Tutaj jesteś: Zwierzęta > Gady, Gryzonie i Małe Zwierzęta Domowe > Króliki > Jak prawidłowo opiekować się królikiem miniaturką?
Jak prawidłowo opiekować się królikiem miniaturką?

, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (217 ocen)
Oceń 
Poniżej opiszę jak prawidłowo zacząć opiekę nad króliczkiem miniaturką. Wiele osób twierdzi, że króliki są bardzo łatwe w hodowli i nie potrzeba im wiele, jednak niestety mylą się. Króliki też mają swoje potrzeby, które my mamy obowiązek spełnić.
Klatka (przynajmniej 100cm), Kuwetka, Karma, Poidełko (wygodniejsze niż miska), Dwie miski (na pokarm duchy i mokry jak np. jabłko), Siano, Żwirek (do kuwety, nie zbrylający się), Warzywa, owoce, zioła, Szczotkę (dla zwierząt), Dużo cierpliwości i miłości
1
Kupujemy potrzebne nam rzeczy. Podpowiem, że w Internecie jest taniej. Następnie zanim kupimy królika, szykujemy w odpowiedni sposób klatkę, tzn:

Najpierw myjemy ciepłą wodą klatkę z różnych bakterii i kurzu (tylko i wyłącznie wodą, bez używania zbędnych płynów).

Później osuszamy klatkę, i i wykładamy ją jeszcze szarymi gazetami, takimi jak np. "Fakty" Dlaczego szarymi...? Ponieważ te najlepiej wsiąkają mocz czy wodę. Na kolorowych gazetach i magazynach (często grubszych) ten mocz dłużej się utrzymuje na powierzchni i zamiast wsiąknąć w papier to wsiąka w siano, co powoduje szybsze tworzenie się bakterii.

Następnie nakładamy dużo sianka, ponieważ króliczki lubią się kłaść, leniuchować, rozkładać i podgryzać. Jeśli w zestawie z klatką mamy od razu paśnik, to wkładamy tam też sianko, żeby króliczek sobie podjadał. Jeśli nie, to paśnik możemy na razie zastąpić rulonikiem od np. ręczniczków papierowych, w którym robimy otwory i umieszczamy sianko. Zwykle to jednak nie wytrzymuje długo, więc paśnik trzeba zakupić niezwłocznie.

Do klatki przymocowujemy poidełko, kładziemy miseczki i ewentualne zabawki czy domek. W dniu, kiedy będziemy jechać po króliczka, poidełko uzupełniamy wodą, miseczki owocami i karmą.

Gdy przywieziemy króliczka do domu, zostawiamy go w spokoju na 24h. Po dobie, próbujemy króliczka wypuścić, ale bez gwałtownych ruchów. W ten czas uzupełniamy miseczki i ewentualnie poidełko. Przez ok. pół tygodnia królik musi mieć spokój, ponieważ musi się zaaklimatyzować.
Jak pielęgnować drzewko bonsai?
Jak się opiekować kotką po sterylizacji?
Jak opiekować się kotem?
Jak wykąpać kota?
Ostrzeżenia
  • NIE WOLNO TRZYMAĆ KRÓLIKA W AKWARIUM
  • Nie bij królika.
  • Nie zostawiaj nigdy królika bez opieki
  • Nie zostawiaj nigdy królika samego z innym zwierzątkiem bez twojej opieki.
Wskazówki
  • Króliki strasznie lubią jeść, więc żeby nie przekarmić króliczka, dawaj mu warzywa dwa razy dziennie, czyli rano i wieczorem, a po południu możesz ewentualnie dać miseczkę z karmą suchą.
  • Czesz królika przynajmniej co dwa dni - Angory, a co tydzień - krótkowłose.
  • Wodę wymieniaj CODZIENNIE
  • Króliki muszą biegać minimum 4 godziny dziennie.
  • Króliki najbardziej są aktywne rano i wieczorem.
  • Jeśli masz dużo miejsca w domu, w pokoju, to możesz zamiast klatki kupić kojec ;)
  • Zamiast kupować zabawki, możesz robić je sam/a
  • Żeby dowiedzieć się więcej, skorzystać ze strony http://www.miniaturkabeztajemnic.com/
strona 1 z 2następna >
 3.5/5 (217 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (11)

Delfinka - 2013-11-15
Kuweta? Mój jej nie ma i żyję już 6 lat.
uśka2001 - 2013-06-21
Mam bardzo ważną uwagę dla opiekunów królików.

NIGDY nie dawaj królikowi dwa razy dziennie owoców lub warzyw, ponieważ odchody królika będą luźne i miały okropny zapach i uwierzcie mi jeżeli dacie królikowi w południe jedną miskę karmy to on nie zdechnie i w dodatku w kolejny dzień królik swój posiłek zje z ochotą ,a jeżeli będziesz chciał / a uczyć go na przykład : chodzenia na smyczy załatwiania się do kuwety itp. nagroda dla niego było by dostanie owocu lub warzywa (karma sprzedawana w sklepach ma bardzo dużo składników odżywczych i witamin co owoce i warzywa ).
jurempus - 2013-05-20
A ja króliki miniaturki mam w klatkach na podwórku.Mam ponad 10 królików juz rok na podwórku są nikt nie zdechł jeszcze maja sie dobrze i przystosowaly się do warunków czyli cieplo,zimno i wogóle
szynka - 2012-07-27
ja tez niedługo będę mieć króliczka. dzięki za wskazówki.
nadia bb - 2012-07-10
ja też lubie kruliki
Sandrusiek - 2012-05-05

do pepe i uleczki: skoro rodzice nie chcą wam kupic krolików to sprobujcie pojsc na kompromis jezeli chodzicie jeszcze do szkoły to obiecajcie w zamian za krolika np.dobre oceny,sprzątanie pokoju itp. ja tak zrobiłam i mam teraz kroliczke wabi się Lizka xD moj kolega ma krolika o imieniu Pusiek i planujemy ich styknać na male kroliczki życzę powodzenia!

Monka245 - 2012-03-27
Poradnik bardzo dobry,ale mam pewne uwagi:
- nie musi klatka mierzyć 100 cm
- i takie tam już droobniejsze ; )
Ogólnie b.fajny: okey : )
Saphe - 2012-03-03
Hejka też mam królika fajny poradnik ; )
uleczka - 2012-02-28
hejka,ja też właśnie chcem króliczka.Mam 13 lat,2 miesiące temu straciłam świnkę morską-Tinę.Moi rodzice mówią,iż nie ma mowy o króliczku.Nie wiem jak mam ich przekonać.Proszę o pomoc.
PS.Moja sistra cioteczna kupiła królika i mama mówiła że nawet ok.Może jeśli będziemy często do niej przyjeżdżać przkona się;)?
PEPE - 2011-10-14
NIE CHCĄ MI KUPIĆ KRÓLICZKA! CO MAM ROBIĆ? PISZCIE PROSZĘ!
Danio - 2011-05-05
Cześć tu Daniel mam właśnie zamiar kupić króliczka rasy ,,baranek'' , dzięki twoim informacją, napewno będę wiedział jak opiekować sie małym pupilkiem!!!
DZIĘKI
!!!
Pierwszą i najważniejszą zasadą dotyczącą noszenia królików na rękach jest to, że nie wolno ich podnosić do góry za...
Jak podnosić królika?
Pierwszą i najważniejszą zasadą dotyczącą noszenia królików na rękach jest to...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub