Tutaj jesteś: Motoryzacja > Zakup Samochodu > Zakup Samochodu Używanego > Jak sprawdzić, czy licznik był cofany?
Jak sprawdzić, czy licznik był cofany?

Jak sprawdzić, czy licznik był cofany?

, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (4 ocen)
Oceń 
Mimo, że jest to nielegalne wielu kierowców cofa liczniki. Według danych, rocznie sprzedawanych jest około 450,000 samochodów z cofniętymi licznikami. Te liczby są zatrważające. Mnóstwo kierowców kupuje używane auta z dużym przebiegiem, nawet o tym nie wiedząc. Przed zakupem należy bardzo dokładnie sprawdzić samochód. Obejrzeć do uważnie na zewnątrz i w środku. Szukać różnych oznak użytkowania. Na co zwracać szczególną uwagę?
4
Zajrzyj pod maskę. Jeśli naprawiana była klimatyzacja, powinna być o tym informacja na nalepce. Jeśli wymieniany był pasek napędu rozrządu, również powinniśmy o tym znaleźć informację na nalepce. Powinny się na niej znaleźć dane dotyczące przebiegu, jaki miał w danym momencie samochód, oraz datę wymiany paska.
5
Sprawdź opony. Opony zużywają się średnio po przejechaniu od 50,000 do 80,000 kilometrów. Na przykład, jeśli oglądasz samochód, którego licznik pokazuje przejechane 40,000 kilometrów, najprawdopodobniej będzie miał założone oryginalne opony, zużyte w 60-70 procentach. Jeśli samochód będzie miał założone nowe opony, powinno to wzbudzić Twoje podejrzenia. Postaraj się znaleźć datę produkcji opon, jest ona wytłoczona na bocznej ściance ogumienia. Na samym końcu oznaczeń widoczne są cztery cyfry. Pierwsze dwie oznaczają tydzień danego roku, w którym wyprodukowane zostały opony, trzecia i czwarta to rok produkcji. Na przykład liczba 1605 oznacza, że opony były wyprodukowane w szesnastym tygodniu 2005 roku.
6
Możesz oczywiście udać się z samochodem do serwisu, w którym mechanik dokładnie stwierdzi stan samochodu. Będziesz miał większą pewność, że kupujesz naprawdę dobry i bezpieczny samochód.
Jakich formalności dopełnić po zakupie używanego samochodu?
Jak sprawdzić rzeczywisty przebieg samochodu?
Jak negocjować cenę samochodu?
Jak kupić samochód w Anglii?
< poprzedniastrona 2 z 2
 4.5/5 (4 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak kupić auto w Niemczech?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub