Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Kontuzje Sportowe > Jak leczyć stłuczone kolano?
Jak leczyć stłuczone kolano?

Jak leczyć stłuczone kolano?

, specjalista Tipy.pl
 4.7/5 (251 ocen)
Oceń 
Stłuczenie kolana jest bardzo bolesne. Mimo, że złamanie kości nie występuje w tego typu urazie, często prowadzi do krwotoku wokół miejsca stłuczenia. Potrzebne jest prześwietlenie magnetyczne, za pomocą którego lekarz stwierdzi dokładnie stłuczone miejsce. W większości przypadków przyległe kości nie są uszkodzone. Stłuczenia kolana często są wynikiem przewróceń, zwłaszcza w sporcie.
1

Objawy stłuczenia kolana.

Stłuczenie kolana może być bardzo irytujące i przeszkadza nam w normalnym funkcjonowaniu. Stłuczeniom towarzyszy rwący ból, zesztywnienie i opuchlizna. W niektórych przypadkach skóra w okolicy stłuczenia może zsinieć. Zmiany pogody mogą nasilić ból. Bywa też, że mamy problemy z chodzeniem ze stłuczonym kolanem.

2

Jak sobie radzić ze stłuczeniem?

Aby złagodzić ból w kolanie zażyj środek przeciwbólowy, na przykład ibuprofen lub paracetamol.

Przyłożenie kostek lodu również pomoże uśmierzyć ból. Ponadto przykładanie kostek lodu na pięć-dziesięć minut trzy razy dziennie jest zalecane, aby zlikwidować opuchliznę. Pamiętaj jednak, aby nie przykładać lodu bezpośrednio na skórę. Włóż go do foliowego worka i owiń dodatkowo ściereczką lub ręcznikiem. Dopiero wtedy przyłóż do stłuczonego kolana.

Nie nadwyrężaj zbytnio kolana. Zbyt dużo ruchu podobnie jak i brak odpowiedniej ilości odpoczynku może dodatkowo opóźniać gojenie kolana i powodować nawroty bólu.

Możesz skonsultować się z lekarzem, aby dowiedzieć się o innych metodach leczenia stłuczonego kolana. Lekarz może Ci również polecić serię ćwiczeń, które pomogą utrzymać stawy w dobrej kondycji i zapobiegną ścieraniu się tkanek. Ponadto, lekarz może skierować Cię na elektroterapię. Polega ona na wykorzystaniu prądu stałego i przesyłaniu do chorego miejsca impulsów elektrycznych. Pomaga ona w złagodzeniu bólu oraz poprawia ukrwienie tkanek. Ponadto przyśpiesza gojenie siniaków i opuchlizny. Stłuczenie zakłóca pole magnetyczne ciała. Elektroterapia produkuje impulsy elektryczne, które występują naturalnie, za każdym razem kiedy ciało walczy z urazami. Elektroterapia próbuje naśladować te naturalne impulsy i pomaga ciału w regeneracji przez co przyśpiesza proces gojenia. Ilość prądu, który wykorzystuje się w elektroterapii jest tak mała, że prawie nieodczuwalna. Leczenie tą metodą jest również bardzo skuteczne w zwalczaniu bólu chronicznego.

Jak leczyć ganglion?
Jak leczyć koślawość kolan?
Jak leczyć płaskostopie?
Jak leczyć siniaki?
Wskazówki
  • Zaniedbanie leczenia stłuczonego kolana może prowadzić do różnych powikłań. Wydłuża się również czas leczenia. Zastosowanie odpowiedniego leczenia zaraz po wystąpieniu urazu pomoże w szybkim zagojeniu się stłuczenia. Pamiętaj jednak, że nie da się go wyleczyć w dzień lub dwa. W zależności od rodzaju stłuczenia może to potrwać od kilku tygodni do nawet kilku miesięcy.
strona 1 z 2następna >
 4.7/5 (251 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

grazyna2 - 2013-04-19
Nie w pełni się zgadzam, bo aby zażyć środek przeciwbólowy to musi być rzeczywiście ból, a stłuczenie boli tylko chwilę, a potem to boli jak dotkniesz. Polecam jednak smarowanie maścią- doradzi w aptece.
zlotemiasta - 2010-10-25
Generalnie wszystkie ciężkie stłuczenia bolą okropnie. Pamiętam jakiś czas temu ręką nie mogłam ruszyć, bo tak się nieszczęśliwie złożyło, że sobie stłukłam. Najlepsze na coś takiego są maści rozgrzewające, ja obecnie używa Dermentolu, bo fajnie pachnie, rozgrzewa, a jednocześnie przynosi ulgę.
Szukasz naturalnego sposobu na złagodzenie bólu kolan? Możesz spróbować zmienić dietę. Coraz więcej badań sugeruje, że...
Jak leczyć ból kolan w sposób naturalny?
Szukasz naturalnego sposobu na złagodzenie bólu kolan?...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub