Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Prasowanie > Jak czyścić przypalone żelazko?
Jak czyścić przypalone żelazko?

Jak czyścić przypalone żelazko?

, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (290 ocen)
Oceń 
Żelazko jest popularnym sprzętem domowym, a mimo to niewielu ludzi wie, jak prawidłowo powinno się go czyścić. Trzeba jednak pamiętać, że zanim zabierzemy się za czyszczenie żelazka, powinniśmy poczekać, aż całkowicie wystygnie. Czyszcząc nagrzane żelazko możesz nie tylko się poparzyć, ale również nie przyniesie to żadnego rezultatu. Poniżej znajdziesz kilka bardzo przydatnych wskazówek, jak czyścić żelazko.
1
Jeśli substancja, która przywiera do płyty żelazka jest woskowa, powinieneś nastawić żelazko na najwyższą temperaturę i prasować nim gazetę, dopóki osad nie zniknie.
2
Jeśli substancja ta jest oleista, przetrzyj zimną i suchą płytę żelazka amoniakiem. Następnie przepłucz ją wodą. Osad powinien zniknąć.
3
Dobrym środkiem czyszczącym jest ocet. Nałóż troszkę na czystą ściereczkę i pocieraj energicznie płytę żelazka. Jeśli to nie pomoże, zmieszaj ocet z sodą oczyszczoną. Następnie ponownie przetrzyj płytę żelazka.
4
Jeśli chcesz usunąć nagromadzony w otworach na parę brud, możesz to zrobić za pomocą patyczków kosmetycznych delikatnie usuwając z nich zanieczyszczenia. Nie używaj noża ani niczego ostrego, gdyż możesz porysować płytę żelazka.
5
Żeby wyczyścić zbiornik na wodę wlej do niego ocet z wodą, wymieszane w proporcjach 1:1. włącz żelazko. Pozwól, żeby parowało przez około pięć minut. Usuń pozostałą część mieszaniny. Poczekaj, aż żelazko wyschnie. Następnie powtarzaj cały proces używając tylko wody, aż pozbędziesz się całkowicie pozostałości po occie. Nigdy od razu nie prasuj ubrań, bez pozbywania się octu. Możesz je zniszczyć.
Jak usunąć plamy z żywicy?
Jak pozbyć się zapachu stęchlizny z ubrań?
Jak usunąć żółte plamy z potu na ubraniach?
Jak usunąć plamy z farby do włosów?
Wskazówki
  • Jednym z najlepszych sposobów na unikanie problemów z żelazkiem, jest jego regularne czyszczenie. Przeczytaj dokładnie instrukcję dołączoną do żelazka. Powinna zawierać szereg porad, jak dbać o żelazko.
Przeczytaj teraz: Jak czyścić żelazko?
 4.9/5 (290 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (5)

baca40 - 2014-03-20
Tefal stopa ultragliss-lekko nagrzać i kwasek cytrynowy na szmatkę-schodzi rewelacja,
dominika - 2014-03-04
Dorota uratowałaś moją stację parową! Dzięki !!! bo już straciłam nadzieję.. mąż właśnie czyści i schodzi ale powoli - ale robi to na załączonym żelazku na niskiej temp..
Agniesia2678 - 2013-12-30
przygotowanie roztworu z octu oraz soli (w proporcji 1:1). Mieszankę wlewamy do naczynia i zaczynamy ogrzewać. Zanim zacznie wrzeć, moczymy w niej szmatkę i czyścimy żelazko. Po usunięciu osada płytę żelazka wycieramy wodą destylowaną.
Dorota - 2013-08-05
Próbowałam czyścić żelazko mleczkiem, proszkiem do rdzy i kamienia, octem i dopiero dzięki radzie, żeby dodać do octu sody oczyszczonej wszystko zeszło bez śladu! Na złożony ręcznik papierowy nasypałam sody i polałam octem, zaczęła się tworzyć piana i szorowałam tak lekko rozgrzane żelazko przez kilka minut dodając co jakiś czas octu. Potem trzeba tylko umyć stope wodą i żelazko jak nowe :)
Karolinas - 2012-10-23
Ja znam jeszcze taki sposób aby prasować rozsypaną na białej kartce sól. Ważne jest aby sól była drobniutka, idealnie nada się taka najtańsza ze sklepu. Nie ma co się martwić, że sól porysuje żelazko- ja mam powłokę ceramiczną i zawsze tak czyszczę swoje a do tej pory nic mu się nie stało. Polecam, bo to bardzo szybki sposób na doczyszczenie żelazka.
Zdarza się nieraz, że spód żelazka brudzi się podczas prasowania. Żółta stopa żelazka jest nie dość, że nieestetyczna,...
Jak oczyścić stopę żelazka?
Zdarza się nieraz, że spód żelazka brudzi się podczas...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub