Tutaj jesteś: Motoryzacja > Zakup Samochodu > Zakup Samochodu Używanego > Jak sprawdzić, czy licznik był cofany?

Jak sprawdzić, czy licznik był cofany?

, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (4 ocen)
Oceń 
Mimo, że jest to nielegalne wielu kierowców cofa liczniki. Według danych, rocznie sprzedawanych jest około 450,000 samochodów z cofniętymi licznikami. Te liczby są zatrważające. Mnóstwo kierowców kupuje używane auta z dużym przebiegiem, nawet o tym nie wiedząc. Przed zakupem należy bardzo dokładnie sprawdzić samochód. Obejrzeć do uważnie na zewnątrz i w środku. Szukać różnych oznak użytkowania. Na co zwracać szczególną uwagę?
1
Sprawdź historię samochodu. Pamiętaj jednak, że nie daje Ci to stuprocentowej gwarancji na to, że samochód jest idealny. Czasami okazuje się, że nawet nie warto się danym samochodem interesować. Sprawdzenie samochodu w rejestrze i u mechanika pomoże Ci nie tylko sprawdzić, czy licznik był cofany, ale również wykryć inne usterki, oraz czy samochód nie jest po wypadku, powodzi lub nie jest to samochód z wypożyczalni.
2
Obejrzyj dokładnie siedzenie kierowcy, kierownicę, drzwi od strony kierowcy, pedały oraz przyciski od regulacji szyb. Szukaj wszelkich śladów używania samochodu. Jeśli samochód rzekomo ma mały przebieg, ale pedały są wytarte, siedzenie wysłużone a na kierownicy widać wyraźnie ślady użytkowania, coś jest nie w porządku. Pójdzie Ci to łatwiej, jeśli porównasz te elementy w różnych samochodach, zwracaj uwagę na przebieg. Zwracaj uwagę na wszystkie podejrzane elementy.
3
Przyjrzyj się dobrze samemu licznikowi. Oglądnij dobrze liczby w liczniku. Czy są proste? Czy zmieniają się prawidłowo podczas jazdy? Czy są ładnie ułożone w rządku? Szukaj otarć, zadrapań, odcisków palców, i wszystkich innych oznak szperania pod szybką. Jeśli coś zauważysz, bądź podejrzliwy.
Jakich formalności dopełnić po zakupie używanego samochodu?
Jak sprawdzić rzeczywisty przebieg samochodu?
Jak negocjować cenę samochodu?
Jak kupić samochód w Anglii?
strona 1 z 2następna >
 4.5/5 (4 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Powszechność zjawiska przekręcania liczników tylko potwierdza, jak bardzo lubimy być oszukiwani i wierzyć, że ten...
Powszechność zjawiska przekręcania liczników tylko...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub