jednak nie znasz wszystkich poniższych sposobów, dlatego krok po kroku postaram się je opisać.
Lukier, Posypka czekoladowa lub inna, Wiórki kokosowe, Orzechy (całe lub posiekane), Migdały, Suszone lub świeże owoce, Gotowe ozdoby czekoladowe lub lukrowe, Bezy, Czekoladowe ruloniki, Kakao, Galaretka, Bita śmietana, Inne.
1

Dekoracja klasyczna, która polega na posmarowaniu tortu masą.

Zostaw trochę masy przy przekładaniu tortu. Posłuży Ci ona jako dekoracja. Posmaruj wierz i boki tortu masą. Możesz posypać boki tortu wiórkami kokosowymi lub posypką czekoladową. Wybierz jeden z podanych wyżej elementów do dekoracji tortów i stwórz wymyśloną przez siebie kompozycję.

2

Galaretka z owocami

Jeśli chodzi o galaretkę, to najlepiej zalać nią owoce. Ułóż na wierzchu tortu owoce (na przykład truskawki, brzoskwinie, ananasy czy wiśnie). Wcześniej przygotuj galaretkę. Gdy będzie tężeć, zalej nią owoce. Możesz skorzystać z obręczy do tortów, aby galaretka się nie rozlała.

3

Ozdabianie lukrem

Lukier powinno się nakładać dwukrotnie. Najpierw nałożyć na tort gęsty lukier i rozprowadzić go szerokim nożem. Gdy zastygnie, wylać lukier rzadszy. Będzie on sam spływał i łatwo go się rozprowadzi przez poruszanie tortem.

4

Wzory i napisy z kakao

Aby tworzyć na torcie wzory lub napisy z kakao potrzebny będzie szablon, na przykład z kartki z bloku technicznego. Nałóż go nad tort i za pomocą sitka syp kakao.

5
dekorowanie tortów

Pajęczyna

Za pomocą szprycy do dekorowania ciast zrób na całej wierzchniej powierzchni tortu spiralę. Następnie wykonaj pociągnięcia szpiczastym nożem lub wykałaczką od środka tortu, aż po jego brzegi. Powstanie coś na kształt pajęczyny.

Jak zrobić buciki na tort z masy cukrowej?
Jak zrobić kolorową czekoladę plastyczną?
Jak zrobić masę marshmallows?
Jak zrobić tort z biszkoptów bez pieczenia?
Wskazówki
  • Jeśli chodzi o szpryce do dekorowania ciast, to mają one przeróżne rozmiary i kształty. Mamy na przykład szpryce w kształcie gwiazdki, muszelki i wiele wiele innych. Te zwykłe, okrągłe służą do pisania po torcie. Mamy również szpryce w kształcie liści czy róży. To małe narzędzie jest wspaniałe do dekoracji tortów. Daje nam wiele możliwości i świetne efekty.
  • Płatki migdałowe przed nałożeniem na tort można zrumienić na ogniu. Trzeba uważać, żeby się nie przypaliły.
  • Można łączyć ze sobą masy i je mieszać. Na przykład możesz na przemian nakładać jasne i ciemne kwiatki z masy.
Przeczytaj teraz: Jak ozdobić tort?
 1.8/5 (115 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

marteek - 2013-08-23
Lukier plastyczny bardzo sprawdza się przy ozdabianiu. Można go cienko rozwałkować i przykryć nim cały biszkopt, by ładnie wyglądał lub wykonać interesujące figurki i ozdoby. Polecam.
olaturlej - 2013-05-13
Pięknie ozdobiony tort!Zawsze mam problem jak pięknie ozdobić tort i nie przesadzić .Ta porada jest bardzo przydatna w praktyce.Najbardziej podoba mi się pomysł z kakao.Lukier wygląda bardzo efektownie , ale tak nie smakuje .Polecam wszystkim do skorzystania z tej porady.
zuziazyl - 2013-05-10
Mam już parę tortów za sobą i muszę przyznać że każdy kolejny był lepszy.
zenek50zenek - 2013-04-11
po co to się męczyć jak można kupić
Buciki z masy cukrowej to popularna i elegancka dekoracja tortu z okazji narodzin dziecka, chrzcin czy pierwszych...
Buciki z masy cukrowej to popularna i elegancka dekoracja...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub